Werken bij Independer

werken-bij-dromen

Lijkt het jou leuk om bij ons te komen werken? Hier geven we je vast een kijkje achter de schermen bij Independer als werkgever. Zie hoe wij in de zomer lunchen, bekijk onze sportieve resultaten en lees wat medewerkers ervan vinden om bij ons te werken. Kijk voor een goede indruk van Independer ook eens op de pagina ‘Over Independer‘.

Waarom Independer op zijn wervingssite liever verhalen dan vacatures brengt

| Bron: Inzending Werf-en.nl(nog geen reacties)

Over Independer.nl

Een vacature? Independer maakt er op zijn nieuwe platform graag een visueel rijk verhaal van. Zo wil het de ‘unieke bedrijfscultuur’ tot leven brengen.

Lees de hele case van Independer, zoals die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2017.

Omschrijving van de case

Zo bekend als vergelijkingssite Independer is bij de consument, zo onbekend was tot voor kort het werkgeversmerk. En dat terwijl op de e-commerce-arbeidsmarkt een hevige concurrentiestrijd woedt. Vandaar dat de site een online platform bouwde, dat de basis van het vernieuwde werkgeversmerk zou worden.

Cultuur als onderscheidend vermogen

Bij Independer werken elke dag ‘250 idealisten in een open, ontspannen, informele, maar wel professionele sfeer met elkaar én met de klant’, vertelt HR-manager Carole Veldhuis. ‘Het zijn betrokken en gezellige harde werkers met één droom: de financiële wereld transparanter en eerlijker maken. Deze bedrijfscultuur werd het onderscheidende element in de positionering. De millennial-doelgroep moest weten dat Independer een ontzettend gaaf merk is om bij te werken.’

Een digitaal storytellingplatform

Hoe dat gebeurde? Veldhuis: ‘Emotie breng je over met verhalen. Op het platform hebben we de cultuur van Independer daarom vertaald in verhalen die rijk zijn in woord en beeld. Het is geen gewone vacaturesite, maar een storytellingplatform dat de cultuur en waarden van Independer ademt. Vacatures als verhalen worden gecombineerd met verhalen over het merk en verhalen van werknemers, om zo nieuwe en soortgelijke werknemers aan te trekken.’

Techniek dient de mens

Het platform is innovatief én menselijk, aldus Veldhuis. ‘Het ondersteunt zowel kandidaten als recruiters. Dankzij een op maat gemaakt content management systeem is het voor recruiters mogelijk om vacatures direct in te steken als verhalen. Ook worden gerelateerde vacatures, artikelen en ervaringen van medewerkers gekoppeld. Zo krijgt de kandidaat automatisch alleen de content te zien die voor hem of haar relevant is. De totale combinatie van micro-animaties, videoloops, iconen, pakkende teksten en tone-of-voice laat voelen wat voor bedrijf Independer is.’

Wat was de impact van de case?

Zowel in- als extern is het werkgeversmerk Independer goed neergezet, stelt Veldhuis, zo’n 5 maanden nadat de nieuwe site live ging. ‘Kandidaten geven aan dat het platform heel volledig is, gemakkelijk in gebruik en uitnodigt om meer te lezen. Sollicitanten komen beter beslagen ten ijs, zijn beter voorbereid, met meer voorkennis. We horen vaak dat de sfeer van het bedrijf echt overeenkomt met de site. Het platform is echt een representatie van de bedrijfscultuur.’

‘SOLLICITANTEN KOMEN BETER BESLAGEN TEN IJS, MET MEER VOORKENNIS’

Het aantal pagina’s per bezoek is met de nieuwe site met maar liefst 79 procent gestegen. ‘Dat laat zien dat de site mensen nieuwsgierig maakt naar meer’, zegt Veldhuis. ‘Ook duurt het bezoek gemiddeld langer; van 38 seconden op de vorige site, tot ruim 2 minuten op de nieuwe. Potentiële kandidaten nemen dus meer content tot zich en blijven langer geboeid.’

Medewerkers doen ook graag mee

Onder de huidige medewerkers van Independer is ook veel enthousiasme voor het concept te bespeuren, zegt ze. ‘Ze vinden het platform goed aansluiten op hun identiteit en leveren graag input. Het werkgeversmerk is nu echt top-of-mind.’

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Recruitment gaat over mensen, en mensen zijn emotionele wezens, aldus Veldhuis. En dat zie je volgens haar goed terug op het nieuwe platform. ‘Solliciteren doe je niet (alleen) op basis van ratio, het moet goed voelen. Deze nieuwe site geeft het juiste gevoel, dankzij technische slimheid vanuit een menselijke benadering.’

Storytelling en de contentstrategie lenen zich perfect om de unieke sfeer en bedrijfscultuur van Independer over te brengen, zegt ze. ‘De vacatures zijn niet alleen verhalend geschreven, het zijn échte verhalen. Ze raken kandidaten zowel in het hoofd als in het hart. Het platform inspireert en overtuigt. De site is persoonlijk, innovatief, transparant en dynamisch. Zowel in vorm als in inhoud klopt het platform met het werkgeversmerk Independer, zodat het gat tussen de merkidentiteit en -perceptie is gedicht. Independer is nu een waardig concurrent van de bekende e-commerce-spelers.’

‘DE VACATURES RAKEN KANDIDATEN NU ZOWEL IN HET HOOFD ALS IN HET HART’

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Independer

Floor van Dam, recruiter
Cindy Velthuijzen, projectleider
Jet van der Wal, projectleider
Sander Bolt, e-commerce manager
Carole Veldhuis, HR manager
Kaliber

Jurgen van Kralingen, concept en strategie
Hugo van de Hoef, concept, strategie en design
Roy Pereira, account
Jasper Ceelen, producer
Nicoline Wouterlood, development
Davey Kropf, development
Johan Haneveld, development
Nicky Correljé, UI en UX
Joram ten Ham, online marketing

Independer huurt kantoorpand in Hilversum

| Bron: PropertyNL(nog geen reacties)

Over Independer.nl

Nieuwe pand Independer Hilversum
Bouwfonds Investment Management heeft een huurovereenkomst gesloten met Independer voor een kantoorruimte van circa 4000 m² en circa 60 parkeerplaatsen aan de Lage Naarderweg 45-47 in Hilversum.

Het gebouw, dat in Hilversum jarenlang bekend stond als het Tros-pand, is onderdeel van een van de fondsen van Bouwfonds IM.
Voordat Independer het kantoorgebouw vanaf 1 oktober betrekt wordt het gemoderniseerd en aangepast aan de wensen van de moderne kantoorgebruiker. Het pand wordt verduurzaamd en Independer zal zelf nog aan aantal aanvullende maatregelen treffen op het gebied van duurzaamheid.

Independer uitgeroepen tot Best Managed Company 2016-2017

| Door: (nog geen reacties)

Independer.nl

Independer is in 2016-2017 uitgeroepen tot Best managed Company. Deze prijs wordt jaarlijks door Deloitte uitgereikt aan de meest succesvolle bedrijven in Nederland. Het is de 7e keer op rij dat Independer deze prijs in ontvangst mag nemen.

Wat houdt het in?

Deloitte gaat ieder jaar op zoek naar de best geleide bedrijven in Nederland. Het gaat hierbij om bedrijven die een omzet hebben van minimaal 25 miljoen euro en financieel gezond zijn. Ze kijken hierbij naar verschillende onderdelen:

  • Strategie & beleidsvorming
  • Informatietechnologie
  • Cultuur

Platinum

Doordat Independer voor de 7e keer uitgeroepen is tot Best Managed Company, mogen we onszelf nu platinum member noemen.

Reactie Independer op De Speld

| Door: (nog geen reacties)

Independer.nl

Vanochtend plaatste De Speld, een satirische website, het bericht dat 43% van de Nederlanders overweegt over te stappen naar een ander wereldbeeld. Zij gebruikten daarbij het ontwerp van de Independer-website:

 

Van overstappen weet Independer ook wel wat af, dus een reactie van onze kant kon dan ook niet uitblijven :-)

Independer zoekt Jr. Content Marketeer!

| Door: (nog geen reacties)

vacatures

Kom jij werken in het online marketing team van Independer? We zijn op zoek naar een Jr. Content Marketeer om ons te helpen bezoekers nóg blijer te maken.

Wat ga je doen?

Als Jr. Content Marketeer zorg jij voor de meest creatieve vormen van content om onze bezoekers zo goed mogelijk te helpen. Je bedenkt, maakt en verspreidt content zodat steeds de juiste doelgroep met de meest relevante content van Independer in aanraking komt. Dat doe je door goed te kijken naar wat bezoekers zoeken, waar ze zich bevinden en hoe je ze het best kunt helpen en bereiken. Bij Independer leggen we moeilijke onderwerpen graag gemakkelijk uit, zodat onze bezoekers en klanten lastige zaken met een goed gevoel kunnen regelen. Het lukt jou dus goed om dit eenvoudig te verwoorden.

Online marketing bij Independer

Bij Independer willen we onze bezoekers zo goed en volledig mogelijk helpen. Een vraag over je autoverzekering? Wij hebben het antwoord. Een vraag over je zorgverzekering en het preferentiebeleid bij medicijnen? Wij zorgen dat onze bezoekers met een gerust hart hun beslissing kunnen maken. Content marketing is vaak ook een belangrijk beginpunt voor onze andere marketingdisciplines. Samen met het marketingteam maken we er iets moois van. En het mooie is: we werken hard, maar we hebben ook echt een leuke werkdag met elkaar.

Heb je interesse of ken jij de perfecte kandidaat? Bekijk de vacature, deel hem of reageer zelf!

 



Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!

0
8.594
600