Werken bij Independer

werken-bij-dromen

Lijkt het jou leuk om bij ons te komen werken? Hier geven we je vast een kijkje achter de schermen bij Independer als werkgever. Zie hoe wij in de zomer lunchen, bekijk onze sportieve resultaten en lees wat medewerkers ervan vinden om bij ons te werken. Kijk voor een goede indruk van Independer ook eens op de pagina ‘Over Independer‘.

Directeur Ruud neemt afscheid

| Door: (nog geen reacties)

Werken bij Independer.nl

Afgelopen vrijdag was het dan echt zover: na 17 jaar nam onze directeur Ruud afscheid van Independer. En we zouden Independer niet zijn als we dit niet groots zouden afsluiten. Dus na de nodige speeches vol emotie, humor en terugblikken op een bijzondere periode, volgde een heerlijke BBQ en een spetterend feest. Met de aanwezigheid van de Millstreetband werd het een onvergetelijke avond!

‘Bijzonder dat we bijzonder zijn’

| Door: (nog geen reacties)

Medewerkers vertellen

Wat is bijzonder? Als bezoekers bij ons langskomen vertellen ze ons hoe bijzonder ze het vinden dat alle collega’s hen begroeten. Eigenlijk vind ik het best bijzonder dat we het bijzonder vinden dat we elkaar gedag zeggen. Want is het niet juist heel normaal dat je iedereen die je tegenkomt in de gang of in de kantine begroet met een ‘goedemorgen’?! Maar er wordt zo vaak gezegd dat het bijzonder is, dat het dat blijkbaar is. Des te belangrijker voor ons om dat bijzondere en de effecten ervan te koesteren, te laten zien en te delen.

Een dag uit het leven van onze CRM Data Analist Jonneke Prinsen

| Door: (nog geen reacties)

Werken bij Independer.nl

Het is maandagochtend en na binnenkomst check ik met een lekkere cappuccino in mijn hand nog even snel mijn mailbox en de agenda voor deze week. Om 9 uur hebben we namelijk altijd een stand up met de afdeling (Business Intelligence) en nemen we met elkaar de dag door; wie gaat wat doen en wie is waar mee bezig. ’s Ochtends kijk ik ook altijd of alle geautomatiseerde e-mailcampagnes goed zijn verstuurd. Ik zie dat bij een mailcampagne de aantallen de laatste tijd lager zijn dan gebruikelijk dus ik wil later vandaag even checken of dat wel goed gaat.

Uitgebreide mailing op de planning

Op maandagochtend zit ik een half uurtje samen met de e-mailmarketeer. De collega met wie ik het meest samenwerk. We bespreken de to do’s van deze week, resultaten van eerdere campagnes en grote projecten die komen gaan. Voor deze week staat de nieuwsbrief op de planning en een mailing naar alle zorgklanten. Met het laatste willen we hun informeren wat de gekozen verzekering nu precies vergoedt en bij wie ze terecht kunnen voor zorg. Ook testen we de principes van Cialdini in de boodschap; voor welke boodschap is de klant het meest ontvankelijk. En daarnaast testen we een cross sell naar een andere verzekering. Best een uitgebreide mailing dus! We nemen door wat we willen vertellen en welke selectie daarvoor nodig is. Ik ga met het laatste aan de slag. Uiteraard hebben we ook het afgelopen weekend even met elkaar doorgenomen!

Een dag uit het leven van onze E-mailmarketeer Veroniek Bolk

| Door: (nog geen reacties)

Werken bij Independer.nl

Als e-mailmarketeer ben ik verantwoordelijk voor alle e-mailcampagnes binnen Independer. Samen met de CRM data analist bedenk ik nieuwe e-mailcampagnes om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen. Ik maak de e-mailtemplates, voer de verzending uit en optimaliseer de lopende campagnes.

Een maandag als e-mailmarketeer

Ik begin de dag met een kop koffie en check of er nog reacties zijn op de mailingen die er afgelopen weekend uitgegaan zijn. Beantwoord deze of stuur de vragen door naar mijn collega’s van Blije Klant. Om 10 uur neem ik samen met de CRM data analist de week door. Als het lekker weer is doen we dit natuurlijk buiten in het zonnetje. Er staat deze week een grote e-mailcampagne op de planning. Samen nemen we nog even de doelstelling en de selectie door en ik weet hoeveel verschillende varianten we gaan versturen.

Om 11 uur is het tijd voor het afdelingsoverleg van marketing. Hier hebben we elke week leuke onderwerpen met elkaar te bespreken. Zo leer ik ook elke week weer meer uit de wereld van SEO, SEA, merk, pers en content. Zoals elke week worden de laatste roddels in de wereld nog even met elkaar besproken.

Stem op Independer bij de Werf& Awards

| Door: (nog geen reacties)

Werken bij Independer.nl

In oktober lanceerden we een nieuwe Werken Bij Independer website live. Op deze website tonen we openstaande vacatures, maar geven we ook een beeld van de bijzondere sfeer en cultuur bij Independer. De eerste resultaten zijn positief: geïnteresseerde kandidaten weten onze site goed te vinden.

Leuk is dat we met deze website zijn voorgedragen voor de Werf& Award. Dit is een prijs voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases. Wij zijn inmiddels samen met 7 andere bedrijven doorgedrongen tot de voorselectie binnen de categorie Arbeidscommunicatie. Hartstikke leuk!

De inzendingen met de meeste stemmen worden genomineerd. Daarna zal een vakjury zich buigen over de overgebleven partijen en een winnaar kiezen. Stemmen kan tot vrijdag 7 april. Op 11 mei is de uitreiking van de prijs.

Remco Armee: Ik ben een inspecteur

| Bron: Twinkle Magazine(nog geen reacties)

Over Independer.nl

Remco Armee begon zijn carrière bij KPN, werkte vervolgens tien jaar bij Marktplaats en begon 2017 bij Independer. Hij hangt het golden circle-model van Simon Sinek aan en koos daarom voor een switch naar de financiële dienstverlener met een sterke purpose: ‘Independer helpt mensen om zelfstandig de beste financiële beslissingen te nemen.’

Naam: Remco Armee
Functie: directeur e-commerce Independer
​Leeftijd: 41

Inspiratie

‘Online kijk ik veel naar allerlei kleine web- en techsites. En, hoewel afgezaagd, Pinterest natuurlijk. Maar eigenlijk raak ik geïnspireerd door allerlei verschillende zaken. Ik vind dat je jezelf kunt uitdagen door anders naar zaken te kijken. Ik heb veel geleerd van Byron Sharp, die op nieuwe manieren naar marketing kijkt. En van het boek Hooked van Nir Eyal. Verder kijk ik om me heen naar wat er gebeurt en observeer ik graag mensen. Het is interessant om te zien wat ze doen, en ik gebruik die inzichten in m’n werk.’

E-commerce

‘Ik vind e-commerce leuk omdat je probeert mensen te raken via een website of app. Het is een uitdaging om een experience te creëren die onderscheidend is in een landschap met veel concurrentie. Daarbij heb je te maken met een paradox of choices: technologische ontwikkelingen gaan zo snel, en veel bedrijven proberen al deze technieken in te zetten. Dit leidt niet altijd tot de beste experience voor klanten. Hoeveel bedrijven hebben bijvoorbeeld een echt goede mobiele site? Je kunt niet alles tegelijk goed doen. Kies één ding en zorg dat je dat echt relevant toepast voor een klant.’

Shoppen

‘Ik koop veel online. Sterker nog: ik ga eigenlijk zelden naar een stenen winkel, alleen nog als het product niet snel genoeg geleverd kan worden. Ik ben een inspecteur, zoals we dat bij Independer noemen. Je hebt twee soorten klanten: inspecteurs en gemakszoekers. De inspecteur doorzoekt alles tot in detail en vergelijkt wat hij vindt, soms tot in een Excel-sheet aan toe, zodat hij een gedegen keuze kan maken.’

Ontspannen

‘Mijn vrije tijd besteed ik graag met mijn gezin – vrouw, drie kinderen en een hond. Ik vertoef graag op het water, ik heb een sloep en een zeilbootje. Daarnaast sport ik zoals de meeste mannen in mijn leeftijdscategorie: hardlopen en racefietsen. De komende zomer ga ik met m’n gezin zes weken naar Thailand. Ik vind het leuk om door een land te reizen en je te verbazen over wat je tegenkomt. We reizen daar met openbaar vervoer en rugzakken. Ik heb dat eerder in Nieuw Zeeland en Fiji gedaan, dat was prachtig. Het liefst ga ik op de bonnefooi, maar nu met de kinderen moet je toch wel een aantal dingen boeken. Op mijn verlanglijstje staat nog Japan – ook om de wereld vanuit een ander perspectief te bekijken.’

Boek

Simon Sinek geeft in zijn boek Start with why de techniek om te beschrijven waarom je als bedrijf relevant bent. Zijn golden circle met why, how en what helpt om het grotere doel van je bedrijf aan te geven. Zo is het grotere doel van Independer om mensen te helpen met meer vertrouwen de beste financiële beslissingen te nemen. Dat spreekt me aan.’

Jaloers

‘Ik ben jaloers op mensen die jarenlang kunnen reizen. Er is zoveel moois te zien en te doen op de wereld – en wij zijn eigenlijk alleen maar heel hard aan het werk. Ik ga beslist nog één of twee jaar achter elkaar op wereldreis.’

Foto: Roy Beusker

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 3-2017.

Waarom Independer op zijn wervingssite liever verhalen dan vacatures brengt

| Bron: Inzending Werf-en.nl(nog geen reacties)

Over Independer.nl

Een vacature? Independer maakt er op zijn nieuwe platform graag een visueel rijk verhaal van. Zo wil het de ‘unieke bedrijfscultuur’ tot leven brengen.

Lees de hele case van Independer, zoals die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2017.

Omschrijving van de case

Zo bekend als vergelijkingssite Independer is bij de consument, zo onbekend was tot voor kort het werkgeversmerk. En dat terwijl op de e-commerce-arbeidsmarkt een hevige concurrentiestrijd woedt. Vandaar dat de site een online platform bouwde, dat de basis van het vernieuwde werkgeversmerk zou worden.

Cultuur als onderscheidend vermogen

Bij Independer werken elke dag ‘250 idealisten in een open, ontspannen, informele, maar wel professionele sfeer met elkaar én met de klant’, vertelt HR-manager Carole Veldhuis. ‘Het zijn betrokken en gezellige harde werkers met één droom: de financiële wereld transparanter en eerlijker maken. Deze bedrijfscultuur werd het onderscheidende element in de positionering. De millennial-doelgroep moest weten dat Independer een ontzettend gaaf merk is om bij te werken.’

Een digitaal storytellingplatform

Hoe dat gebeurde? Veldhuis: ‘Emotie breng je over met verhalen. Op het platform hebben we de cultuur van Independer daarom vertaald in verhalen die rijk zijn in woord en beeld. Het is geen gewone vacaturesite, maar een storytellingplatform dat de cultuur en waarden van Independer ademt. Vacatures als verhalen worden gecombineerd met verhalen over het merk en verhalen van werknemers, om zo nieuwe en soortgelijke werknemers aan te trekken.’

Techniek dient de mens

Het platform is innovatief én menselijk, aldus Veldhuis. ‘Het ondersteunt zowel kandidaten als recruiters. Dankzij een op maat gemaakt content management systeem is het voor recruiters mogelijk om vacatures direct in te steken als verhalen. Ook worden gerelateerde vacatures, artikelen en ervaringen van medewerkers gekoppeld. Zo krijgt de kandidaat automatisch alleen de content te zien die voor hem of haar relevant is. De totale combinatie van micro-animaties, videoloops, iconen, pakkende teksten en tone-of-voice laat voelen wat voor bedrijf Independer is.’

Wat was de impact van de case?

Zowel in- als extern is het werkgeversmerk Independer goed neergezet, stelt Veldhuis, zo’n 5 maanden nadat de nieuwe site live ging. ‘Kandidaten geven aan dat het platform heel volledig is, gemakkelijk in gebruik en uitnodigt om meer te lezen. Sollicitanten komen beter beslagen ten ijs, zijn beter voorbereid, met meer voorkennis. We horen vaak dat de sfeer van het bedrijf echt overeenkomt met de site. Het platform is echt een representatie van de bedrijfscultuur.’

‘SOLLICITANTEN KOMEN BETER BESLAGEN TEN IJS, MET MEER VOORKENNIS’

Het aantal pagina’s per bezoek is met de nieuwe site met maar liefst 79 procent gestegen. ‘Dat laat zien dat de site mensen nieuwsgierig maakt naar meer’, zegt Veldhuis. ‘Ook duurt het bezoek gemiddeld langer; van 38 seconden op de vorige site, tot ruim 2 minuten op de nieuwe. Potentiële kandidaten nemen dus meer content tot zich en blijven langer geboeid.’

Medewerkers doen ook graag mee

Onder de huidige medewerkers van Independer is ook veel enthousiasme voor het concept te bespeuren, zegt ze. ‘Ze vinden het platform goed aansluiten op hun identiteit en leveren graag input. Het werkgeversmerk is nu echt top-of-mind.’

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Recruitment gaat over mensen, en mensen zijn emotionele wezens, aldus Veldhuis. En dat zie je volgens haar goed terug op het nieuwe platform. ‘Solliciteren doe je niet (alleen) op basis van ratio, het moet goed voelen. Deze nieuwe site geeft het juiste gevoel, dankzij technische slimheid vanuit een menselijke benadering.’

Storytelling en de contentstrategie lenen zich perfect om de unieke sfeer en bedrijfscultuur van Independer over te brengen, zegt ze. ‘De vacatures zijn niet alleen verhalend geschreven, het zijn échte verhalen. Ze raken kandidaten zowel in het hoofd als in het hart. Het platform inspireert en overtuigt. De site is persoonlijk, innovatief, transparant en dynamisch. Zowel in vorm als in inhoud klopt het platform met het werkgeversmerk Independer, zodat het gat tussen de merkidentiteit en -perceptie is gedicht. Independer is nu een waardig concurrent van de bekende e-commerce-spelers.’

‘DE VACATURES RAKEN KANDIDATEN NU ZOWEL IN HET HOOFD ALS IN HET HART’

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Independer

Floor van Dam, recruiter
Cindy Velthuijzen, projectleider
Jet van der Wal, projectleider
Sander Bolt, e-commerce manager
Carole Veldhuis, HR manager
Kaliber

Jurgen van Kralingen, concept en strategie
Hugo van de Hoef, concept, strategie en design
Roy Pereira, account
Jasper Ceelen, producer
Nicoline Wouterlood, development
Davey Kropf, development
Johan Haneveld, development
Nicky Correljé, UI en UX
Joram ten Ham, online marketing

Independer huurt kantoorpand in Hilversum

| Bron: PropertyNL(nog geen reacties)

Over Independer.nl

Nieuwe pand Independer Hilversum
Bouwfonds Investment Management heeft een huurovereenkomst gesloten met Independer voor een kantoorruimte van circa 4000 m² en circa 60 parkeerplaatsen aan de Lage Naarderweg 45-47 in Hilversum.

Het gebouw, dat in Hilversum jarenlang bekend stond als het Tros-pand, is onderdeel van een van de fondsen van Bouwfonds IM.
Voordat Independer het kantoorgebouw vanaf 1 oktober betrekt wordt het gemoderniseerd en aangepast aan de wensen van de moderne kantoorgebruiker. Het pand wordt verduurzaamd en Independer zal zelf nog aan aantal aanvullende maatregelen treffen op het gebied van duurzaamheid.



Als je op deze buttons klikt, plaatsen Facebook, Twitter en Google+ cookies.

Ik ga akkoord

Volg ons ook voor tips, alerts en het laatste nieuws!

0
8.607
603