Independer winnaar SEO Brancheonderzoek zorgverzekeringen
Independer is als winnaar uit de bus gekomen bij het jaarlijkse SEO brancheonderzoek van SEO Effect. Uit het onderzoek blijkt dat Independer verrweg het beste scoort op het gebied van zichtbaarheid in Google.
Vergelijkingssites scoren het best
Het SEO brancheonderzoek laat zien dat vergelijkingssites met kop en schouders boven de rest uit steken. Om te bepalen welke websites het best scoren, kijkt SEO Effect naar de vindbaarheid op honderd belangrijke zoekwoorden. Independer is hierbij met een score van 51,5% de overduidelijke winnaar, gevolgd door Zorgkiezer (33,8%). Op grote afstand volgen VGZ (7,2%), Zilveren Kruis (6,9%) en CZ (5,9%).
ENO, ASR Nederland en OZF zijn helemaal niet vindbaar. Daarnaast scoren bekende partijen als DSW (2,5%), FBTO (2,2%), Interpolis (2,09%) en Ditzo (2,01%) erg laag.
Lees het volledige onderzoek op de website van SEO Effect.