Werken bij Independer

werken-bij-dromen

Lijkt het jou leuk om bij ons te komen werken? Hier geven we je vast een kijkje achter de schermen bij Independer als werkgever. Zie hoe wij in de zomer lunchen, bekijk onze sportieve resultaten en lees wat medewerkers ervan vinden om bij ons te werken. Kijk voor een goede indruk van Independer ook eens op de pagina ‘Over Independer‘.

“We hebben wel een directeur Blije Klanten, geen directeur sales”

| Bron: Marketingfacts.nl(nog geen reacties)

Over Independer.nl

Independer is de winnaar van het meest recente WUA! digitale experience onderzoek naar de online oriëntatie op een woonverzekering. Hans de Bruin is manager online marketing bij Independer.nl. Een gesprek over de beste zijn, de zoektocht naar vijftig nieuwe collega’s, klantonderzoek, service die belangrijker is dan sales, de directeur Blije Klanten, copycats en programmatic marketing in eigen huis willen hebben.

Jullie scoren het hoogst van alle aanbieders. Wat gaat er zo goed bij jullie?

“Het is natuurlijk erg gaaf om als beste beoordeeld te worden, zeker als dit de mening van de bezoekers van onze website is. Op het gebied van online marketing blijft de strijd met de concurrentie altijd een wedstrijd waarin we voortdurend willen winnen van onze directe tegenstanders. Meedoen is belangrijker dan winnen, gaat hier zeker voor ons niet op”

“Op alle disciplines willen we graag tot de top behoren; dit gaat verder dan alleen op het gebied van online marketing. Denk hierbij aan interaction design, productontwikkeling en de verzekeringsexperts binnen onze klantenservice. We zijn opgericht in 1999 met het doel de financiële wereld transparanter en eerlijker te maken. We kaarten misstanden aan, vergelijken diensten en producten en we helpen mensen met kiezen. We denken overigens dat het allemaal nog wel een stuk beter kan. Daarom werken we voor woonverzekeringen nu aan een geheel nieuwe website. We hebben aardig grote ambities voor de toekomst. Daarom zoeken we dit jaar naar meer dan vijftig nieuwe collega’s…”

Welke rol speelt klantonderzoek en de klant centraal stellen in jouw dagelijkse werk als manager online marketing?

“We werken er elke dag met ruim 250 Independers aan om onze klanten te helpen bij het kiezen van de beste verzekering. Om dat goed te snappen, doen we veel kwalitatief onderzoek om onze website en dienstverlening verder te verbeteren. Ook verzamelen we continu reviews over de dienstverlening van Independer, maar ook over de verzekeraars die we meenemen in onze vergelijking. Voor mijn dagelijkse werk, het optimaliseren van onze online marketing campagnes, testen we heel erg veel. Welke advertentietekst werkt het beste, hoe kunnen we onze propositie verwoorden om deze het beste over te kunnen brengen. Op ons eigen blog schrijven we veel over onderwerpen die onze klanten bezighouden. Echt gaaf om te zien hoe goed dat gelezen wordt.”

Wat is jouw grootste digitale challenge?

“De mogelijkheden die nieuwe marketingtechnologie biedt zijn booming op dit moment. Denk hierbij aan de wereld van programmatic marketing en alle advertentie-ecosystemen van Google, Facebook, Microsoft en alle publishers die hun advertentieruimte beschikbaar stellen. We willen deze wereld graag zelf goed snappen en zijn daarin soms ook een beetje eigenwijs. Daarom vertrouwen we de regie niet toe aan een externe partij. Wij kennen onze klanten en hun customer journey het beste. Het is wel een uitdaging om de techniek zelf te doorgronden en al die nieuwe mogelijkheden in te zetten zonder dat dit een te grote investering aan tijd en geld kost.”

Maar, je voelt hem al aankomen, die uitdaging van Independer op merkniveau. Jullie zijn onderdeel van Achmea, maar vergelijken ook zorgverzekeringen. En spotjes van jullie op tv eindigen met het OHRA-logo, moest je laatst nog iets over uitleggen op het blog…

“Om te benadrukken dat voor iedere Nederlander een andere verzekeraar het beste zou kunnen aansluiten bij zijn of haar wensen hebben we meerdere varianten van onze commercial gemaakt waarin er aan het einde steeds een andere verzekeraar naar boven komt. We kregen in die tijd nogal wat reacties dat we alleen maar OHRA lieten zien. Blijkbaar viel die variant het meeste op, want ze werden toch echt allemaal evenveel uitgezonden. Interessant natuurlijk, want dit zegt wel iets over de kracht van het OHRA-merk.”

“Vanuit merkcommunicatie blijft het natuurlijk een uitdaging om over te brengen, maar binnen Independer weten we 100 procent zeker dat we volledig objectief advies geven. We krijgen van Achmea gelukkig alle ruimte om onze eigen strategie en beleid te voeren. Dat is nodig voor ons voortbestaan, dat snapt Achmea heel goed. Een raad van toezicht onder leiding van Arthur Docters van Leeuwen ziet hierop toe. Voor ons is een andere belangrijke pijler is de tevredenheid van onze klanten.”

Hoe kijk jij aan tegen service in verhouding tot sales. Zou service uiteindelijk het nieuwe sales kunnen zijn in jouw markt?

“We zijn geen sales-driven organisatie. Verkopen is niet ons hoofddoel, wij willen altijd het allerbeste advies geven. Hierbij gaat het om prijs én kwaliteit. We adviseren ook best vaak om een bepaalde dekking of verzekering niet te nemen. Of om dit juist bij een andere partij te doen. Als wij fantastische service leveren en klanten blij maken komen die sales vanzelf wel. Kortom: fantastische service is belangrijker dan sales.”

Ik snap je punt. Maar is jullie model niet eigenlijk dat jullie met service méér sales generen, uiteindelijk? Waarom verleen je anders die service?

“Als je de financiële wereld stapje voor stapje gemakkelijker en beter wilt maken kun je dat alleen maar doen als je een onvoorwaardelijke focus hebt op het geven van de beste service. Daar worden klanten blij van en wij ook. Ongetwijfeld leidt dat tot meer en loyalere klanten. Of de kosten van de extra service worden terugverdiend door extra sales hebben we nooit gemeten, maar dat vinden we ook echt niet belangrijk. Blije klanten zijn belangrijker dan sales. Dat is ook de reden waarom we wél een directeur Blije Klanten hebben en géén directeur sales….”

Staan er nog leuke dingen op stapel bij Independer.nl? Met welke digitale innovaties ben je bezig?

“Op online marketinggebied zetten we op dit moment mooie stappen binnen programmatic marketing. Maar ook organisatiebreed hebben we super veel ambitie: we hebben onder anderen grote plannen binnen de markt voor hypotheken. We blijven inzetten op onderscheidend vermogen en op het bieden van toegevoegde waarde voor de consument. Veel andere partijen proberen ons op verschillende vlakken te kopiëren, maar wij proberen hun steeds een stap voor te blijven. Op basis van marktaandeel en groeiend volume lijkt dat nog steeds aardig te lukken.”

Hoe zet Independer content marketing in? Interview met Suzanne Persoon-Mooij

| Bron: Slagtermedia.nl(nog geen reacties)

Over Independer.nl

Als een van de grootste vergelijkingswebsites van Nederland weet Independer hoe belangrijk het is om online succes te hebben. Online marketeer Suzanne Persoon-Mooij vertelt in dit interview welke rol content marketing hierin speelt en hoe Independer de resultaten van zijn inspanningen vaststelt.

Welke rol vervult content marketing binnen de algehele marketing strategie?

“Content marketing is voor ons de basis voor alle marketing disciplines. Daarbij is ons uitgangspunt dat onze content zo goed mogelijk de bezoeker of klant moet helpen. Met bijvoorbeeld een vraag of een probleem, of gewoon handige tips en informatie. Vervolgens kijken we via welk kanaal de beste aansluiting te vinden is naar de bezoeker. Dat kan bijvoorbeeld afhangen van het moment, de doelgroep of het onderwerp. We willen zo relevant en compleet mogelijk zijn. Soms is content alleen geschikt voor ons weblog of search kanalen, maar ook social kanalen en pers zetten we regelmatig in. Voor onze klanten gebruiken we vaak e-mail.”

12 juli: Independer Technology Meetup

| Door: (1 reactie)

Werken bij Independer.nl

Altijd al meer willen weten over de technologie achter de website van Independer? Dinsdag 12 juli a.s. organiseert Independer de eerste Technology Meetup. Tijdens deze avond nemen meerdere Independers je mee in de wereld van de techniek van Independer en vertellen je alles over hoe Independer technologisch in elkaar steekt. Snacks & drinks zijn inclusief.

Erbij zijn? Aanmelden kan via Meetup. Wees er snel bij, want de plaatsen zijn beperkt. Tot dan!

Werken bij Independer? Kennismakingsdag op 12 juli!

| Door: (2 reacties)

Werken bij Independer.nl

Heb jij een absolute passie en drive om de klant te verrassen met jouw klantgerichtheid? Ben jij flexibel ingesteld en voor minimaal 24 uur per week beschikbaar? Solliciteer dan naar de functie van Expert Blije klant en wie weet zien wij jou 12 juli op de kennismakingsdag van Independer! In het cluster Blije klant, onze klantenservice, gebeurt het allemaal. Onze experts helpen honderden klanten met hun auto-, woon-, zorg- of reisverzekering overdag, ’s avonds en in het weekend en willen hen positief verrassen. Wat hun vraag ook is, wij weten het antwoord. De klant verrassen en het WOW-gevoel geven… dat is wat wij willen!

Ben jij die gezellige, sociale én hulpvaardige collega die daar energie van krijgt? Die niet in beperkingen denkt, maar in oplossingen en klaargestoomd wil worden om dé expert te worden binnen één van onze specialismen? Reageer dan snel op de vacature. We zoeken meerdere experts; parttimers en fulltimers. Misschien wil je wel elke dag alleen in de ochtend of avond werken, of juist voornamelijk in het weekend? Dit is allemaal bespreekbaar. 

Kijkje nemen op je nieuwe werkplek op 19 mei of 16 juni? Wij zoeken super klantgerichte experts!

| Door: (2 reacties)

Werken bij Independer.nl

Heb jij een absolute passie en drive om de klant te verrassen met jouw klantgerichtheid? Ben jij flexibel ingesteld en voor minimaal 24 uur per week beschikbaar? Solliciteer dan naar de functie van Expert Blije klant en wie weet zien wij jou 19 mei of 16 juni op de kennismakingsdag van Independer! In het cluster Blije klant, onze klantenservice, gebeurt het allemaal. Onze experts helpen honderden klanten met hun auto-, woon-, zorg- of reisverzekering overdag, ’s avonds en in het weekend en willen hen positief verrassen. Wat hun vraag ook is, wij weten het antwoord. De klant verrassen en het WOW-gevoel geven… dat is wat wij willen!

Ben jij die gezellige, sociale én hulpvaardige collega die daar energie van krijgt? Die niet in beperkingen denkt, maar in oplossingen en klaargestoomd wil worden om dé expert te worden binnen één van onze specialismen? Reageer dan voor 6 mei op de vacature. We zoeken meerdere experts; parttimers en fulltimers. Misschien wil je wel elke dag alleen in de ochtend of avond werken, of juist voornamelijk in het weekend? Dit is allemaal bespreekbaar. 

FB_groen-gras

De werkdag van onze Online Marketeer Suzanne Persoon

| Door: (nog geen reacties)

Werken bij Independer.nl

Toen ik bij Independer kwam werken dacht ik: ‘We kijken eens een jaartje hoe dit gaat, dan zien we wel weer verder’. Ik was net 23 en startte aan mijn tweede baan. Inmiddels zijn we bijna 9 jaar verder (!) en nog steeds is geen dag hetzelfde hier geweest. Een typische werkdag heeft wel vaak dezelfde elementen, maar er zijn altijd weer nieuwe doelen, nieuwe projecten en nieuwe kansen.

Mijn werkdag: content in een kippenhok + taart

Mijn werkdag begint altijd vroeg: ik vind het fijn om rustig te beginnen terwijl de meesten er nog niet zijn. Independer is gevestigd in een oud schoolgebouw en op dit moment zit de Marketing-afdeling in de oude gymzaal. Een grote ruimte met vele collega’s naast, voor, achter en zelfs boven je. Soms kan het daarom best een kippenhok zijn, maar voordeel is dat je veel meekrijgt van wat er leeft binnen de organisatie. We groeien al jaren best hard, dus om de zoveel tijd zijn er interne verhuizingen. Iedereen die er al even werkt heeft het hele pand zo’n beetje wel van onder tot boven gezien.

paaseitjes_weblog1

Zet in je agenda: ontdek je Independer werkplek op 18 februari

| Door: (2 reacties)

Werken bij Independer.nl

Ben jij op zoek naar een super leuke (bij)baan voor ongeveer 20 uur in de week en ben jij flexibel ingesteld en super klantgericht? Meld je aan voor de wervingsdag van Independer op 18 februari en wie weet word jij onze nieuwe collega en dé expert op het gebied van Autoverzekeringen!

Het Cluster Blije Klant is het kloppende hart van Independer: onze experts helpen dagelijks honderden klanten met hun verzekering. Bijvoorbeeld met een auto-, woon-, zorg- of reisverzekering. De klant verrassen en het WOW-gevoel geven… dat is wat wij willen! Ben jij gezellig, enthousiast, hulpvaardig, iemand met pit en met die absolute passie en drive om de klant te helpen? Dan zijn we op zoek naar jou om deze vacature te vervullen! We zoeken meerdere experts die parttime willen werken, jong en oud. Het belangrijkste is dat je voor de ultieme klantbeleving gaat. Solliciteer voor dinsdag 9 februari en zorg dat je uitgenodigd wordt voor de wervingsdag!

FB_wereldverbeteraars

De werkdag van onze expert levensverzekeringen Sandra

| Door: (nog geen reacties)

Werken bij Independer.nl

Na ruim 10 jaar medisch acceptant te zijn geweest bij de levensverzekeraar Legal & General werd het tijd voor iets anders. Ik vond mijn uitdaging bij Independer: de tijd van pantalons was voorbij en het spijkerbroekentijdperk was aangebroken.

Ik ben terecht gekomen op de afdeling autoverzekeringen, waar het heel gezellig was. Na een jaar ben ik overgestapt naar de afdeling levensverzekeringen en bancaire producten als backofficemedewerker. Hoe raar het ook klinkt: ik vind het een heel interessant en spannend product. Dat zou je misschien niet denken omdat een overlijdensrisicoverzekering vaak wordt gezien als een moeilijk product. Het leuke aan levensverzekeringen vind ik dat je mensen écht helpt en bij dit product liggen mijn roots. Ik zit hier nu ruim 4 jaar met zoveel plezier dat ik nog lang niet weg wil.

sandra



Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!

0
8.552
564