Nieuwe koers en nieuwe site Independer.nl

| Door: (16 reacties)

Independer.nl

Jaarlijks wordt Independer.nl ruim 7 miljoen keer bezocht door mensen die op zoek zijn naar een verzekering, hypotheek of ander financieel product. De bezoekers van Independer.nl zijn met name consumenten die zich echt willen verdiepen in financiële producten en hierover zelf willen beslissen. Deze mensen sluiten vaak hun verzekering bij ons af omdat wij de beste deals hebben. Maar er zijn ook mensen die zonder veel speurwerk een goede verzekering willen afsluiten. Om ook deze groep klanten te helpen, hebben we een site gemaakt die gebruikersvriendelijker en veel gemakkelijker is.

Altijd de beste deal
Veel mensen hebben geen zin om uit te zoeken waar ze de beste verzekering tegen de laagste prijs kunnen krijgen. Zij willen wel de beste deal afsluiten, maar niet het speurwerk verrichten. Op deze groep mensen gaat Independer.nl zich voortaan ook richten. Wij willen ervoor zorgen dat ze met een gerust hart op Independer.nl een financieel product kunnen afsluiten. Wij doen het speurwerk, zij krijgen de beste deal.

Gemakkelijker
Om onze oude en nieuwe klanten zo goed mogelijk te helpen, hebben we onze site aangepast. In het artikel ’Website Independer.nl nu veel gemakkelijker’ lees je meer hierover. Naast een nieuwe website zijn we ook bezig om het afsluiten van een autoverzekering gemakkelijker en sneller te maken. Voor een groot aantal autoverzekeringen kun je bij Independer.nl binnen enkele minuten na het afsluiten de polis en groene kaart per e-mail toegestuurd te krijgen. 24 uur per dag, 7 dagen per week.
De vernieuwingen voeren we het eerst door voor autoverzekeringen. Als deze succesvol zijn, gaan we deze vernieuwingen ook doorvoeren voor de andere financiële producten. Daarom zijn we erg benieuwd naar uw mening over onze site: geef uw reactie onder dit artikel of stuur een e-mail naar jouwmening@independer.nl.

TV commercial
Maar we gaan nog meer doen! We willen Independer.nl meer bekendheid geven door een tv-commercial op de buis te brengen. De eerste opnames zijn net gemaakt en het is de bedoeling dat het spotje vanaf augustus te zien zal zijn. Binnenkort zetten we een ruwe versie ervan op dit weblog en onthullen dan meteen wie er de hoofdrol in gaat spelen. Wordt vervolgd dus!

Tweeten 0
Google+ 0
Klik hier om ons te volgen op Google+
Ruud Martens

Over Ruud Martens

Ruud Martens is Algemeen Directeur en werkt al sinds de start in 1999 voor Independer.nl. Hij zorgt ervoor dat Independer.nl op koers blijft om haar missie te realiseren: dat consumenten gemakkelijk en zorgeloos financiele zaken kunnen regelen. Lees verder

16 Reacties op dit artikel
  1. jullie zouden volgewns mij een breder pakket aan moeten bieden, bv ook bromfiets verzekeringen zodat iemand al zijn verzekeringen bij U kan afsluiten.Nu moet je voor enkele kleine verzekeringen, waar mogelijk voor U geen of weinig winst te halen valt, naar een ander. Dit is een groot nadeel. KLantvriendelijkheid uit zich ook hierin en niet alleen in veel verkopen en verdienen.

    knopie 5 juli 2010 om 17:58
  2. Prima suggestie, indien u een adviesprodukten verkoopt ben ik ook van mening dat u m.n. alle verzekerings produkten verkoopt die een klant nodig kan hebben. Niet alleen de krenten uit de pap halen. Dan ben je goed bezig en kunt een langdurige relatie opbouwen met een klant.
    Indien Depender de enkel aanhangt wij verkopen produkten die wij zelf willen, dient depender dat ook beter uit te stralen, zodat men al dan niet kan kiezen voor deze werkwijze.
    Bovendien vind ik dan depender moet aangeven in hoeverre men klant van dienst is indien er zich problemen met verzekeraar voordoen die depender heeft geadviseerd.
    Gelet op provisieinkomsten van depender moet er genoeg ruimte zijn om relatie ook bij problemen van dienst te kunnen zijn.

    j.w.ruesink 5 juli 2010 om 19:32
  3. Hoewel ik een tevreden gebruiker van jullie site ben, krijg ik nu toch wat moeite! In het verleden hadden jullie echt niet altijd de beste aanbiedingen in de markt, – alhoewel je zeker steeds aan de juiste kant van de streep zit – ! Maar als jullie nu gaan zeggen: NIET VERDER KIJKEN – WIJ ZIJN DE BESTE, dan moet je daar ook de consequentie aan verbinden:
    Toch een betere deal gevonden, dan lappen we het verschil + kosten.

    Paul Saris 5 juli 2010 om 21:13
  4. @ Paul Saris. Alhoewel we bijna ale verzekeraars vergelijken klopt het dat er een paar zijn waarvan we de premies niet aangeleverd krijgen. Op de site laten we overigens zien wie dat zijn. Desondanks kunnen we in vrijwel alle situaties de laagste prijs garanderen. Dat kan doordat we door onze omvang van veel verzekeraars kortingen krijgen. Die geven we door aan klanten. Mocht een klant toch een goedkopere autoverzekering vinden, dan geven we het verschil + 10% terug. Zie http://www.independer.nl/autoverzekering/info/actie.aspx

    Ruud Martens (Independer.nl) 5 juli 2010 om 21:59
  5. STA IK NOG GEREGISTREED

    TOON OVER 5 juli 2010 om 22:08
  6. @ knopie, Ruesink: Dank voor uw suggesties. Independer.nl heeft ervoor gekozen om een beperkt aantal verzekeringen zeer goed te vergelijken en te servicen in plaats van alle verzekeringen te vergelijken zonder diepgang. Daarbij hebben we gekozen om ons op die verzekeringen te richten die de meeste mensen nodig hebben. Op sommige producten verdienen we wat, op andere zoals bijvoorbeeld hypotheken, waar we de klant laten zien wie het beste advies in Nederland geeft, verdienen we niets. De reden dat we bromfietsverzekeringen momenteel niet vergelijken ligt dus niet aan de verdienste, maar aan het feit dat deze verzekering niet voor een heel groot deel van Nederland van toepassing is. Uw suggestie voor productuitbreiding met de bromfietsverzekering zullen we uiteraard ter harte nemen zodra we nieuwe categorieen gaan toevoegen.

    Ruud Martens (Independer.nl) 5 juli 2010 om 22:13
  7. Alleen bij een goedkopere autoverzekering? Andere verzekeringen doet U dit niet. Bekend is dat een autoverzekering vaak een lokkertje is om andere verzekeringen cq andere producten zoals hypotheken te verkopen met veel winst. Klinkt dus mooier dan het is en zoals U ook weet vragen mensen nooit cq nagenoeg nooit om teruggave van de teveel betaalde premie. Men sluit af en kijkt dan niet meer. Blijft het feit dat U alleen voor U lucratieve verzekeringen afsluit. Ik zie U op die opmerking (eerste opmerking onder uw artikel) dat U bv bromfietsverzekeringen niet afsluit, niet reageren.

    knopie 5 juli 2010 om 22:15
  8. Excuus. U gaf juist reactie op het moment dat ik mijn opmerking aan het plaatsen was. (zie tijden 22.13 en 22.15) Ik neem dus zonder meer terug dat U niet reageert op mijn opmerking.

    knopie 5 juli 2010 om 22:19
  9. @ knopie: zie mijn reactie waarom u vroeg hierboven. Het klopt dat we de laagste prijs garantie nu alleen nog bij autoverzekeringen hanteren. Reacties daarop zoals die van u nemen we mee in de evaluatie. Wellicht ter verduidelijking: Independer.nl verkoopt of bemiddelt niet in hypotheken, maar wijst alleen de weg naar de beste adviseur. Daar verdienen wij niets mee. Autoverzekeringen is dus geen ‘lokkertje’ zoals u stelt om vervolgens hypotheken te verkopen. Bovendien staat het u natuurlijk vrij om een andere site te gebruiken als u niet tevreden bent met de dienstverlening van Independer.nl

    Ruud Martens (Independer.nl) 5 juli 2010 om 22:23
  10. Beste Ruud Marterns, bedankt voor uw reactie. Echter u gaat niet in op de vraag indien zich problemen voordoen met assuradeuren die u heeft geadviseerd of u al dan niet uw klant bijstaat!!, zoals vele tussenpersonen in den lande wel doen!!.
    In afwachting van antwoord en met vriendelijke groet,
    J.W.Ruesink
    06-07-2010

    j.w.ruesink 6 juli 2010 om 07:20
  11. Per abuis staat er een fout in artikel. ‘Voor een groot aantal autoverzekeringen kun je bij Independer.nl binnen enkele minuten na het afsluiten de polis en groene kaart per e-mail toegestuurd te krijgen. 24 uur per dag, 7 dagen per week.’
    Het klopt niet dat er een groene kaart per e-mail wordt toegestuurd, hier worden de polisvoorwaarden bedoeld.

    Suzan Samson (Independer.nl) 7 juli 2010 om 15:36
  12. Helaas is Independer steeds minder “onafhankelijk”geworden. En zet zich dat nu verder door.

    Jip Ster 9 juli 2010 om 09:47
  13. @ Reusink: Voor sommige verzekeraars is Independer.nl tussenpersoon. Dan staan wij de klant de gehele verzekerde periode bij in geval van schade, vragen of advies. Bij zogenaamde direct writers als FBTO, Ohra, ANWB, Ineas e.d. speelt Independer.nl in principe geen rol meer omdat wij geen informatie ontvangen over schade of wijzigingen. De klant regelt dit rechtstreeks met de verzekeraar. Toch nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid in geval zich (grote) problemen voordoen zoals nu bij Ineas. Independer.nl is de eerste en lange tijd de enige geweest die consumenten actief over de situatie heeft geïnformeerd en klanten heeft geadviseerd wat te doen. Bovendien denken we actief mee aan een oplossing in het belang van Ineas klanten.
    @ Jip Ster: Ik begrijp niet wat u bedoelt met steeds minder onafhankelijk. Independer.nl vergelijkt nog steeds op een transparante en onafhankelijke manier alle verzekeraars waarvan wij informatie krijgen. Door de wijzigingen van de Gemakkelijk strategie kunnen bezoekers eenvoudiger en sneller de best passende verzekering vinden. Nog steeds staan alle verzekeringen – ook waar we geen samenwerking mee hebben – in de vergelijking van Independer.nl

    Ruud Martens (Independer.nl) 9 juli 2010 om 10:45
  14. Allereerst wil opnieuw reageren op mijn reactie van 06-07-2010 waar ik tot op heden nog geen commentaar van DEPENDER op heb mogen zien.

    Belangrijk blijft dat klanten c.q. potentieele klanten kritisch op depender blijven, houdt elkaar scherp en strekt elkaar tot voordeel.

    Ten tweede verwacht ik dat depender ingaat op mail van Jip Ster 09-07-2010, voordat zijn niet onderbouwde stelling een eigen leven gaat leiden!!!!.
    Met vr.gr. J.W.Ruesink 09-07-2010

    j.w.ruesink 9 juli 2010 om 10:46
  15. @ Reusink: Ergens is er een speciale connectie tussen u en Independer.nl. Voor de tweede keer plaatsen we tegelijk een bericht. Zie de antwoorden op uw vragen in mijn reactie die een minuut eerder verscheen dan uw vragen.

    Ruud Martens (Independer.nl) 9 juli 2010 om 10:49
  16. Sorry heer Ruud Martens,terwijl ik mailde op forum Depender, mailde u uw antwoordden waarvoor mijn dank. Mij is nu e.e.a. prima duidelijk gemaakt.
    Verder succes met uw bizondere bedrijf en met vriendelijke groet,
    J.W. Ruesink
    09-07-2010 10.49 uur

    j.w.ruesink 9 juli 2010 om 10:50
Reageer hierop:

Lees onze huisregels.

Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!

24.655
8.537
919