Aflevering 18: Commercial is af…of toch niet?

| Door: (nog geen reacties)

Independer.nl

We krijgen te horen dat de commercial af is. Stan en Arco van Etcetera komen de (hopelijk) definitieve versie in Hilversum laten zien. Vol spanning zitten we klaar. Hij is inderdaad bijna af. Nog een paar puntjes op de i. Het klikken loopt nog niet goed van de man die Indy op z’n hand krijgt. Het lijkt alsof er wat extra klikken in het geluid zitten. Verder is het paarse blok (een variant op ons logo) niet vierkant en de kleur lijkt erg af te wijken van de officiële kleur van ons logo. Jammer! Etcetera moet er toch nog even mee aan de slag.

De tag-on is nog lang niet klaar, die staat nog in de steigers.

Indy online
Tot slot bekijken we de eerste versie van de Indy die we online (op de site en in banners) willen gebruiken. Ook die is nog lang niet klaar. Zowel qua uiterlijk als qua bewegingen is deze Indy nog niet dezelfde als die in de commercial. Nu blijkt hoe goed het werk van de Belgen, is. De digitale versie van Indy wordt door Baked Beans gemaakt. Zij moeten nog wat thuis raken in het uiterlijk en het karakter van Indy. Stan en Gido van Etcetera gaan er achteraan. Het kost veel tijd en moeite, maar uiteindelijk lukt het om een goed beeld van Indy te krijgen.

Indy Still

Het lukt ook om een aantal mooie bewegende beelden (wij noemen ze “moods”) van Indy te maken.

Indy moods

We kunnen nu aan de slag om Indy ‘in te bouwen’ op onze website.

De tijd begint te dringen. We hebben de commercial met tag-on nodig voor de pre-test die we nog willen doen. SSI gaat een pre-test doen onder 360 respondenten. Doel van het onderzoek is om te kijken of de boodschap overkomt. Het budget voor de commercial is wel ongeveer op, dus hopelijk wordt hij goed beoordeeld. We kunnen qua budget alleen nog aanpassingen in de voice-over doen. Gelukkig pakt het onderzoek goed uit. We besluiten om geen wijzigingen meer aan te brengen. We zijn blij met het eindresultaat.

Cross-media experiment
Intussen bereiden we ook een forse online campagne voor. Dat doen we samen met Google en Gfk. Google, GfK, Heineken en KPN hebben het initiatief genomen om via een single source methode de effecten van online en offline campagnes te kunnen bepalen. Wij gaan als één van de eerste klanten de ontwikkelde methodiek inzetten om tijdens de eerste flight (augustus) en tweede flight (september/oktober) van de campagne het (cross)effect van online en televisie te bepalen. Voor de online campagne werkt Etcetera een huisstijl uit voor de banners. De Franse Kamer gaat die vormgeven. De uiteindelijke banners worden gemaakt door D-tail, en ingezet in het Google netwerk. Google helpt ons met het bepalen van het plan wanneer welke banners worden ingezet. Het is krap maar het lukt toch om alles op tijd klaar te hebben. De nulmeting voor het onderzoek door GfK kan de week voor de lancering van de tv-campagne plaatsvinden.

Intussen zijn we druk in de weer om zendtijd in te kopen voor de commercial. We zijn daar helemaal niet in thuis. Lukt het ons om mooie deals af te sluiten? Lees er meer over in de volgende aflevering van dit feuilleton.

Aflevering gemist? Bekijk het volledige overzicht.

Tweeten 2
Google+ 0
Klik hier om ons te volgen op Google+
Mieke van Os

Over Mieke van Os

Mieke van Os werkt sinds 2000 bij Independer.nl en is daar met haar team verantwoordelijk voor Business Intelligence. Is vooral geïnteresseerd in consumentengedrag in combinatie met e-commerce. Is zelf een “Gemakzoeker”, die niet al te veel tijd wil besteden aan het vergelijken van financiële producten. Lees verder

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!

21.603
8.575
877