Iedereen bij Independer probeert zo goed mogelijk volgens onze kernwaarden te werken. Maar hoe zit het eigenlijk met onze uitstraling? Waar zie je deze waarden eigenlijk in terug? We kijken eens kritisch naar onze huidige huisstijl. En we merken tot onze grote schrik dat onze huisstijl eigenlijk helemaal niet overeenkomst met onze identiteit.

Ons logo: orde en rationaliteit

Kijk bijvoorbeeld eens naar ons logo:

Independer_logoRGB

Het is paars met een vierkant, heeft één kleur, we benadrukken ‘.nl’ nog eens extra en we gebruiken een vrij hoekig lettertype. Wat stralen we daarmee uit? Paars staat voor passie en emotie, maar ook voor macht en rijkdom. Een vierkant straalt orde, rationaliteit en controle uit. En het lettertype is rechtlijnig, technisch en functioneel. Tegelijkertijd benadrukt het ‘.nl’ dat je hier met een internetbedrijf te maken hebt.

Onze zachte kernwaarden komen dus niet zo goed naar voren. Als we verder kijken dan alleen ons logo merken we hetzelfde: onze website, uitingen en berichten naar onze klanten stralen qua visueel design niet uit wat we willen zijn. Erger nog: het is eigenlijk een beetje kil en zakelijk:

2-uitingen

Wat doen we al wel goed?

In onze visuele uitstraling zie je dus vooral onze hardere kernwaarden ‘weldoordacht’ en ’gedreven’ terug. Jammer, want inhoudelijk zie je de andere kernwaarden inhoudelijk wel terug. We geven bijvoorbeeld persoonlijk expertadvies bij het maken van lastige keuzes:

2-advies

We vechten voor een transparante, eerlijke markt:

2-eerlijk

En we zorgen ervoor dat je producten of diensten vindt die bij je passen en voldoen aan je wensen:

2-aanbod

En gelukkig zie je onze zachte kernwaarden ook terug als je ons belt of mailt. Aan de telefoon zijn we heel erg scherp op vriendelijkheid, invoelendheid en een duidelijke uitleg. Want als klant bel je met je eigen vragen en wil je een vriendelijke, behulpzame medewerker aan de telefoon, die duidelijk kan uitleggen. En in onze mails en teksten op de website doen we ook heel erg ons best die lastige verzekeringen zo goed mogelijk toe te lichten.

Eindconclusie: we zijn wel invoelend en idealistisch, maar we vinden dat je dat aan onze website, mailtjes en brieven te weinig kan zien. We willen beter laten zien wie we echt zijn. Aan de slag! In de volgende aflevering gaan we daarmee verder.

Aflevering gemist? Bekijk het volledige overzicht.

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Dit vinden onze klanten van ons
9,2
Op basis van 375.630 klantbeoordelingen hoe we dit berekenen bekijk ze allemaal
gewoon goed
10