“Na zeven jaar op een van de mooiste plekken van Nederland, vond ik het tijd om wat anders te gaan doen.”

| Door: (nog geen reacties)

Medewerkers vertellen

Hee Coen, ben je in voor een move en wat dacht je van e-commerce in het midden van het land?”. Met dit bijzondere appje in de zomer van 2016 begon een voor mij onverwachte stap in mijn loopbaan. Ja, ik was in voor een move. Na zeven jaar op een van de mooiste plekken van Nederland, het prachtige groene park Apenheul, vond ik het tijd om wat anders te gaan doen. Het midden van het land klonk goed (ik woon in Zeist), maar e-commerce?

Op zoek naar een bedrijf met een ziel

Zo’n twaalf jaar geleden had ik de stap gezet van een grote multinational naar een wereld waar commercie een ideaal dient. Eerst heb ik me als directeur van Stichting Max Havelaar ingezet voor kleine boeren in ontwikkelingslanden. Empowerment. Zij krijgen zelf het heft in handen door een eerlijke prijs voor hun producten. Ik merkte dat boeren in ontwikkelingslanden geen zielige mensen zijn maar gedreven ondernemers in heel moeilijke omstandigheden. Later bij Stichting Apenheul ging het om het laten groeien van liefde voor de natuur bij onze gasten. Of eigenlijk nog verder… door deze liefde voor de natuur wilden we mensen inspireren hun dagelijks handelen aan te passen naar meer duurzaamheid. Na deze twee prachtige organisaties zocht ik wéér een bedrijf met een ziel, met een echte en maatschappelijk relevante missie. E-commerce? Dat was misschien wel het laatste waar ik dat zou verwachten. Dat is toch een wereld van snel geld?

Verrast door Robin Hood-verhaal

Degene die mij het appje stuurde wist zeker dat deze baan wat voor mij zou zijn, dus met gezonde tegenzin begon ik toch maar het profiel te lezen. Ik las een prachtig verhaal. Over twee mannen die als Robin Hoods 17 jaar geleden de financiële wereld op zijn kop wilden zetten: eerlijk en transparant. En niet door louter activisme, maar door mensen in staat te stellen met een gerust hart zelf keuzes te maken bij belangrijke maar complexe beslissingen in het leven. Independer stelde hen hiertoe in staat, de consument veranderde zelf de markt. Het sprak me enorm aan. Zeker omdat ik heel duidelijk las dat die spirit nog steeds helemaal in het bedrijf zat, ook al was dit inmiddels gegroeid naar zo’n 300 medewerkers. Die spirit zorgt voor een heel bijzondere cultuur waar het belang van de klant echt centraal staat. Maar waarom wilde dit bedrijf in gesprek met een dierentuindirecteur? Ik moest maar eens gaan praten.

Tweeten 0
Google+ 0

Wat vinden medewerkers van Independer.nl ervan om bij Independer.nl te werken? Hier vertellen andere medewerkers meer over hun loopbaan bij Independer.nl.

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.



Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!

0
8.608
603