Aflevering 2: ‘Voor het eerst in 20 jaar stap ik over’
Deel met een vriend:

Aflevering 2: ‘Voor het eerst in 20 jaar stap ik over’

Deze aflevering is onderdeel van de serie: Wat doen de medewerkers van Independer met hun zorgverzekering? Een aantal eerlijke verhalen van de medewerkers van Independer. Een bonte verzameling acties en motieven. In aflevering 2: Dorien Barendregt (Analist Business Intelligence).

Dorien Barendregt: ‘Voor het eerst in meer dan twintig jaar stap ik nu over naar een andere zorgverzekeraar’

‘Toen ik in juli 2012 bij Independer kwam werken was ik al zo lang ik me kon herinneren verzekerd bij Agis. Ik had geen idee of ik aanvullend verzekerd was en ook niet of ik nou relatief veel of weinig betaalde. Ik was tevreden en dat was voor mij reden genoeg om te blijven zitten waar ik zat.

Toch werd er van meerdere kanten druk uitgeoefend toen het ‘zorgseizoen’ begon. “Ga dan alleen even kijken of en hoeveel je kan besparen.” ”Andere verzekeraars bieden ook echt wel goede service.” Eerlijk gezegd werd ik er een beetje iebelig van om elke keer maar weer aan te moeten geven dat ik daar totaal geen behoefte aan had.

Op een gegeven moment tijdens een werkoverleg, toen er weer grappen werden gemaakt over mijn vastbeslotenheid om bij Agis te blijven, heb ik mijn overweging verder verduidelijkt. Aangezien ik al tientallen jaren bij Agis verzekerd was ging ik er vanuit dat, als mij iets ‘ernstigs’ zou overkomen, ik als trouwe klant extra goede service zou krijgen. Bij een nieuwe zorgverzekeraar verwachtte ik dat niet. Er viel een korte stilte waarin ik door de anderen ongelovig werd aangekeken. Eén collega vroeg toen voorzichtig: “Geloof je dat écht..?” “Ja, natuurlijk, zo werkt dat toch!” was mijn vastberaden antwoord. Ik ben toen heel hard en grondig uitgelachen door iedereen die aanwezig was.

Schoorvoetend en met gezonde tegenzin heb ik die dag toch maar eens m’n eerste vergelijking gemaakt. Agis bleek een nieuwe internetpolis te hebben: ‘Take Care Now’. Die scheelde mij 120,- euro per jaar. Bovendien kon ik nog een extra 240,- euro per jaar aan premie besparen door m’n eigen risico te verhogen. Op zich kon ik daar uiteindelijk wel mee leven: 360,- euro besparen en toch bij Agis blijven.

Aangezien ik bijna nooit tandartskosten had, had ik me daar niet aanvullend voor verzekerd. In december 2012 kreeg ik echter van de tandarts te horen dat ik een grondige behandeling nodig had. De kosten bleken geraamd op 900,- euro. Ik heb me toen op de valreep nog aanvulllend verzekerd voor de tandarts bij PNOzorg die een hele mooie aanbieding had zonder medische acceptatie.

Nu, in 2013, stap ik definitief over naar een andere zorgverzekeraar. ‘Take Care Now’ is een selectief polis geworden en ik wil graag vrij kunnen kiezen naar welk ziekenhuis ik ga. Bovendien heb ik bij PNOzorg ervaren dat ook andere verzekeraars inderdaad goede service leveren. PNOzorg heeft voor 2014 op Independer de beste prijskwaliteit verhouding voor mij en bovendien ook nog vrije zorgkeuze. De keuze was dus simpel: Het heeft even geduurd maar voor het eerst in meer dan twintig jaar stap ik nu over naar een andere zorgverzekeraar!’

Lees ook aflevering 1 ‘Mieke van Os: ‘Ik weet dat ik tientallen euro’s per maand teveel betaal’

Lees meer over: zorgverzekering

Geschreven door: Suzanne Persoon,

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Vergelijk & bespaar snel op je zorgverzekering

In 5 makkelijke stappen een betere & goedkopere dekking

zorgverzekering vergelijken

"Makkelijk duidelijk en snel"

Anoniem uit 'S-GRAVENHAGE
2017-08-27, reisverzekering

"Het is snel en makkelijk gegaan met aanvragen"

Anoniem uit ROTTERDAM
2017-08-28, woonverzekering

"heel duidelijk"

Mevr. E. van den Bogaard uit TILBURG
2017-09-19, overlijdensrisicoverzekering

"Heel handig allemaal!"

Anoniem uit OBDAM
2017-09-15, overlijdensrisicoverzekering

"omdat het een voordelige verzekering is."

Dhr. Y. Daoudi uit 'S-GRAVENHAGE
2017-08-27, autoverzekering

"Alles wordt geregeld. Heel makkelijk en overzichtelijk"

Anoniem uit UITGEEST
2017-08-30, autoverzekering

"Duidelijke informatie"

Dhr. J.K. Steenhuis uit VLAARDINGEN
2017-08-26, reisverzekering

"Omdat het super eenvoudig is en de oude verzekering opgezegd word. Kortom alles binnen vijf minuten afgehandeld, top!"

Anoniem uit BUITENPOST
2017-09-12,

"Snel verzekerd"

Anoniem uit DELFT
2017-09-12,

"Ik bel erheen voor een vraag en werd binnen enkele minuten geholpen en heb daardoor ook nog eens de informatie gekregen die ik wou weten!"

Anoniem uit BORGER
2017-09-23, autoverzekering

"Perfect geregeld"

Dhr. S.H.R.I.E.S.A.G.A.R. .v.m Paragh uit 'S-GRAVENHAGE
2017-09-18, reisverzekering

"helder, overzichtelijk en snel."

Anoniem uit NEDERHORST DEN BERG
2017-09-20, zorgverzekering

"Waarom zeggen jullie deze verzekering ook niet zelf voor mij op, net zoals jullie dat doen voor mijn autoverzekering? Dat is bij dezelfde maatschappij. Ik wilde onderaan de opzegbrief zoals jullie voorstellen downloaden, maar is niet beschikbaar."

Dhr. Van Delden uit COEVORDEN
2017-09-04, beste-in-1-pakket

"Duidelijk"

Dhr. M. .H. Rakhan uit 'S-GRAVENHAGE
2017-09-05, autoverzekering

"snel en makkelijk "

Dhr. K. Huijbregts uit SIMPELVELD
2017-09-07,