Het verhaal achter de nieuwe huisstijl van Independer

| Door: (nog geen reacties)

Independer.nl

Stel dat je Independer niet kent en je komt voor de eerste keer op onze website. Dan lees je dit over ons:

“Independer.nl is opgericht in 1999 uit idealisme. Met 170 Independers zetten we ons met veel passie in om de verzekeringswereld beter en overzichtelijk te maken. We halen het beste in verzekeraars naar boven. Daarom onderhandelen we met ze over de beste voorwaarden en de scherpste prijzen. We vergelijken, we adviseren en helpen je met afsluiten. Wij maken verzekeren gemakkelijk. Voor jou, en voor de meer dan 250.000 consumenten die jaarlijks een verzekering bij ons afsluiten. Want we vinden dat je weer blind op je verzekeringen moet kunnen vertrouwen.”

Het staat er lekker kort en duidelijk. Maar voor we een tekst als deze duidelijk op papier konden zetten, hebben we een lange weg afgelegd. De afgelopen 10 jaar is Independer hard gegroeid. In 2010 maakten we een grote stap door onze strategie aan te passen. We zijn ons gaan richten op gemakszoekers en minder op de inspecteurs die we altijd bedienden. We maakten onze website gemakkelijker, aantrekkelijker, onze communicatie begrijpelijker en we startten een tv-campagne. Maar eigenlijk sloegen we nog een stapje over. Hoe laten zien wie we zijn, hoe zie je wat ons drijft (kernwaarden) terug in het design en in onze communicatie?

Deze stap hebben we gemaakt met de introductie van onze nieuwe website. In dit feuilleton (=vervolgverhaal) lees je alles over de nieuwe visuele identiteit van Independer. Van de keuzes die we als bedrijf hebben gemaakt tot de keuze voor een bureau wat ons hierbij heeft geholpen. Wat kwamen we op ons pad tegen en hoe ging dit proces binnen Independer eigenlijk? Dat alles lees je in dit 14-delige feuilleton.

Wij zijn benieuwd naar jouw reactie en nodigen je uit je mening te geven!

Afleveringen

Aflevering 1: Onze kernwaarden: waar staat Independer voor?
Aflevering 2: Wat stralen we eigenlijk uit?
Aflevering 3: We hebben een visuele identiteit nodig
Aflevering 4: Wat willen we uitstralen en wie kan ons het beste helpen?
Aflevering 5: Het bureau vertaalt onze kernwaarden in designwaarden
Aflevering 6: We nemen een grote beslissing
Aflevering 7: Halen we het beste in verzekeraars naar boven?
Aflevering 8: Van vierkant naar kubus
Aflevering 9: Van 1 kleur naar vier kleuren
Aflevering 10: Aflevering 10: Van techno naar rond – ons lettertype
Aflevering 11: De eerste ontwerpen van het nieuwe logo
Aflevering 12: Het logo is af, maar hoe zit het met de rest?
Aflevering 13: Wat vinden de medewerkers van ons nieuwe uiterlijk?
Aflevering 14: Welkom bij Independer!

Wil je een seintje als de nieuwste aflevering verschijnt? Volg ons op Twitter!

Tweeten 0
Google+ 1
Karlijn Moll

Over Karlijn Moll

Karlijn is onze merkmanager en zorgt ervoor dat alle Independer-uitingen er netjes uitzien. Ze bewaakt onze huisstijl en ons merk en zorgt ervoor dat alles mooi bij elkaar past. Lees verder

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.



Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!

0
8.609
603