Ondanks dat de klantenservices van zorgverzekeraars snel zijn met het beantwoorden van vragen, is meer dan de helft van de antwoorden in 2014 nog steeds fout of onvolledig. Dit geldt voor zowel voor antwoorden per e-mail als per telefoon. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Klantenservices van 23 zorgverzekeraars onderzocht

De Consumentenbond liet hun testpanel met vijf verschillende vragen bellen en mailen naar de klantenservices van 23 zorgverzekeraars.  Elke vraag werd drie keer telefonisch en drie keer per e-mail gesteld. Bijna 80 procent van de antwoorden op de vraag over een machtiging voor een ooglidcorrectie was fout of onvolledig. De vraag over een meerderjarig kind dat nog bij zijn ouders meeverzekerd is en wil overstappen beantwoordde de zorgverzekeraars het beste. Twee op de drie zorgverzekeraars gaf terecht aan dat een meeverzekerde mag overstappen. Vorig jaar gaf twee derde nog een fout antwoord op deze vraag.

Zorgverzekeraar Kiemer beste klantenservice

Zorgverzekeraar Univé en De Amersfoortse eindigen ook dit jaar weer ergens onderaan. Salland had in 2013 nog de slechtste klantenservice bij het onderzoek van de Consumentenbond, maar heeft de klantenservice in 2014 flink verbeterd. Zorgverzekeraar Kiemer scoort met een 8 het hoogst en zorgverzekeraar Azivo het laagst met een 4,7.

Zorgverzekeraars snel met beantwoorden vragen

De klantenservices van zorgverzekeraars zijn wel snel met het beantwoorden van vragen. Het testpanel moest gemiddeld iets langer dan een minuut wachten voordat zij iemand aan de telefoon kregen. Per mail kregen ze binnen twee dagen reactie.

Deel je ervaring over klantenservice zorgverzekeraar

Heb je zelf ook een slechte ervaring met de klantenservice van jouw zorgverzekeraar? Of juist een hele goede ervaring? Laat het dan weten op ons forum. Je kunt natuurlijk ook altijd een reactie op dit bericht achterlaten.

Bespaar op zorgkosten

Ben jij goed verzekerd in 2024? Vergelijk en bespaar op je nieuwe zorgverzekering

Praat meeÉén reactie op “Klantenservices zorgverzekeraars maken ook in 2014 veel fouten”
  1. hans schreef op 

    Onacceptabel……..beste zorgverzekerden

    Stel je voor een autoproducent ontwikkelt een nieuwe auto en levert hem uit aan de eigen dealers.

    ‘Waarvoor is dat knopje en hoe kom je in de achteruitversnelling?’ vraagt de klant in de showroom.
    >>’Geen idee’ zegt de autoverkoper er zit geen gebruiksaanwijzing bij…..!!
    ‘Ú kunt toch navragen?’…..
    >>’Ik heb nagevraagd, de achteruitversnelling moet extra besteld worden en waarvoor dat knopje is, weet niemand precies, ik zou er dus maar niet op drukken!’ …zei de verkopende dealer.

    Zou u bij deze dealer dan tòch deze auto kopen?

    Zorg kan soms méér kosten dan een nieuwe auto, daar vertrouw je toch vol op het afgegeven advies en geloofd toch niet, dat de ontwikkelaars en de dealers langs elkaar heen werken? Vorige week werd bekend, dat meer dan 50% van de zorgverzekerden nog niet eens vragen stellen……en zomaar ‘een auto kopen, omdat hij in de showroom staat.

    Overigens kunt u bij Independer, alvorens een (zorg)verzekering af te sluiten óók om advies vragen……of bij een andere vergelijkingssite. Zouden die dan beter zijn dan de zorgverzekeraars, de dealers zèlf?

    Het gaat niet anders, ik heb de Consumentenbond gevraagd de volgende keer óók alle adviserende vergelijkingssites op deze testlijst te zetten……..

    Ze hebben allemaal geen betrouwbaar kwaliteitskeurmerk en iedere site geeft weer een afwijkend zorgverzekeringsadvies af…….de Consumentenbond inclusief…..

    ‘Ik ben toch niet gèk’!!!

    U toch óók niet………..??

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Dit vinden onze klanten van ons
9,2
Op basis van 375.630 klantbeoordelingen hoe we dit berekenen bekijk ze allemaal
Independer heeft een paar grote fouten gemaakt met me wat betreft het overstappen pp 31 dec 2023 van NN naar FBTO en alleen aanvraag voor Basis verzekering en niet voor Aanvullende Verzekering
4