Onze medewerkers van de Business Unit Autoverzekeringen hebben veel contact met klanten en verzekeraars. Zij weten als geen ander wat er speelt in de autoverzekeringsbranche maar weten ook met welke vragen jij als klant zit. Daarnaast zien ze ook op welke punten de autoverzekeraars zichzelf kunnen verbeteren. Wat maken ze allemaal mee aan de telefoon? In een serie artikelen interviewen wij verschillende medewerkers die onze klanten helpen bij het afsluiten van hun autoverzekering. We startten het eerste interview met Dave. Nu is René Elbers aan de beurt.

Wat doe je bij Independer.nl en sinds wanneer?

“Ik ben René Elbers en ben sinds 30 november 2009 werkzaam bij Independer. Aan het eind van het jaar is het altijd erg druk bij Independer.nl omdat iedereen dan kan overstappen van zorgverzekering. Daarom begon ik bij de afdeling zorgverzekeringen. Rond half januari ben ik gestart op de afdeling autoverzekeringen. Mijn functie was Adviesmedewerker. Na ongeveer twee jaar ben ik doorgegroeid naar de afdeling Acceptatie waar ik nu met veel plezier werkzaam ben.”

Wat is je grappigste/leukste klantervaring tot nu toe?

“Mijn grappigste klantervaring tot nu toe was een gesprek met een mevrouw die een stopwoord had. Ze zei binnen een halve minuut minimaal acht keer “gewoon ja”. Hier moest ik stiekem wel om lachen.”

Wat is de meest klantgerichte actie die je je van een verzekeraar kan herinneren?

“De meest klantgerichte actie die ik heb meegemaakt kwam vanuit de verzekeraar Bruns ten Brink. Deze heeft een autoverzekering met terugwerkende kracht voor een klant stopgezet. De verzekering moest eigenlijk twee jaar terug worden stopgezet omdat de klant de auto al naar de sloop had gebracht. Normaal gesproken doet een verzekeraar dit niet. Maar omdat de klant een goed verhaal had en het vrijwaringsbewijs in bezit had, maakten ze een uitzondering. De klant heeft zijn betaalde premie over de afgelopen 2 jaar teruggekregen van Bruns ten Brink.”

Als jij de macht had, wat zou je dan veranderen in autoverzekeringsland?

“Als het aan mij zou liggen dan moeten de verzekeraars duidelijker zijn naar de consument over de gevolgen van een schade en welke keus de consument heeft. Heel veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat ze een kleine schade beter uit eigen zak kunnen betalen.”

rene_interview (Medium)

Autoverzekering vergelijken

Bespaar gemiddeld 259 euro per jaar

Praat meeÉén reactie op “Wie zijn onze autoverzekeringexperts? Maak kennis met René”
  1. m schreef op 

    DAT IK MET MIJN CABRIO DIE ALTIJD BINNEN STAAT
    NIET VOOR ALLES KAN VERZEKEREN BIJ 26 JAAR SCHADELOOS RIJDEN

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Dit vinden onze klanten van ons
9,2
Op basis van 375.630 klantbeoordelingen hoe we dit berekenen bekijk ze allemaal
Snel en makkelijk geregel
10