
De rente voor leningen en kredieten is de laatste maanden fors gestegen. Maar ook de onderlinge renteverschillen zijn vergroot. Het verschil tussen de voordeligste en de duurste aanbieder van doorlopende kredieten bedraagt inmiddels gemiddeld 9,5%. Independer.nl heeft dit onderzocht op basis van de vergelijkingen die 240.000 bezoekers hebben gemaakt voor een lening het afgelopen jaar.
Independer.nl heeft in het onderzoek gekeken naar de laagste en hoogste rentes. Hierbij is gekeken naar alleen die tarieven waarvoor de consument ook echt in aanmerking komt op basis van zijn persoonlijke situatie. De duurste aanbieders van doorlopende kredieten vroegen in augustus 2008 een gemiddelde rente van 16,4%. Zij hebben de rentes de laatste tijd met 2,6% laten stijgen. De goedkoopste aanbieders berekenen gemiddeld 6,9% rente. Zij verhoogden de rentes met gemiddeld 0,7%. Op een doorlopend krediet van € 12.500,- euro bedraagt het verschil in totale lasten tussen de hoogste en de laagste aanbieder bijna € 6.400,- bij een vaste maandlast van € 250,-.
Een belangrijke oorzaak voor de enorme verschillen is het gebrek aan transparantie in de markt van persoonlijke leningen en doorlopende kredieten. Aanbieders presenteren vaak alleen een vast maandbedrag, maar wijzen er niet op dat de looptijd van het krediet mede afhankelijk is van de aangeboden rente. Als de rente stijgt en het maandbedrag blijft gelijk, is de consument langer bezig met afbetalen.
Het renteverschil tussen de hoogste en de laagste aanbieder van persoonlijke leningen is kleiner (7,8%) dan bij doorlopende kredieten. Bij leningen die met name gebaseerd zijn op de overwaarde van de woning (WOZ-krediet) is het renteverschil tussen de duurste en voordeligste aanbieder nog veel kleiner (2,8%).
Bekijk de volledige onderzoeksresultaten.



Jacques schreef op 23 september 2008 om 11:32
Bij Ohra is de rente op het flexibel krediet deze maand verhoogd van 6,0% naar 6,95%.
P.Schuurman schreef op 25 september 2008 om 11:43
in 2007 een continu krediet bij becam afgesloten van 6ooo euro tegen een rente van 6.7%,binnen het jaar werden we verhoogd naar 9.2% navraag bleek dit een technische kwestie die moeilijk zo was uit te leggen,terwijl er gewoon door werd geadverteerd met op een gegeven moment 6.4%
We hebben dit krediet ingelost en zijn weer gewoon naar onze eigen bank gegaan.
M. Claessens schreef op 19 maart 2009 om 18:47
Onderstaand het antwoord wat ik recentelijk van DSB bank kreeg n.a.v.
van mijn mail om uitleg van de snel opeenlopende verhogingen en waarom men wel in de advertentie de rente verlaagd en niet de reeds bestaande variabele lening.
=====
DSB Bank financiert leningen met het spaargeld dat de bank ontvangt.
> Spaartarieven zijn onderhevig aan schommelingen dus de leentarieven ook.
> Waar de banken elkaar vroeger leningen verstrekten zijn zij daar nu
> huiverig voor. De kosten voor het aantrekken van kapitaal zijn enorm
> gestegen. Dat heeft dus ook een verhogend effect op de tarieven die DSB
> Bank hanteert.
Verder loopt DSB Bank een groter non-betalingsrisico in
deze moeilijke tijd én u kunt zich voorstellen dat DSB Bank een opslag
voor algemene kosten in rekening brengt.
> DSB Bank is gelukkig een gezonde bank en maakt geen gebruik van
> leningen van de overheid. Van een herstel van de (inter-)bancaire
> geldmarkt kan echter nog niet gesproken worden.
Een mooi politiek verhaal, maar schommelingen voor bestaande leningen zijn kennelijk alleen omhoog.
Chris Oosterling (Independer.nl) schreef op 20 maart 2009 om 15:05
U kunt renteschommelingen tegen gaan door het doorlopend krediet over te sluiten naar een persoonlijke lening. Bij een persoonlijke lening staat de rente gedurende de gehele looptijd vast. Versneld aflossen bij een PL is helaas niet (kosteloos) mogelijk.
J. Massaar schreef op 2 juni 2009 om 11:16
Ik heb een lening bij de hollandse disconto voorschotbank van 45.000 euro.
Dit is een doorlopend krediet en voor de eerste 5 jaar aflossingsvrij.
de rente is in 18 maanden verhoogd van 8,9 naar 15 procent, ja u leest het goed 6 procent omhoog.terwijl er ook gewoon geadverteerd wordt met 7 procent rente!
bij navraag krijg je ook allerlei vage verhalen, maar inderdaad de renteschommelingen gaan alleen maar omhoog.
aangezien ik door omstandigheden geen vast contract meer heb kan ik dus ook gewoon nergens anders terecht!
Hier hebben ze lucht van gekregen en vandaar die absurde verhogingen!!!
Het zijn gewoon geldhonden die bloed ruiken, en een bank zou zgn. een zorgplicht hebben!
nooit len bij de HDV bank.
Chris Oosterling (Independer.nl) schreef op 2 juni 2009 om 13:55
Beste J. Massaar,
Ook zonder vast dienst berband is het in veel gevallen mogelijk een lening over te sluiten. Zeker wanneer er sprake is van een tijdelijk dienstverband met ‘intentieverklaring’. Dwz, een verklaring van de werkgever waarin staat dat het tijdelijke dienstverband bij ‘gelijkblijvende marktomstandigheden en functioneren’ wordt omgezet naar een vast dienstverband als het tijdelijke dienstverband afloopt. U kunt de aanvraag route voor een lening doorlopen op http://www.independer.nl De aanbieders die dergelijke aanvragen accepteren komen dan in beeld.
F. Mirteymori schreef op 5 augustus 2009 om 19:25
We hebben een lening van 60.0000 bij HDV bank; ik weet niet meer wat ik moet doen. de rente gaat elke maand omhoog, dus van 4 procent begonnen en nu is 11!!!!!!!!Nooit bij HDV lenen.
mark verbeek schreef op 10 augustus 2009 om 23:09
haha moeten jullie maar niet zo dom zijn een contract te tekenen met een variabele rente!! ga er maar vanuit dat de rente maximaal 16% wordt
John Schnitzler schreef op 19 september 2009 om 18:04
Kortzichtig van je, Mark!
Vier jaar geleden moest ik noodgedwongen een lening afsluiten, en is mij door een hypotheek adviseur DEFAM gekozen, via A1B uit Ede. Daar hun ook met achterlijke renteschommelingen kwamen, hebben hun geadviseerd deze over te sluiten bij HDV. Resultaat: Bij 30000 euro, betaalde ok 300 euro per maand, en loste ik dus nog iets van 60 euro per maand af. Nu een jaar verder, de laatste afschrift: ik heb 5,91 afhgelost, de rente staat al op 12%.. Ze weten dat je nergens anders terecht kan, dus ze nemen het er van. Hun bellen kan niet, het moet allemaal schriftelijk. Volgens zit daar een of andere randdebiel, die de meest achterlijke verklaringen neerschrijft.
Kijk, dat ik deze lening heb, door Hypotheekvisie is mijn hypotheek te hoog ingeschat, het koopcontract is getekend, en op het laatste moment kreeg ik de hypotheek niet rond. Door mijn optreden heb ik het door hun strot kunnen krijgen dat ze kostte wat het kost, ze deze rond zouden krijgen, anders kreeg ik een boetesom die niet mooi meer is. Met als gevolg dus deze lening van 30000. En nu ook nog een keer, dat ik mijn baan kwijt ben.
Soms denk ik wel eens, laat me maar failliet verklaren, volgens mij ben ik dan nog beter af.
Goh, wat zal ik blij zijn als die 30000 in mijn hypotheek opgenomen konden worden of zo.
Die mensen van HDV, zijn schaamteveroorzakende machtswellustelingen!
John Schnitzler schreef op 19 september 2009 om 18:07
Mijn welgemeende excuses voor Hypotheekvisie, het moet intermediar HUis & Hypotheek zijn, die dit voor mij ‘geregeld’ hebben….
Amber schreef op 1 oktober 2009 om 09:21
In mei 2008 een tweede hypotheek afgesloten bij de hdv, onderdeel afab, tegen 7,9%. nu na diverse tussentijdse renteverhogingen beland op 11,1% !!! het is duidelijk dat met relatief lage rentes klanten worden gelokt om ze vervolgens financieel uit te kleden. Op klachten wordt onprofessioneel gereageerd. Ben nu zover dat ik alle ontevreden klanten van hdv probeer te mobiliseren en tevens mijn eigen ervaringen kenbaar ga maken bij instellingen als afm/kivid/ombudsman fin.dienstverl.
Sterke punten:
hdv absoluut het sterkst als zwakste en achterbakste broedertje in de financiële plukvijver
Zwakke punten:
Onbetrouwbaar; onduidelijk; een gevoel van oplichting dringt zich aan je op
Aan te bevelen?:
Absoluut niet. ga met een grote boog rond deze instelling. voordat je het weet wordt je ook bij je enkels gegrepen en op de kop gehangen, tot dat de laatste eurocent uit je broek is gerold.
Ze hebben geen idee hoe mensen en relaties onder druk komen te staan door hun toedoen.
Schuldsanering lijkt ons in dit geval ook de beste oplossing…
E. Brinkman schreef op 8 oktober 2009 om 15:42
Wat is het makkelijk om voor een ander te oordelen, Mark Verbeek! Er zijn omstandigheden waardoor iemand een lening moet afsluiten. Ook ik heb geen goed woord voor de HDV over. Elke maand is het maandbedrag weer verhoogd. Als je hen belt en zegt over de rentedaling dan is het altijd anders bij hen. Ze kunnen geen concrete info van de verhoging geven.
Chris Oosterling (Independer.nl) schreef op 8 oktober 2009 om 15:55
Veel dank voor alle reacties. Independer.nl is op zoek naar concrete voorbeelden (bewijzen) op papier waaruit duidelijk blijkt dat kredietaanbieders structureel de rente laten stijgen. Dat mag over korte en lange termijn zijn.
Wie heeft dit op papier en wil het ons toesturen? Gebruik onderstaand post-of emailadres:
Independer.nl, Snelliuslaan 10, 1222 TE Hilversum of lenen@independer.nl
Benny schreef op 12 oktober 2009 om 13:41
Sinds jaren hebben we een forse lening die tot nu toe alleen nog maar gestegen is. Onze schuldaandeel realiseren we ons terdege. Echter zijn we hier ook door meerdere partijen ingerold. Dit zijn o.a. de welbekende grof geldschieters (in betere tijden) “DSB-bank” en “AFAB”.
Het was altijd heel makkelijk om hier onze leningen onder te brengen. Telkens werd er ook nog een behoorlijk percentage ingepikt voor zogenaamd verzekeringen (arbeidongeschikt/Overlijden etc…). Ik wil inmiddels niet weten hoeveel geld we alleen al hier aan kwijt zijn geraakt, maar heb hier een mooie stapel polissen van de zogenaamde “Krediet Protector”.
Ik heb gehoord dat Afab en HDV in elkaar verweven zijn. Dat betekent dus dat ze ook nog eens de prijs behoorlijk hebben opgedreven om telkens hun eigen leningen weer over te nemen tegen een lagere rente om vervolgens als je tegen het plafond zit met de hoogte van je lening, de rente torenhoog op te drijven met ongeveer 1% per maand.
Inmiddels zaten we vorige maand op 10.3% en volgens mij is er weer een procent bovenop gekomen gezien de laatste afschrijving van 406,- euro! HDV Heeft geen telefoonnummer… Heb echt het idee dat de verliezen van eind vorig jaar verrekend worden bij het huidige cliëntenbestand.
Wat nu?
Inmiddels zijn we op het punt aangekomen dat we het niet meer rond kunnen breien. We krijgen nergens geen voet meer aan de grond omdat onze lening bijna de helft hoger is als in feite is toegestaan. Dus kan het nergens meer ondergebracht worden met een lagere rentestand, zodat we de maandelijkse lasten wel kunnen dragen. We voelen ons nu net een melkkoe van de HDV. Zijn er mogelijk instanties waar we terecht kunnen met onze klachten over de HDV?
Jeanette schreef op 12 oktober 2009 om 15:07
Wij hebben ook bij HDV een tweede hypotheek en binnen 1.5 jaar is het rente perc flink gestegen betalen inmiddels het dubbele vanwaar we mee begonnen zijn hoe bedoel je crisis. Als je overal instapt krijg je een rode loper en zijn alle percentages laag maar zodra je erin getrapt bent halen ze die loper onder je vandaan wij weten ook niet meer hoe we het moeten aanpakken. We hebben al gebeld maar de enige reactie die we krijgen is dat ze een klein bedrijfje zijn en afhankelijk zijn van de grotere banken, en dat we maar een brief moesten schrijven. Hoe we nu verder moeten gaan geen idee, en inderdaad voor iedereen het advies geen HDV!! We hopen dat er net als bij de DSB mensen voor de mensen die bij de HDV zitten dat deze ook failliet gaat en we een normale regeling kunnen krijgen. Wij zijn in iedergeval van de partij om er alles aan te doen zodat dit niet langer meer mogelijk is om mensen op deze manier stuk te maken.
Mathieu schreef op 12 oktober 2009 om 17:35
stichting de ombudsman kan u advies geven in individuele situaties, maar zonodig ook collectief actie ondernemen. kijk op:
http://www.deombudsman.nl/rechtsgebied-geld-en-bankzaken
Dirk schreef op 15 oktober 2009 om 01:44
Pak snel die Schouten van AFAB en laat gerenomeerde banken HDV over nemen! Ook ik ben in anderhalf jaar tijd met mijn tweede hypotheek van 4.8% naar 9.1% gestegen! Oplichters dat zijn het!
Benny schreef op 15 oktober 2009 om 02:02
Afab zal zich nu wel een beetje gedeisd gaan houden. Vooral nu de DSB op z’n plaat is gegaan… In feite hadden ze dezelfde werkwijze, al kreeg je bij de DSB nog wel een bakkie koffie. Afab heeft ons ook al eens een vliegwielconstructie verkocht, al draaide die wel de verkeerde kant op, maar een vleigwiel was het! Ik geloof nu wel dat de tijd van die opportunisten voorbij is, alleen hoe gaat het verder met degenen die zich door die gasten hebben laten adviseren??? Verhoging van de AOW-leeftijd? Man ik ben blij als ik nu al rond kan komen… Tijd voor tegengas!
Marja Huiberts schreef op 28 oktober 2009 om 15:21
O jee, ook wij hebben in april jl. een lening bij HDV afgesloten, met helaas ook een dure koopsompolis voor overlijdensrisicoverzekering, en ja, de rente is van 6,9 naar nu 8% gestegen. Zijn wakker geschud door DSB-verhaal.Hou mijn hart vast voor de toekomst na alle berichtjes te hebben gelezen. Stuur graag info op naar independer, want deze bankinstelling HDV moet op zijn handelswijze getoetst worden.
GvdDonk schreef op 3 november 2009 om 21:31
Ik heb geprobeerd om met AFAB te onderhandelen over de sterk gestegen rente van mijn tweede hypotheek van € 70000,= en mijn veel te dure koopsompolis van € 8048,=. De vooruitzichten zijn triest en binnen no-time kan ik mijn huis verkopen. De voorwaarden van de koopsompolis zijn mij nooit verstrekt. Ik weet niet hoe dat bedrag opgebouwd is en wat er verzekerd is. Mijn huis is nooit getaxeerd. AFAB/HDV wijzen met hun vinger naar de tussenpersonen. Ze geven je de indruk dat jouw situatie bespreekbaar is, maar houden je aan het lijntje. Met hun onderhandelen haalt niks uit en is, zoals al bewezen is, niet betrouwbaar. Ze willen eerst mijn draagkracht (huishoudboekje) bestuderen om te bepalen of ik het inderdaad niet meer op kan brengen. Een leek kan al vaststellen dat aflossingen die in zo’n rap tempo stijgen niet te betalen zijn. Je betaalt ook rente over die veel te hoge koopsommen en daar wil ik iets aan gedaan hebben. Het is de laatste dagen angstvallig stil rondom AFAB/HDV. Ik ben bang dat ze er nog mee weg komen ook!! Dit kan toch niet waar zijn!! Ik ben er goed ziek van en weet niet waar ik mijn probleem nu het beste kan melden. Normaal staat er toch een celstraf op oplichterij??
Ward schreef op 5 november 2009 om 14:12
Voor diegenen die aangeven geen contact met HDV te kunnen krijgen: Dat klopt want het is een label van AFAB. Contactgegevens van AFAB zijn wel bekend, namelijk 033-454 1000, Plotterweg 24 te Amersfoort (staat op de website)
Ik heb in het verleden ook een krediet bij HDV gehad en ik hield eigenlijk alleen contact met HDV via mijn tussenpersoon (in mijn geval Kredietshopper.nl) en dat werkte vrij goed. Maar dat zal absoluut van de tussenpersoon afhangen.
Ik wil mensen die de eerste 5 jaar geen aflossing betalen maar alleen rente er wel op dat HDV het recht heeft (en zal gebruiken denk ik) om na die 5 jaar de betalingen om te zetten in een maandbedrag dat 2% van de limiet bedraagt. Bij een krediet van 45.000 zit je dan aan een verplicht maandbedrag van 900 euro! Dat staat in de voorwaarden die dan nog wel via hun site te vinden zijn.
http://www.hdvbank.nl/produktvoorwaarden/HDV-AVDK.pdf
Joost de Vries schreef op 8 november 2009 om 20:03
Hollandsche Disconto Voorschotbank BV
Hardwareweg 14
3821BM Amersfoort
tel 033-7112233
aart fedde schurer schreef op 16 november 2009 om 23:38
hallo allemaal ik heb een doorlopend krediet bij de hdv en zit nu op 18% rente in 2009 toen ik hem afsloot stond de teller op 7% procent dus je begrijpt dat we met zijn allen de handen moeen opstroken en een advocaat moet inhuren om deze oplichting aan het tv publiekt ken baar te maken via RADAR/KASSA ENZ OF VIA DE KRANTEN IK HEB AL EEN ADVIES INGEWONNEN WAT DE KANSEN ZIJN EN DIE ZIJN ER ECHT WEL ALS JE MAAR DURFT OM TE VECHTEN TEGEN DIT ZO PRAKTIJKEN dus als jullie willlen dat er iets wordt gedaan met deze oplichting mail ons naar YVETTEVONKE@GMAIL.COM EN MAAK JE BEZWAAR BEKENT DOE HET NU VOOOR HET TE LAAT IS EN JE STRAKS JE HUIS OF INBOEDEL KWIJT BENT OOOK DE INTERBANK ZIJN OPLICHTERS DIE PROBEREN MIJ OOOK UIT TE KLEDEN DUS MENSEN LATEN WE HET NU DOEN ………. GROETJES EEN ACTIE ONDERNEMER
C.B.Stomp schreef op 2 december 2009 om 14:02
Hallo Aart,Zelf ben ik er ook in gestonken bij de HDV, op dit moment ligt het bij mijn rechtsbijstand, ik wacht het af 8 december weet ik meer.
Bij mij ging het ook snel van 9.9% naar 15 procent, als dit niet lukt dan met veel mensen naar kassa mailen, maar het zijn een stelletje laaienlichters met hun mooie praatjes. Wat verschrikkelijk voor je 11% er bij, dat het zo maar kan, als je een appel steelt en je wordt gepakt krijg je een fikse boete, deze laaienlichters hanteren met handige mensen het uitkleden van mensen. Als we genoeg mensen hebben dan moet er bekendheid gemaakt worden via pers of media, het mag niet met stilzwijgen gebeuren.
Natuurlijk hebben wij een handtekening gezet, maar wel voor de rente van toen we het afsloten. Dus eigen schuld dikke bult,is niet terecht dit moet aan gepakt worden. groetjes en sterkte.
GvdDonk schreef op 3 december 2009 om 09:17
@ CB Stomp
Ik ben benieuwd wat het resultaat is. Wil je dat aub laten weten? Ikzelf ben via AFAB met HDV in gesprek geraakt. Ik verwacht binnenkort een voorstel van hun. Eerlijkgezegd heb ik er geen vertrouwen in. Het is helaas de (lange) weg die je moet bewandelen om een rechtszaak aan te kunnen spannen. Ik ben ook rechtsbijstand verzekerd, maar heb de zaak nog niet gemeld. Is het voorstel van HDV onredelijk dan schakel ik zeker een advokaat in. Ik weet niet hoeveel baat HDV erbij heeft om het vertrouwen van de consumenten te winnen?? Lijkt me nu juist erg belangrijk!
GvdDonk schreef op 18 december 2009 om 14:56
@ CB Stomp
Op 8 december zou jij uitsluitsel hebben over jouw zaak bij rechtsbijstand. Kan jij vertellen wat daar uit gekomen is? Kortom: heeft het nut gehad?
Zelf ben ik nu zo ver dat ik deze week een voorstel ga ontvangen van HDV.
Dat zal wel wat worden…. Op mijn verzoek om de rente tijdelijk te bevriezen (omdat het niet meer op te brengen is), ga ik een voorstel ontvangen om méér te betalen dan dat ik nu al maandelijks doe. Het is wél zo dat ik de eerste maand dan al € 300,= aflos i.p.v. alleen maar rente betalen. Maar de maand daarna zal de rente weer met 2 of 3 % gaan stijgen natuurlijk. Ze snappen er daar echt weinig tot niets van en hebben van de afgelopen periode niets geleerd kennelijk. De koopsom tja……daar moest ik toch echt voor bij GEMA zijn. En daar hoef je ook niet veel van te verwachten. Kortom: het ziet ernaar uit dat rechtstreeks onderhandelen met HDV geen soelaas biedt. Je gaat alleen maar méér betalen. Volgens de HDV schijnt het een voorschrift van AFM te zijn om bij nieuwe aanbiedingen ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk wordt afgelost. De gedupeerden nog eens het mes op de keel zetten. Bij het AFM lijken ze wel van de pot gerukt.
a.f.schurer schreef op 12 januari 2010 om 22:11
Beste lezers van de independer
HDV Schrijft vanaf 1 december 2009 het volgende.
Geachte client,
hulp bij het oplossen achterstand(liegen kunnen ze als de beste)heb geen achterstand nu gaan we verder.
Naar aanleiding van ons telefonisch contact(HDV van 21 december stuur ik u deze brief nogmaals met het verzoek om ons onderstaande bescheiden te sturen heeft u helaas nog geen gevolg gegeven toch is het van groot belang dat wij in het bezit zijn van de gevraagde documenten om voor u een passende oplossing te vinden.
JA NU KOMT HET (WIJ WILLEN U HELPEN) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TJA DAT LEZEN JULLIE GOED.
Nu het volgende ben niet 1 keer gebeld niet 2 keer gebeld en niet 3 keer gebeld, kan ze niet meer tellen. Heb maar tien vingers het is gewoon niet normaal meer hoe zei met ons omgaan.
Zal een voorbeeld geven. Ze bellen op ze zeggen wat ze willen maar geven geen uitleg over de rente daling die ze voor ons in petto hebben omdat de AFM daarom vraagt nu begrijpen jullie natuurlijk wat willen ze dan zal het jullie zeggen.
Ik heb een lening van 30.000 euro die lening kost mij bij elkaar 425 euro heel veel geld maar nu willen zei met ons een oplossing vinden omdat we de laatste jaren van 9procent naar 18,9 procent zijn gegaan ja jullie lezen het goed het gesprek wat ik voerde met de HDV zeiden zei dat het altijd 15 procent is geweest ik natuurlijk zeggen en jullie weten dat heel zeker(DSB -LEUGEN)NOU OP MIJN AFSCHRIFT STAAT HEEL DUIDELIJK 18.9 PROCENT.
Nu willen ze dat ik dat afschrift opstuur als bewijs(hihihihihih)ja ja daar gaan we weer maar goed nu hebben ze zoals zei het zeggen een standje gehad van de AFM echt niet nee zei willen meer geld van je zien zoals ik al zei ik betaal nu 425(30.000) op 18,9 dat is nu gezakt maar in 2008 was dit zo als je bedenkt dat je zoals zei beweren met alle documenten dat de rente daalt(voorbeeld nu is het 15,5 procent na het bekijken van mijn afschriften en lopende leningen en wat ik nu verdien ja ze gaan dan wel zakken met bijvoorbeeld van 15,5 naar 9.6 dan betaal je minder rente maar ze willen wel dat je het geld gaat inlossen wat kunt u missen per maand.
nou zeg ik kan dan maar 300 euro inlossen en de rente van 30.000(9.6)nou wie weet dat ik niet want na een jaar gaat de rente weer omhoog en betaal je rente +aflossing 450+300=750euro dat hanngt ook van de rente af ik blijf bij mijn stand punt als je deze brief krijgt dat zei met een oplossing willen komen TRAP ER NIET IN ik zei ik doe het niet toen zei de HDV maar meneer u bent van 1963 als ik u was zou ik maar gaan inlossen anders blijt u altijd op 30.000 euro staan ik denk bij me zelf nou wordt ik GEK ECHT GEK ZIE JE WEL NET ALS DE DSB LIEGEN LIEGEN LIEGEN NEE ZEI IK IK DOE HET NIET VANDAAG KREEG IK DEZE BRIEF
BETREFT OPTIMALISERING 11 JANUARI 2010
HIEBIJ DELEN WIJ U MEDE DAT WIJ ONZE BEMIDDELING INZAKE OPTIMALISERING VAN UW KREDIET HEBBEN MOETEN STAKEN.
DE REDEN HIERVOOR LIGT GELEGEN IN HET FEIT DAT U AANGEVEN HEEFT HIERAAN NIET TE WILLEN MEE WERKEN.
WEER LIEGEN LIEGEN EN NOGMAALS LIEGEN IK HEB ALLEEN GEZEGT DAT IK ZE NIET VERTROUW EERST ZIEN DAN GELOVEN ZO ZEI IK DAT LAAT EERST MAAR EENS ZIEN AAN IEDEREEN DIE IN HET ZELFDE SCHUITJE ZITTEN DAN WIL IK WEL KIJKEN OF IK DAN WEL WIL MAAR NEE GELIJK LIEGEN EN ZEGGEN DAT IK NIET MEE WIL WERKEN MAAR IN WIL LOSSEN EN RENTE GA BETALEN.
MENSEN TRAP ER AUB NIET IN DEZE ONZIN MAAR NEEM ACTIE ZO STAAN WE STERK
Met Vriendelijke Groet
A.F.SCHURER
GvdDonk schreef op 12 januari 2010 om 22:43
@A.Schurer
Het zou voor alle partijen beter zijn als AFM duidelijkheid geeft welke afspraken er zijn gemaakt met HDV om schoon schip te maken. Het Project PPO, zoals HDV dat noemt, zou er toe dienen om de klanten zo snel mogelijk hun lening af te laten lossen. De afkoop van de koopsompolissen is een waar drama. Je word van het Kastje naar de muur gestuurd. Iedereen wijst met de vinger naar elkaar HDV->Tussenpersoon->Gema en andersom. Niemand neemt de verantwoordelijkheid. Ik ben hier al sinds 30oktober mee bezig. Deze week verwacht ik het ‘verlossende’ antwoord. Vreemd dat HDV toch nog zijn gang kan blijven gaan….mij is ook een contract van 1 jaar rentevast aangeboden en een mondelinge toezegging dat mijn situatie volgend jaar weer goed bekeken wordt. Je krijgt dat alleen niet op papier! Het zou HDV wel sieren….zij hebben immers het vertrouwen van de consumenten verloren.
Martin Jol schreef op 21 februari 2010 om 18:33
@GvdDonk heeft u nog het verlossende antwoord gekregen???
GvdDonk schreef op 30 maart 2010 om 16:45
@ Martin Jol
Ja……….heb geen vertrouwen in HDV!! 1 Jaar rentevast betekent bij HDV niet wat het zou moeten betekenen. De rente blijft variabel! Zo staat het niet in het contract. Mij is Wat ik nu doe is zo veel mogelijk geld in die lening stoppen, zodat ik het binnen korte tijd door een andere, betrouwbare bank over kan laten nemen. Je word door HDV getild en niemand doet daar wat aan. Toch vreemd dat iedereeb verschillende rentepercentages heeft?
C.B.Stomp schreef op 31 maart 2010 om 20:24
Ja, wat moet ik nou, ik zit net als de anderen ook bij dat stelletje wat je HDV noemt, het wordt tijd dat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen, daar ze maar door gaan met die hoge rentes, laat je niet bang maken dat je het zelf aan gegaan bent, ze hebben het zo geformuleerd dat je er gewoon in trapt, wie vraagt nou om 6 tot wel 8% verhoging.Ik weet nog dat de consulent met zijn mooie praatjes zei, het kan alleen maar lager worden, nou je ziet het,dit moet bekendheid krijgen net als toen bij kassa, het moet in de krant met massaal een protest dan kan het misschien wat worden, HDV gaat zonder meer er van uit, dat ze gelijk hebben, maar gelijk hebben of gelijk krijgen is wat anders, ik ben bezig met een advocaat, maar het duurt wel lang wat er uit komt, ik hoop in mijn voordeel want de laaienlichters hebben ook slimme advocaatjes, nogmaals hoe groter hoe sterker als benadeelde, dan bereik je misschien wat.
mario schreef op 19 april 2010 om 13:18
HEEL SIMPEL HDV SNEL WEG ERMEE!!!!!!!!!!
Arnold schreef op 24 mei 2010 om 19:53
Wettelijk gezien is de maximale rente op krediet 15%, dus hoe kan er meer gevraagd worden? Kijk eens naar de tarieven van Santander: 5,5% bij 50.000 euro en geen koppelverkoop.
Ik heb zelf 3 jaar geleden ook een 2e hypotheek van 100.000 euro bij HDV gesloten. Daar is de rente na een half jaar stabiel gebleven te zijn op 5,8% gestaag gegroeid naar 9,6%, waar die al 1 jaar op staat. Ik vertrouw HDV en Afab voor geen meter, dus ik heb me voorgenomen om de lening zo snel mogelijk af te lossen en nooit meer ergens meer te gaan lenen. Dat is uiteindelijk beter voor de gemoedsrust. In 1 jaar heb ik de lening kunnen halveren. En volledige aflossing is de grootste prioriteit op dit moment. Daar zet ik alles voor opzij.
Ik hoop verder maar 1 ding. Dat Afab en HDV Bank en allerlei andere Maasbert Schouten-bedrijven failliet gaan. Niemand moet meer nieuwe leningen afsluiten bij deze boevenclubs. Van mij mag ze hetzelfde vergaan als DSB Bank. Hetzelfde geldt voor Aegon. “Eerlijk over later”. Dat gelooft toch niemand als je eerst met allerlei producten (Koersplan, Legiolease) mensen een poot heb uitgedraaid.
http://financieel.infonu.nl/lenen/44955-lenen-hollandsche-disconto-voorschotbank-of-hdv-bank.html
jean schreef op 26 februari 2011 om 12:51
ik heb in 2007 een lening afgesloten van 10000 euro bij de hdv bank nu 4 jaar verder staat er nog 10000 echt belachelijk met mooie praatjes omgekocht ik wou dat ik wat eraan kon doen pffff