Autoverzekering van Verzekeruzelf: “Wij doen er alles aan om elke verzekering begrijpelijk te maken”

| Door: (1 reactie)

Autoverzekering

De meeste autobezitters kiezen bij Independer.nl voor de autoverzekering die het beste bij ze past en het voordeligst is. Welke autoverzekeraar dat is maakt ze meestal niet uit. Toch zijn er wel degelijk verschillen. Wij geven verzekeraars in een serie artikelen de gelegenheid om te vertellen waarom onze klanten juist voor hen moeten kiezen. In dit artikel aan het woord: Verzekeruzelf.

Waarom moeten klanten van Independer.nl voor Verzekeruzelf kiezen?

“Klanten van Independer.nl zijn mensen die zelfverzekerd zijn: ze hebben geen adviseur nodig, hebben alle middelen om zelf (online) een verzekering af te kunnen sluiten met de beste voorwaarden en de laagste prijs. Dit zijn de mensen die helemaal bij Verzekeruzelf passen, want ook op onze site is de klant zelf ‘in control’.

De klant kan zelf de verzekering aanvragen en de gegevens wijzigen, onze verzekeringen zijn bovendien dagelijks te beëindigen. Omdat wij veel bedrijfsprocessen hebben geautomatiseerd zijn wij in staat om onze klanten niet alleen de beste voorwaarden te geven, maar ook een scherpe premie.”

Het Verbond van Verzekeraars wil dat verzekeraars steeds klantgerichter worden. Wat doen jullie hier aan?

“Verzekeringen zijn vaak onbegrijpelijk. Wij doen er alles aan om elke verzekering voor iedere klant begrijpelijk te maken. Zo zijn wij begonnen met de voorwaarden van de autoverzekering. Het Taalcentrum van de Vrije Universiteit Amsterdam heeft bevestigd dat deze voorwaarden het meest begrijpelijk zijn van alle verzekeraars. Iets waar wij uiteraard erg trots op zijn. Een andere grote stap die wij onlangs hebben gemaakt is het gebruik van video’s. Wij hebben voor elke verschillende verzekering een animatiefilm gemaakt. Deze duurt ongeveer een minuut en legt kort uit wat de verzekering inhoudt. We hebben van onze klanten enorm veel positieve reacties ontvangen, een teken dat we goed op weg zijn!”

Wat zou Verzekeruzelf willen veranderen aan de markt voor autoverzekeringen?

“Om aan te sluiten op de vorige vraag, er is nog te veel onduidelijkheid in de verzekeringsmarkt. Elke verzekeringsmaatschappij zou het haar klanten zo makkelijk mogelijk moeten maken. Daarnaast betalen veel mensen nog onnodig veel geld aan advies. Iedereen is tegenwoordig prima in staat om zelf te bepalen welke autoverzekering zij het beste kunnen afsluiten. Een makkelijke besparing dus!”

Tot slot een grappige vraag: wat is de vreemdste schadeclaim die jullie ooit hebben gehad?

“We kregen een claim binnen van zo’n € 13.000 op een autoverzekering en een woonhuisverzekering. Reden genoeg om eens goed te gaan kijken wat er aan de hand was. Wat bleek? De vriendin van de verzekerde man was na een nachtelijke ruzie met zijn auto zijn huis binnengereden. Hierbij had zij bijna de hele voorgevel van het huis eruit gereden. De auto was uiteraard total loss. Wij vermoeden dat zij hiermee ook de relatie heeft beëindigd…”

Bekijk ook van deze serie:

Deel 1: Onna-Onna

Lees meer over: autoverzekering

Tweeten 0
Google+ 0
Klik hier om ons te volgen op Google+
Michiel de Jong

Over Michiel de Jong

Michiel de Jong is als E-Commerce Manager Autoverzekeringen verantwoordelijk voor o.a. onze vergelijking van je autoverzekering, onderzoeken op het gebied van autoverzekeringen en de website van autoverzekeringen. Inmiddels werkt Michiel ruim een jaar bij Independer.nl. Lees verder

1 Reactie op dit artikel
  1. Nadat ik een nieuw 2ehands autootje gekocht had heb ik mij verzekerd bij Verzekeruzelf. Op het eerste oog een prima verzekering qua kwaliteit/prijs verhouding. Ik was erg blij met mijn nieuwe wagen totdat er op de snelweg iets met een behoorlijke klap tegen mijn vooruit knalde, en ja hoor een flinke barst was het gevolg. Dus ik direct met mijn verzekering gechat, netjes mijn kenteken doorgegeven en informatie gevraagd over hoe te handelen.

    Verzekeruzelf: Meneer we hebben het even voor u nagekeken en u kunt gewoon naar Carglass om uw ruit te laten vervangen.

    Ik: Dus ik ben gewoon gedekt voor de kosten?

    Verzekeruzelf: Ja u heeft alleen een eigen risico van 67,50 de rest wordt vergoed vanuit uw verzekering.

    Ik: ok, dat is mooi dan ga ik z.s.m. een afspraak maken.

    Ik heb na deze chatsessie een afspraak met Carglass gemaakt, toen ik bij carglass kwam vertelde de medewerker dat er een eigen risico was van €75,00, uiteraard klopte dit niet dus ik weer contact gehad met mijn verzekering om te vragen hoe dit kan, echter krijgt deze chatsessie een hele andere wending.

    Verzekeruzelf: Ik begrijp dat uw ruit er al uit is meneer?

    Ik: Ja dat klopt, ik heb naar aanleiding van de chatsessie met uw collega netjes een afspraak met Carglass gemaakt en mijn ruit laten vervangen.

    Verzekeruzelf: Meneer uw ruit mag nog niet vervangen worden omdat er een expert van AR expertise naar moet kijken om te constateren of de schade voor de verzekeringsdatum is ontstaan of daarna.

    Ik: Dat is mij nooit medegedeeld.

    Verzekeruzelf: Als de ruit er al uit is kan de expert de schade niet meer beoordelen en komen alle kosten voor uw rekening.

    Ik: Hoe kan dat nou volgens uw collega kon ik gewoon naar Carglass.

    Ik had dus een aardig probleem met Verzekeruzelf. gelukkig heeft de medewerker van Carglass de ruit netjes vervangen en heb ik uiteraard mijn €67,50 voldaan.

    Ik ben diezelfde dag benaderd door Kirsten Sangster van Verzekeruzelf, deze vertelde mij dat de schade niet meer vastgesteld kon worden door de expert van AR expertise omdat de ruit al was vervangen. Ik heb de desbetreffend dame gebeld en uitgelegd dat ik nooit op de hoogte ben gesteld dat er eerst een schade expert aan te pas moest komen, ook staat dit niet vermeld in de algemene voorwaarde. Ze zouden mijn dossier nogmaals bekijken en mij binnen een termijn van 2 weken informeren over de afwikkeling hieromtrent.

    En inderdaad anderhalve week later kreeg ik bericht. Er zijn foto’s gemaakt van de oude ruit en deze foto’s zijn beoordeeld door AR expertise. Deze geeft geconcludeerd, aan de hand van foto’s dat de schade is ontstaan voor de ingangsdatum van de verzekering.

    Even alles op een rijtje.

    Er ontstaat ruitschade.
    ik meld dit bij mijn verzekering die mijn kenteken vraagt en ziet wanneer mijn verzekering in is gegaan. Vervolgens wordt mij verteld dat ik mijn auto gewoon naar Carglass kan brengen. Wanneer ik dat heb gedaan krijg ik te horen dat eerst een schade-expert de ruit op locatie had moeten beoordelen, daarna krijg ik te horen dat de schade voor mijn rekening komt omdat de ruit er al uit is en de schade-expert daarom de schade niet meer vast kan stellen en als klap op de vuurpijl wordt er gezegd dat de schade is vastgesteld aan de hand van een aantal foto’s. Waarom moet een schade expert op locatie komen als de schade vastgesteld kan worden aan de hand van foto’s dat volgens Carglass vrijwel onmogelijk is

    Ik voel mij hierdoor als klant diep beledigd, beschaamd en aangetast in mijn geloofwaardigheid, in principe wordt je gewoon voor leugenaar uitgemaakt.

    Ik hoop alsnog dat Verzekeruzelf tot inkeer komt en zijn klanten op een juiste en normale wijze behandeld. de verzekering mag dan goedkoop zijn maar als je alle schades zelf mag gaan ophoesten dan

    verzekeruzelf(niet)

    Robbin Stikvoor

    Robbin2809 29 december 2015 om 00:49
Reageer hierop:

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)



Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!

0
8.577
539