Steeds meer mensen hebben een iPad of ander type tablet bezit. Voor veel mensen is dit een aardige investering. Je moet er dus niet aan denken dat je kinderen de iPad laten vallen of dat er een kop koffie over valt. Stel dat je toch schade hebt aan je iPad, ben je hier dan met je inboedelverzekering voor verzekerd? Uit onderzoek van Independer.nl blijkt dat ruim 60% van de iPad bezitters niet weet of hun inboedelverzekering een goede dekking biedt bij schade. 

Wat dekt je inboedelverzekering bij iPad schade?

Slechts 12% van de onderzochte mensen weet dat een all-risk dekking schade aan de iPad door eigen schuld dekt. Hiervoor stelde Independer.nl de volgende vraag: “Stel: je stoot per ongeluk een kop koffie om. Je iPad ligt op tafel en een je koffie gaat eroverheen. Nu werkt je iPad niet meer. Wordt dit gedekt door jouw inboedelverzekering?”

Maar liefst 60% gaf aan niet te weten onder welke dekking schade aan de iPad is verzekerd. Veel mensen houden zich nu eenmaal niet tot in detail bezig met hun polisvoorwaarden. Daarnaast geven de verzekeraars ook verwarrende namen aan de verschillende dekkingen. Zo is een uitgebreide dekking helemaal niet zo uitgebreid als de naam doet vermoeden. 11% dacht dan ook dat de iPad wel gedekt is onder de uitgebreide verzekering. 16% dacht dat de extra uitgebreide dekking het omstoten van die kop koffie verzekerde. Slechts 12% had het bij het rechte eind en wist dat je hier een all-risk dekking voor moet hebben. Onder all-risk zijn namelijk “alle van buitenkomende onheilen” gedekt. Met andere woorden, ook schades die je zelf veroorzaakt.

Tips: wat moet je doen bij schade aan je iPad?

  1. Om je schade te melden bel je met je tussenpersoon of de verzekeraar.
  2. Meld de schade altijd zo snel mogelijk. Zij kunnen je ook meteen vertellen of de schade wel of niet onder de dekking valt.
  3. Gooi de iPad in ieder geval nog niet weg, ook al doet hij het niet meer. Het kan namelijk zijn dat de verzekeraar nog een expert naar de schade wil laten kijken. Meestal moet je vervolgens een schadeformulier invullen en opsturen, eventueel samen met wat  foto’s en de bon. Hoe dat in zijn werk gaat kan de verzekeraar of jouw tussenpersoon je ook vertellen.
Praat mee10 Reacties op “Schade iPad? Lees wat je (inboedel)verzekering dan dekt”
  1. patrick schreef op 

    Goedeavond,

    Een all risk verzekering is leuk maar check even voor de zekerheid wat je eigen risico is bij je verzekering. Een klein ongelukje kan je dan alsnog duur komen te staan in de vorm van een eigen risico per schadegeval.

  2. Hoi Laurents,
    Het ligt er aan wat voor een inboedelverzekering je hebt. Bij een All-Riskdekking kan het verzekerd zijn. Je kunt het navragen bij je verzekeraar of tussenpersoon.

  3. laurents schreef op 

    ik heb hard voorwerp op mijn scherm gekregen van mij ipad is dit verzekerd bij mijn inboedel verzekering mvg laurents deurloo

  4. SimonKabelfoon schreef op 

    Waar hebben we het hier over?
    Natuurlijk een I-pad of andere tablet is best een behoorlijke aanschaf, maar bij verzekeren gaat het in de basis nog steeds om calamiteiten, schades die je zelf niet kunt dragen, zoals een uitgefikte woning om iets te noemen.
    Je kan je van de wieg tot het graf, van je tenen tot je kruin willen verzekeren, komen we NOG steviger op plaats 1 te staan van de bevolking die het meest kwijt is aan haar verzekeringen (jaja, wij Nederlanders zijn kampioen premie-betalen/verzekeren).
    Kortom, denk eerst eens na waar je je uberhaupt voor/tegen wil verzekeren, ben kritisch, zet premies van heeeeeeeeel uitgebreide dekkingen eens naast de premies van behoorlijk basic-dekkingen en (be)spaar je jaarlijks (!) het premieverschil. Daar kun je over de jaren heen best een paar I-Padjes van kopen namelijk.

  5. hans schreef op 

    Independer verwijderde zojuist een op zich creatieve opmerking mijnerzijds.
    Omdat dit niet de stijl van Suzan Samson is, vraag ik de verwijderaar om de tekst (na de Paasdagen) Suzan persoonlijk voor te leggen in de verwachting, dat zij hier wél zakelijk op wil reageren.

    1. Je bericht werd niet verwijderd, maar slechts nog niet getoond. Door grote hoeveelheden spam zijn we helaas genoodzaakt berichten eerst handmatig te ‘keuren’. Excuses voor de verwarring. Suzan zal z.s.m. op je bericht reageren.

  6. hans schreef op 

    De vaststelling dat (te-)veel verzekerden een verkeerde voorstelling hebben, zou niet alleen tot een bericht hierover moeten leiden, maar is er tevens actie nodig om de spraakverwarring en uiteindelijk de eindeloos van elkaar afwijkende polisvoorwaarden bij de Bond van Verzekeraars voor te leggen. Op alle FORA overheersen hulpeloze vragen over juist dit thema.
    Heeft Independer ook de intentie dit probleem actief aan te pakken. Misschien een samenwerking met de Consumentenbond? Want de consumenten komen hier niet meer uit zonder hulp. Klantvriendelijk…NEE!

    1. Beste Hans,
      Wij streven er al jarenlang naar om verzekeringen voor consumenten begrijpelijk en transparant te maken. Daar blijven we mee door gaan en dit is daar een onderdeel van, geen verwarrende productnamen.

      1. hans schreef op 

        Bedankt voor de reactie. Omdat ik de Bond voor Verzekeraars als particulier niet “kan bereiken” (ze bevestigen de postingang niet eens), blijf ik op zoek naar bronnen die klantverachtend gedrag versterkt aan de kaak kunnen stellen. Juist het Verbond vertoont het ongewenste arrogante gedrag en verkondigen daarna aan hun leden dat ze er iets tegen moeten doen. Dit is nog een lange weg te gaan………maar ik blijf de klachten van klanten volgen.

        Hans/verzekeraarsklant

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Dit vinden onze klanten van ons
9,2
Op basis van 375.630 klantbeoordelingen hoe we dit berekenen bekijk ze allemaal
gewoon goed
10