De bpm gaat omhoog: stijgt mijn autopremie nu ook?
Tip een vriend:

De bpm gaat omhoog: stijgt mijn autopremie nu ook?

De hele zomer lang proberen automerken je op radio en tv te verleiden om voor 1 september nog even snel een nieuwe auto te kopen. Voordat de bpm omhoog schiet en je straks veel meer geld kwijt bent. Maar wat verandert er nu precies?

De vervuiler betaalt meer bpm

Bpm staat voor de Belasting van Personenauto’s en Motorrijwielen. Koop of importeer je een auto of motor? Dan betaal je eenmalig bpm. Bpm is dus eigenlijk niets meer of minder dan aanschafbelasting.

De Belastingdienst baseert de hoogte vooral op de fijnstof-uitstoot van de auto. Als je eigenaar wordt van een ‘schone’ auto betaal je minder bpm dan je buurman die een auto met een hoog uitstootcijfer koopt. Voor een volledig elektrische auto hoef je tot en met 2020 zelfs helemaal geen bpm te betalen.

Hogere bpm door nieuwe testmethode

Dat de bpm de laatste tijd zoveel in het nieuws is, komt omdat de uitstootcijfers van auto’s sinds vorig jaar op een nieuwe manier worden berekend. Jarenlang werd hiervoor de zogenaamde NEDC-norm gebruikt. Maar de uitkomsten van deze testmethode bleken niet erg betrouwbaar: het verschil tussen de testuitslag en de daadwerkelijke uitstoot op de weg was (te) groot.

Na alle ophef rondom de emissieschandalen (dieselgate, sjoemelsoftware), is de NEDC-test daarom geleidelijk vervangen door de strengere WLTP-test. Deze nieuwe methode geeft een veel nauwkeuriger beeld van het daadwerkelijke brandstofverbruik en de uitstootcijfers.

Het gevolg? De uitstootcijfers van vrijwel alle auto’s worden naar boven toe bijgesteld. Een hogere uitstoot betekent automatisch: een hogere bpm, een duurdere auto en meer premie betalen voor je autoverzekering.

Wat betekent dit voor de premie van je autoverzekering?

Een hogere bpm is van invloed op de premie van je autoverzekering of bestelautoverzekering.

  • Verzekeraars gebruiken in veel gevallen de cataloguswaarde (waarin de bpm is meegerekend) bij het bepalen van de premie. Als de bpm hoger wordt, stijgt de prijs van je auto met hetzelfde bedrag mee en betaal je dus meestal meer premie voor de autoverzekering van je nieuwe auto (vanaf aankoopdatum 1 september).
  • Ben je een ondernemer en heb je een bestelauto? Dan mag je de bpm terugvorderen bij de Belastingdienst. Als je dit doet, kun je je auto voor een lager bedrag verzekeren omdat de bpm van de aankoopprijs is losgekoppeld. En dus niet van invloed is op je premie.
  • Koop je voor 1 september nog een nieuwe auto en kies je voor een autoverzekering met een nieuwwaarderegeling? Dan krijg je de nieuwwaarde terug als je de auto in de eerste periode total loss rijdt. Is de cataloguswaarde van jouw model auto door de bpm-verhoging gestegen tussen het moment van aankoop en total loss? Dan krijg je dus ook meer uitgekeerd van je verzekeraar.

Overgangsfase

Zowel overheid als brancheorganisaties willen voorkomen dat de consument de dupe wordt van de vernieuwde testmethode en de prijsstijgingen die daarvan het gevolg zijn. Dus voerden ze een overgangsfase in waarbinnen alle nieuw geproduceerde auto’s stapsgewijs overgaan op de WLTP-test. Deze overgangsfase eindigt op 1 september 2018.

Wat gebeurt er vanaf 1 september?

Vanaf 1 september 2018 is de WLTP-norm verplicht.

  • Elke auto die vóór 1 september 2018 op kenteken geregistreerd is, valt buiten de bpm verhoging.
  • Elke auto die op of ná 1 september op kenteken wordt geregistreerd is duurder. Dus alleen als je een gloednieuwe auto koopt of importeert krijg je met deze, vaak forse, verhoging te maken.

Lees meer over: autoverzekering

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

92 Antwoorden op “De bpm gaat omhoog: stijgt mijn autopremie nu ook?”

  1. Marcel schreef op 

    Ik dacht dat nederland bij europa hoort.
    En dat de afspraak was Bpm afschaffen binnen een periode van x jaren.
    Nu blijft het verschil in aanschaf mega tov onze buurlanden.
    Waar de de rechtvaardigheid en wordt dit eindelijk gelijk getrokken

    1. jager schreef op 

      Brievenbus firma nemen in belgie of engeland daar registeren veel goedkoper je word hoer uitgemolken al een prijs koe.

      1. Wimbo schreef op 

        Ja, vind ik ook….

    2. Albert schreef op 

      Wat hebben lokale belastingen met één Europa te maken? Vergeet niet dat andere Europese landen ook minder voordelige regelingen/voorzieningen hebben, denk aan onderwijssystemen, accijnzen of infrastructuur.

      Met rechtvaardigheid heeft het imo niets te maken.

      1. Dirk schreef op 

        Wat heeft de Bpm te maken met lokale belasting? Het betreft hier een belastingmaatregel die ooit in het leven is geroepen puur om de schatkist te spekken. Om het verschil met onze buurlanden v.w.b. de aanschaf van een nieuwe auto te verkleinen zou de Bpm geleidelijk worden afgebouwd. Niet het bezit, maar het gebruik zou worden belast. En nu wordt doodleuk de Bpm weer verhoogt.En dit terwijl de dividend belasting voor het bedrijfsleven wordt afgeschaft en de lage belasting van 6% naar 9% wordt verhoogt zodat de dagelijkse boodschappen ook flink duurder gaan worden. En wat betreft de accijnzen, deze zijn op veel producten ook veel hoger dan in onze buurlanden. Er is geen enkel Europees land dat zoveel accijns op brandstof heft dan Nederland,en zodoende is benzine in Europa nergens zo duur als in Nederland.

        1. Albert schreef op 

          Ik vraag ok niet wat BPM met lokale belastingen, maar wat lokale belastingen met één Europa te maken heeft.

          Ik weet waarom BPM in het leven is geroepen, vindt het ook even merkwaardig als ieder ander. Daar gaat het ook niet om.

          Snap alleen niet zo waarom er geroepen wordt over ‘één Europa’. Er zijn zoveel lokale regelingen in andere EU landen die (veel) ongunstiger zijn dan die van ons.

          1. Geewizz schreef op 

            Nou ik kan je vertellen als resident in Spanje dat je in Nederland wel degelijk “leeg geroofd” wordt.

            Het gaat te ver om dat hier in detail te bespreken.
            Ik kan je echter wel zeggen dat mijn netto besteedbaar inkomen in Spanje een stuk hoger is dan in NL.
            Daarbij zijn de bv. medische voorzieningen hier prima op niveau en is er goddank heel wat minder “kostbare” regeldrift dan in NL

            1. J. Wieren schreef op 

              Dus daarom moet er zoveel Europees geld naar de zuidelijk landen !!

            2. Bertus Boeijkens schreef op 

              groot gelijk.een grotere dievenbende dan in nederland is er niet.ik zie je over 2 jaar in spanje.
              .

            3. Marloes schreef op 

              Daarom ben ik ook Januarie 2018 vertrokken naar Duitsland, punt 1 is dat bv de gemeentelijke belastingen in Duitsland heel wat minder is , Nederland 1600 euries per jaar, Duitsland 193 euro per jaar, punt 2 uit eten gaan naar de chinees een buffet nog voor 7,50 euro een pilsje nog 1.30 euro. Ik heb in Januarie in Nederland een nieuwe auto gekocht en deze naar Duitsland ingevoerd, 32.000 euro nieuwprijs in Nederland, min de BPM en BTW en mijn eigen oude ingeruild was 3600 euro, moest ik de garage in Nederland precies 12.365,00 overmaken en in Duitsland de BTW betaald ca 3300 euro, nou dan mogen jullie tellen wat mij die nieuwe auto gekost heeft.Nederland is gewoon een graailand ze krijgen de bek niet vol. Nu weer verhoging van de BPM en in Januarie de BTW naar 23%. Ik kom nooit meer terug dit is een ding wat voor mij vast staat.

            4. El schreef op 

              Betaal hier in Spanje €51 wegenbelasting per jaar voor mijn Nissan Qashqai diesel. In Nederland €345 per jaar.
              Aanschafprijs ± €12000 minder dan in NL.

          2. Gordijhc schreef op 

            Dit komt omdat Nederland te veel sociale voorzieningen heeft waar iedereen van kan profiteren, zelf als je nooit iets heeft bijgedragen. tevens worden er miljarden verspilt aan overheids projecten waar niemand wat aan wil doen. Dat is nl

            1. Ruudenjose schreef op 

              Nee hoor Nederlandse regering vindt het heerlijk om ons geld weg te geven. Vooral niets voor de ouderen en de zorg.Zolang de Nederlanders niet op de PVV of het FvD stemmen zal er niets veranderen.

            2. Marloes schreef op 

              Ik ben in iedere geval op gehouden in Nederland om nog verder Mens erger je niet te spelen, dit laat ik nu voor de achterblijvers over, ik was het mooi zat met die leugens van Rutte.

        2. M. Ringeling schreef op 

          Vergeet ook niet de reeds voorgenomen afschaffing van huur- en zorgtoeslag. Eigen bijdrage medicatie, thuiszorg en hulpmiddelen. De volledig uitgeklede zorg bij zorginstellingen waar schijnende en zelfs gevaarlijke situaties ontstaan. Hartverscheurend wat DAAR gebeurd. Verhoging van levensonderhoud, de huur. AOW leeftijd, verlaging pensioenen. We laten veel subsidies liggen, zo wordt gezegd, maar als je er om vraagt kom je niet in aanmerking ook al kan je nauwelijks een poot verzetten. De ‘heren’ in Den Haag zouden eens een paar weken van hun paddestoel af moeten komen en under cover integreren in de echte maatschappij. Dan kunnen zij zich realiseren wat hun weggeef en graaicultuur voor de ouderen, hulpbehoevenden en minderbedeelde heden tendage betekent!

        3. Korrel1946. schreef op 

          Mensen, wij hebben allen voor deze regering gekozen en daar moeten we het mee doen. Niet mee eens? dan de volgende keer een andere (Niet de VVD of CDA) kiezen. Deze partijen hebben niets, maar dan ook helemaal niets op met de “gewone”, normale man/vrouw. Ander idee, emigreer naar een beter land, waar de lasten minder zwaar zijn. Sterkte!

          1. H van Loon schreef op 

            Dat dacht ik dus niet, Nederland heeft massaal voor kleine partijen gekozen die categorisch van regeringsdeelname worden uitgesloten.
            het Old Boys Network laat geen andere partijen toe.
            Vandaar dat ik durf te stellen dat Nederland een “schijndemocratie” is

          2. jo schreef op 

            Klopt niet ik war anders gekozen maar een ditatoriaal bestuur heeft een grote groep nederlanders uitgesloten dit is geen democratie.

        4. Jan met de Pet schreef op 

          Iedereen moet Minstens eenmaal in de maand naar Duitsland of België rijden, tanken en goedkoop boodschappen doen voor hele maand. Wil wel eens zien welk effect dit op de belastingen gaat hebben. Slecht gedrag van overheid afstraffen. Scheelt al gouw € 150 of meer. Je bent toch niet gek!!!

          1. Frank Bartling schreef op 

            Goeden dag !
            Een leuk voor een maand inslaaan in het buitenland aan
            brandstof en supermarkt,maar negen van de tien mensen
            hebben dat geld gewoon niet om dat te kunnen doen.
            Onzin ,dus .

          2. Marloes schreef op 

            Dat niet alleen , de benzine kost hier 141,9 euro vandaag, de Motorrijtuigen belasting per jaar 136 euro, dan zijn de huizen hier nog eens een stuk goedkoper, in Duitsland vind je voor 150.000 euro nog prachtige vrijstaande huizen met een groot grondstuk,de hypotheekrente voor 10 jaar vast 089%, waar vind je dat nog in Nederland.

          3. Jofel schreef op 

            Doe ik al! Maar ja, grensbewoner hè.

        5. Wadden schreef op 

          Tja pm Rutte en consorten moeten somma € 2 miljard ergens anders vandaan halen. En dat doen ze bij ons. Weet dus op welke politieke partij je stemt in de toekomst.

        6. Bart schreef op 

          Waneer betalen we uiteindelijk genoeg belasting bpm verhoging btw verhoging reken met alle soorten belasting en accijns maar eens uit hoeveel %van je salaris op gaat aan belasting????

          1. H. schreef op 

            Nooit!

        7. E. ten Nijenhuis schreef op 

          het kan nog erger als we een linkse regering zouden hebben. Maar het is inderdaad nu al een drama.

    3. Willem schreef op 

      De gewone man is in dit land altijd al de dupe, zoals jager als zei je wordt hier helemaal leeggemolken.

      1. JOHANNES schreef op 

        WEG MET DIE MAFFIA REGERING. EN ZEKER DIE CORRUPTE VVD.

    4. j verhoeven schreef op 

      Afschaffen dividendbelasting ERGENS MOET HET GELD VANDAAN KOMEN
      ANTWOORD DE GEWONE MAN

    5. Thijs Hoop schreef op 

      Het is een ordinaire verhoging van onze Overheid.(Rutte). Bij veel regelingen is het uitgangspunt dat het financieel neutraal moet zijn, dus wat meer betalen? BPM koppelen aan de CO-2 uitstoot is al verwerpelijk. we hebben al de btw van 21%, de accijnzen en Motorrijtuigen belasting. Deze belastingen zouden ten eerste ook gewoon LINIAIR moeten zijn, dus 2 keer zo duur dan 2 keer zoveel belasting. Geld ook voor de uitstoot CO-2. Dubbelle uitstoot dan een dubbel tarief en niet 3 of 4 keer zoveel. Ordinaire geldklopperij. Doe er iets aan en maak ze bang voor de volgende verkiezingen of misschien een ***slag in de lucht.

    6. Henry Ten Wolde schreef op 

      Precies, dit is Nederland onder Rutte ! Lang leve de VVD !!

    7. Ruudenjose schreef op 

      U gelooft zeker in sprookjes?

      1. Henry Ten Wolde schreef op 

        Wel eens van cynisme gehoord ??

    8. Robert Bierlee schreef op 

      Eigenlijk als je goed bekijk is Nederland legaal van de burgers aan het stellen wij zijn een Europa tocht ook niet zij doen maar wat om veel geld binnen te halen maar wij Nederlanders doen er niets mee.

    9. Laat schreef op 

      De gehele politiek oreert Europa één ken de auto in Nederland is al de grootste melkkoe. Dan doen we er gewoon nog een schepje bovenop. Fijnstofl……..Yeah Wright

    10. Laat schreef op 

      De gehele politiek oreert Europa één ken de auto in Nederland is al de grootste melkkoe. Dan doen we er gewoon nog een schepje bovenop. Fijnstofl……..Yeah Wright

    11. Laat schreef op 

      De gehele politiek oreert Europa één ken de auto in Nederland is al de grootste melkkoe. Dan doen we er gewoon nog een schepje bovenop. Fijnstofl……..Yeah Wright

    12. Danny schreef op 

      Wat gebeurt er met deze bpm ?
      Vervuiling ?
      Krijgen we nu speciale filters langs de wegen of is t om t kabinet wat meer salaris te geven ?

      1. Marloes schreef op 

        Nee, Danny dat geld hebben ze nodig om luxe kantoor gebouwen van te bouwen, en deze over tien jaar weer af te breken, omdat het niet in het nieuwe bestemmingsplan past. Daar gaat dat geld naartoe, en bij Rutte zal ook wel weer iets aan de strijkstok blijven hangen,zoals gewoonlijk .We kennen ze inmiddels de hoge heren, als is de leugen nog zo snel, ……………

    13. Wiilms schreef op 

      Heb voor vriend die in Duitsland woond een nieuwe Opel mokka op gas exporteerd. Daar de kale auto (zonder BPM/BTW is in Nederland het goedkoopst is. Het verschil netto in Duitsland voor de deur 10000€ goedkoper. Daarbij wegenbelasting in Duitsland 180€ per jaar. In Nederland 80€ per maand. En dat Alles moeten wij maar hier slikken. Belachelijk.

      Hans

  2. Henk Kroonenburg schreef op 

    Gewoon emigreren heb ik ook gedaan! Ik zag de bui al hangen.

    1. Thijs Hoop schreef op 

      Kom in actie en laat je nooit bedotten.

    2. John V schreef op 

      Ik heb mijn plan al getrokken: ergens volgend jaar vertrek ik naar een ‘stout’ of ‘slecht’ EU-land, mag de lezer zelf invullen. Dan kan ik na 50 jaar werken toch hopelijk nog een beetje doen wat ik wil en gaan reizen. Oh ja… ik meen dat enkele jaren geleden Brussel NL gedwongen heeft de BPM af te schaffen, met veel gemor werd dan afgesproken dat dit over een paar jaar werd uitgesmeerd…ziehier het resultaat

  3. Gerrit schreef op 

    Ik ben al 15 jaar weg uit nederland nog geen minuut spijt van gehad. bij zijn ze uit gemolken

  4. CJD Hoftijzer schreef op 

    Dacht dat de BPM gefaseerd afgebouwd moest worden door de EU in 2004!

    1. Karla schreef op 

      Dat dacht ik ook.

      1. j van der reijden schreef op 

        Liegen en bedriegen daar in Den haag en Brussel!!
        Immer loze beloftes!! Niet te vertrouwen die ambtenaren welke zelf weer regeltjes uitvinden om zichzelf maar bezig te houden tegen een loon van 9500,00 per maand en
        4200,00 onkostenvergoeding per maand!!

        1. Henry Ten Wolde schreef op 

          En straks toch allemaal maar weer VVD stemmen !

          1. Henri Victor schreef op 

            Ik vind ook dat we allemaal op bv. GroenLinks moeten stemmen. Die willen o.a. het autorijden veel duurder maken zodat alleen rijke mensen nog een auto kunnen rijden. Krijgen we eindelijk weer wat ruimte op de weg.

          2. Robert schreef op 

            Ja de rijken of mensen die denken dat ze rijk zijn stemmen op VVD stumpers.

    2. David schreef op 

      Waar wonen de schrijvers die geemigreerd zijn nu ? Ik ben heel benieuwd !!

      De bpm zou in strijd zijn met de Europese regelgeving en moest idd worden afgebouwd. Maar ze hebben weer een achterdeurtje gevonden door er een milieubelasting van te maken.

      Veel eerlijker zou zijn belasting naar gebruik, kmprijs… wacht er al jaren op ! Kost ze teveel denkwerk, miljarden investeringen en je weet niet meteen wat het oplevert… maar als je EERLIJK aan het milieu wilt werken is dat een eerlijker en beter manier om uitstoot terug te brengen dan iedereen in een te klein blikje met nul pk’s te stoppen. Laat mensen kiezen of ze een grotere motor willen hebben en minder kilometers rijden…. maar nee, one size must fit all. Net als bij de aow-leeftijd en het uitkleden van de zorg.

      Ik was ooit een tevreden inwoner van Nederland. Toen kwam Rutte 1 en de ellende. En onbegrijpelijkerwijs nog een Rutte 2 en zelfs 3.

      Hoezo het gaat beter, koopkracht gaat omhoog ? Ik ben benieuwd. Ik verwacht van deze roversbende die overal geld aan besteed behalve aan de eigen bevolking, eerder het omgekeerde. Weer mooi verpakt en eloquent verwoord natuurlijk. Straks krijgen we netto twee tientjes meer loon hoera ? En betalen vervolgens tweehonderd euro aan milieubelastingen en verhoogde btw.

      Als de betaler – wij – bepaalt, laat dan uw stem horen. Niet alleen hier, maar schrijf naar het kabinet !! Tweehonderdduizend boze brieven zal ze toch wel te denken geven ?!

      1. Bertus Boeijkens schreef op 

        nou het is niet alleen de bpm in dit land.wat dacht je van de wegenbelasting.wat je hier in de maand betaald betaal je in spanje per jaar.en zo kan ik nog heel veel opnoemen.emigreren is voor de gewone man stukken beter en goedkoper dan hier blijven.

        1. Henry Ten Wolde schreef op 

          En in Frankrijk helemaal niet ! Alleen een éénmalig bedrag bij het ophalen van je nummerplaten en verder….niets. Zo heb ik berekend dat ik al ruim 28.000 Euros bespaard heb !! ( jawel, achtentwintig duizend )

          1. Jan schreef op 

            Maar daar krijgen we wel goede wegen voor terug. Net in de vakantie Duitsland, België, Slovenië en Kroatie doorkruist maar die zijn toch wel een heel stukje minder. Neemt niet weg dat wij in Nederland genaaid worden met belastingen en accijnzen. Rutte of welke andere politicus dan ook kun je gewoonweg niet vertrouwen. Helaas maar waar.

            1. Marloes schreef op 

              Ja, Jan klopt helemaal,Maaaaar je staat wel langer in de file’s, omdat het allemaal te eng is. In Duitsland zijn de autobanen helemaal niet zo slecht!!!! In duitsland worden de autobanen vrij goed onderhouden, meestal zijn er wel bouwwerkzaamheden aanwezig, maar het verschil tussen de KFZsteuer 136 euro per jaar en in vergelijk met Nederland 860 euro per jaar is toch wel een wezenlijk groot verschil. En dan nog hoeveel verkeer en vrachtverkeer er over de autobanen in Duitsland rollen. Ze weten het wel allemaal in Nederland te verkopen Dhr Rutte met zijn pinnokio neus, Nu vanaf 1 September 3% BPM, Januarie 2% verhoging van BTW,en dan niet te vergeten dat de WOZ ook weer het volgend jaar naar boven gaat. Nederland heeft dan wel 3% loonsverhoging gehad, maar ze halen er weer gelijk 10% vanaf, je netto inkomen wordt in Nederland steeds kleiner, als je bv 2000 euro netto verdiend en de BTW word 23%, dan hou je in feiten nog maar 1540 euries over, om van te leven, Nederland staat wel bovenaan wat betreft goede doelen want dan zijn ze erg royaal, maar dat onze eigen mensen bijna niets meer te eten hebben, en de eindjes aan elkaar moeten knopen om het allemaal nog te kunnen bekostigen,dan hebben de hoge heren allemaal boter op hun hoofd.En maar laten zien hoe goed dat ze allemaal zijn.Dit is wel een uitgebreide reactie
              die ik hier geef. Maar wat waar is ,is waar.

  5. L,de smit schreef op 

    Mijn vraag is ik heb een nieuwe auto gekocht 3 julie maar kan pas geleverd worden half septemer moet ik dan ook die verhoogin betalen ter wel ik zwart op wit bedrag heeft afgesproken heb

  6. Albert schreef op 

    @L. de smit. Als de auto half september geleverd wordt, zal het kenteken ook rond die tijd worden aangevraagd. In de ‘kleine lettertjes’ van jouw koopcontract staat dat prijswijzigingen vanwege belastingwijzigingen (of woorden van gelijke strekking) worden doorberekend aan de koper (het is niet iets wat de dealer in zijn zak steekt). hangt van de coulance van de dealer af in hoeverre je zult moeten bijleggen, vraag het aan hen en je weet het zeker.

    Het is jammer, maar vergeet niet dat we het best goed hebben hier in Nederland.

  7. Henk v klaveren schreef op 

    Nu de bpm weer omhoog je moet eens uitrekenen wat je wekelijk van iedere euro over hout die je bruto. Verdiend dat is nog geen 25 % de rest is voor de belasting 🙁

  8. Henk Kroonenburg schreef op 

    Dat geneuzel over wij hebben het zo goed in Nederland!
    Je word gewoon aan alle kanten genaaid helemaal als je een auto rijdt op gele platen het is allemaal één Europa maar daar merk je als Nederlands ingezetene niets van! Ik blijf mooi met mijn Duitse platen rijden.

    1. Albert schreef op 

      Ach, ik denk niet dat er significant minder auto’s worden verkocht door deze maatregel.

      En zolang we ons druk kunnen maken om een verhoogde aanschaf belasting alsof er mensenrechten worden geschonden, denk ik niet dat we het erg slecht hebben.

      1. Marloes schreef op 

        Ik ook Henk, en ik wil hier ook begraven worden, kost hier nog maar 3000 euro, daar krijg je in Nederland de rouwauto’s niet meer voor.

    2. Joost schreef op 

      Mijn uur a Pools die rijd al sinds hij hier met Poolse kenteken ,geen apk geen wegen beslasting,geen gemeentelijke belastingen ,geen bijdrage aan de lokale verenigingen ,
      alleen maar de boel te verzieken door lawaai te makem met lot genoten 8 man totaal,
      Deze bewonen een huis gehuurd door het uitzendbureau waar ze werken .

      Elk weeken d lawaai stuipen en drugs ,cannabis wie bevrijd me van dit tuig

  9. Frank Bartling schreef op 

    Goedendag !
    Ze hebben weer wat verzonnen in het Haagse om meer
    geld binnen te harken nu onde het nom van hogere vervuiling
    door andere spelregels te verzinnen.Het zal wel weer wat met
    het milieu te maken hebben,maar het woord milieu is gewoon
    vervangen door het woord GELDHONGER.

    1. Albert schreef op 

      De spelregels zijn niet anders, de meetmethode is anders, eerlijker cq realistischer. Nu worden sjoemelde fabrikanten die de uitstoot softwarematig laaghouden eruit gevist.

  10. dieseltje schreef op 

    We betalen toch wegenbelasting voor de uitstoot

    1. Albert schreef op 

      Nee, wegenbelasting bestaat niet. Je betaald wel houderschapsbelasting, een belasting voor het feit dat je een motorvoertuig hebt en daarmee gebruik maakt van de wegen.

      1. J.G schreef op 

        Kan alleen maar in dit bekrompen landje in de eene provincie meer als in de andere

  11. Konings j schreef op 

    Hoeveel gaat de bpm omhoog? Zeg op een benzine auto van 25000.- voordat we in de stres schieten ? Verder onze overheid is door de EU op de vingers getikt de bpm moet worden afgebouwd ☝️

    1. Albert schreef op 

      Dat is voor elk model (type en motorisering) anders. Wellicht zijn er zelfs modellen die goedkoper worden omdat de BPM omlaag gaat vanwege de WLTP methode.

      Overigens, is het niet zo dat de BPM zelf omhoog haat, de percentages blijven gelijk. De uitstoot wordt anders bepaald waardoor automodellen anders worden ingeschaald.

      Veel auto’s die onconcureerbaar duur worden, verdwijnen ook uit het Nederlandse leveringsprogramma en worden vervangen door een ander type dat beter geprijsd is. Voor sommige is geen vervanger voorhanden en dan verdwijnt het complete model van de markt.

      Uiteindelijk is het veel herrie maar zal de gemiddelde consument er nauwelijks iets van merken. Het aantal particulier aangeschafte nieuwe auto’s is marginaal, de meeste behoren tot een leasevloot (privé of zakelijk).

    2. Marloes schreef op 

      3% wordt de BPM verhoogd vanaf 1 September 2018, ik heb de mijne Januarie 2018 gekocht en ingevoerd naar Duitsland zat 8.645 euro BPM op en ca 4100 euro BTW op een auto van 32.000 euro. ik heb dan een Huyndai Tucson gekocht. en op de Nieuwe Hyundai Kona zat ca 4700 euro op.

  12. P.Vermorken schreef op 

    Verhoging BPM lees Groenlinks feestje.

  13. Siem schreef op 

    In het artikel staat dat je voor een volledig elektrische auto tot en met 2020 zelfs helemaal geen bpm hoeft te betalen…misschien extra stimulans om een milieu vriendelijke auto te kopen?
    Ik vind het wel apart dat een nieuwe WLTP-test de aanleiding moet zijn om de consument / belastingbetaler te beboeten…
    Was het niet de autofabrikanten die er voor zorgde dat de CO2-uitstoot gegevens niet juist waren? maar ja, goed nu maken we ons even druk hierover…na een paar maanden heeft niemand het er meer over…gaat met zoveel dingen zo..

  14. Brooke schreef op 

    Europa één dat klopt allang niet meer. voorbeeld op de Canarische eilanden is de aanschaf van een nieuwe auto een prikkie het scheelt duizenden euro’s de benzine is daar maar 1 euro per liter en ze doen daar ook niet aan wegenbelasting. Het is een schande dat hier het vel over je neus gehaald wordt.

  15. Jan Tiemen schreef op 

    Toch wel leuk, die BPM-verhoging: Nu komt binnenkort een nieuwe Honda binnen mijn bereik, waar ik totnogtoe steeds een tweedehandsje moest rijden vanwege die fout berekende BPM.
    Die verpestte nl. de Nederlandse nieuwprijs van de fijnste en voordeligste auto op de markt.

    En omgekeerd: een Hyundai ziet de donderbui al hangen, getuige de oproep tot snel bestellen, net als die andere neppers waarmee je je arm betaalt aan verbruiks- en reparatiekosten vanwege o.a. inferieur materiaal en veel te grof afgewerkte motoren.

  16. hvb schreef op 

    Dan heb ik dus al jaren gelijk , dit is en blijft een bananen republiek geregeerd vanuit den haag . Alle leugens komen immers daar vandaan . Ongelooflijk dat we er nog steeds instinken . Eens komt de tijd ………

    1. Henry Ten Wolde schreef op 

      Nee hoor, die tijd komt niet omdat het Nederlandse volk in sprookjes blijft geloven !!

  17. Gerrit Hak schreef op 

    We zijn nu het duurste autoland van Europa. De vervuiler betaalt, oh ja??? En de alsmaar toenemende vrachtwagens dan die nog minder wegenbelasting betalen dan een Renault Twingo diesel met roetfilter? En de alsmaar toenemende luchtvaart dan, inclusief de militaire vliegtuigen???? Ff de andere kant opkijken??? En de Jumbojet van Willem Alexander op onze kosten, die vliegt maar op en neer met een paar koppen aan boord en vele duizenden jurken????

    1. Henry Ten Wolde schreef op 

      Helemaal mee eens heer Hak ! En laten we vooral de scheepvaart niet vergeten ! Ja, het is allemaal zo hypocriet als maar kan !

  18. Will Sl. schreef op 

    Ga ik dus lijdzaam afwachten totdat ik de verhoogde premie voorgeschoteld krijg ? wanneer krijg ik de informatie hierover ?

    1. Beste Will Sl,

      Ruim voordat de polis verlengd wordt, krijg je een verlengingsvoorstel. Uit het voorstel kun je opmaken of je premie omhoog gaat. Indien dat het geval is, kan je altijd kijken of een andere verzekeraar goedkoper voor je is.

  19. Frank Bartling schreef op 

    Vrienden !
    Heb m,n verzekeraar Centraal Beheer gebeld 25/8,
    en die hebben geen enkel idee hoe en of de premie
    van al bestaande wagens van voor 01092018 omhoog zullen gaan.
    Men wist ook niet of nwe voertuigen die op 01092018
    op de markt komen met de nwe BPM meting andere
    verzekeringspremies gaan betalen dan op 31082018.
    Men zal pas( tijdig) bericht van Centraak Beheer krijgen
    over evt premieverhoging als een al bestaande verzekering afloopt.
    Er komen dus geen tussentijdse veranderingen wat de al bestaande
    premies betreft.

  20. Dirk schreef op 

    Laat ik kort zijn: Deze regering is knettergek en Rutte is de leider.

  21. Henry Ten Wolde schreef op 

    Beste Dirk: Wie is er nou gek ? Deze regering onder Rutte of al die mensen die deze regering mogelijk hebben gemaakt ? Een volk krijgt de regering die het verdient !

  22. Johnny schreef op 

    Ik heb een kamer in Duitsland gehuurd voor 175,00 per maand en hier een chalet gekocht van 45,000 euro ( een prachtige woning) , ik woon heel prettig als Duitser in Nederland op een chalet park op de veluwe en rij met witte nummerplaten een BMW 5… 3.0 diesel van 2 jaar oud en betaal 178,00 belasting per jaar. Als geemigreerde Nederlander doe ik niks buiten de wet. Dus mensen veel plezier met het betalen van uw autokosten in Nederland.

    1. Henk Kroonenburg schreef op 

      Je doet wel iets wat niet mag want je bent woonachtig in Nederland dan mag jij niet met een Duits gekentekende auto rijden ik ben ook regelmatig in Nederland met een Duitse auto maar ben woonachtig in Duitsland dat mag dus wel!

      1. Johnny schreef op 

        Nee ik ben woonachtig in Duitsland officieel, ik heb daar een kamer en in Nederland is recreatie verblijf. Ik ben 2 x in een fuik aan gehouden maar geen probleem om dat ik een duits woonadres heb

      2. Marloes schreef op 

        Henk, ik heb ook nog eigendom in Nederland waar ik regelmatig verblijf, wie controleert dat, je mag 183 dagen per jaar in een ander land vertoeven, dat is bv precies hetzelfde als ik een halfjaar ga overwinteren, dit kan niemand controleren. Het liefs hebben ze ook nog dat je dat meld bij de instantie’s, dan kunnen ze nog meer van je plukken. Alleen een vervelend puntje is, dat Nederland nog plukt van je AOW en je pensioen , al is het maar dat je verzekerd blijft voor de ziektekosten in Nederland, zodat ze toch nog iedere maand de Nominale premie ,ZVW en WLZ van je kunnen plukken, ze blijven graaien daar in Nederland. Je komt nooit helemaal los van hun.

  23. Marloes schreef op 

    Johnny, alleen de volgende keer niet vergeten , een nieuwe auto te kopen in Nederland en in te voeren naar Duitsland,, betaal je de nettoprijs van de nieuwe auto , min BPM min BTW je kan
    zelfs tot 15% korting krijgen bij de koop op een nieuwe auto, en dan hier in Duitsland naar de Anmeldungsstelle met je rekening van Nederland, aanmelden en je krijgt zo de Duitse nummerplaten kosten 38 euro,de Anmeldungstelle geeft dit door aan de steuer daar krijg je binnen 3 weken bericht van dat over het bedrag wat op de faktuur staat de 19% Mehrwehrsteuer moet betalen, dan een EVB code aanvragen hier bij een verzekering, is in Duitsland iedere verzekering verplicht om die kostenloos af te geven, EVB code is zodat je naar de aanmelding verzekerd bent om je auto in Nederland bij de garage op te halen, In Nederland worden door de garage die Duitse nr.platen erop gezet, en rijden maar naar je nieuwe woonland. Allemaal heel eenvoudig mensen. De EVB code duurt meestal voor twee dagen, maar je bent niet verplicht om de verzekering bij die verzekeraar af te sluiten waar je de EVB code van heb gekregen. Dan ga je naar check24.de en dan zoek je je daar de allrisk met haftplicht versicherung uit, ik zelf heb huk24.de en ik betaal per jaar allrisk 458 euro. en wat een woning huren hier in Duitsland niet in NRW dat is de duurste deelstaat, maar bv Rheinlandpfalz huur je huur nog voor 400 tot 500 euro per maand, en wat gemeetebelasting betreft, ik betaal hier voor beide huizen 173 euro en 104 euro per jaar, en dat was in Nederland bijna 1600 euro per jaar, en dit willen ze in Nederland ook weer gaan verhogen komend jaar met 6 %.Ja,ja, Nederland weet het allemaal te verkopen, er verhuizen niet voor niets meer dan 45.000 Nederlanders alleen al naar Duitsland. En wat de taal betreft, als het zo verder gaat in Nederland verstaan ze elkaar toch niet meer over 10 jaar. haha

  24. Frank J Bartling schreef op 

    Goedenavond 29082018.
    Als Ik het goed begrepen heb,gelden de nw emissie
    metingen per 01092018 in heel Europa,en is de BPM
    voor nwe wagens in NL een aanpssing naar wat de
    WERKLIJKE uitstoot moet zijn.
    Ik vermoed dat de wegenbelasting hierdoor ook voor
    bestaande wagens in NL van voor 0109208,en daardoor
    ook de premies van de autoverzekeringen verhoogd zullen worden.
    Mijn eigen autoverzekering kon hierop geen
    direct antwoord geven,maar dat premies pas bij de volgende
    vernieuwing in zullen gaan,dus iedereen zal hierdoor vermoedelijk
    meer premie gaan betalen.
    Klopt dit?Wie weet er meer over ? Just my two cents !

  25. Marloes schreef op 

    De werkelijke uitstoot van nieuwe auto noemen ze natuurlijk weer als argument, met in hun achterhoofd de BPM en uiteindelijk de autoverzekeringen ook te kunnen verhogen. Dit is niet de eerste keer dat ze ons wazen voor ogen draaien, uiteindelijk hebben ze maar een doel, hoe kom ik aan de beurs van de burger. Hier Duitsland koop ik een plakaat voor achter de ruit voor 38 euro, maar Nederland maakt er gelijk honderde eurie’s van. Je krijgt als kleine man een loonsverhoging van 3% en ze halen je gelijk 11% eraf 3% BPM 2% BTW verhoging en 6% gemeentelijke belastingen, en de vreemde die alles op komen souperen, die krijgen huursubsidie, zorgtoeslag,en voor alles kwijtschelding en ze eten ook nog van ons geld.

  26. tja schreef op 

    ow, ik dacht dat het hier om een autoverzekering ging.

    1. Marloes schreef op 

      Tja, heb je een probleem? Je bent wel een laatbloeier als je nu pas reageert. Fijne Feestdagen

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Verzekeringen vergelijken en direct afsluiten

Goedkope verzekering? Independer helpt jou gemakkelijk verzekeringen vergelijken

verzekering vergelijken

"Duidelijke prijsvergelijkingen Alles vlug geregeld, mailcontact loops soepel"

Dhr. von Kriegenbergh uit ZWIJNDRECHT
2 uur geleden, autoverzekering

"Overzichtelijk en helder "

Meneer Oosterhuis uit HAREN GN
2 uur geleden, autoverzekering

"It's quick to make"

Meneer Bartusevicius uit NIJMEGEN
3 uur geleden, autoverzekering

"Altijd makkelijk en snel geregeld."

Meneer Kruts uit HEERLEN
4 uur geleden, autoverzekering

"snel en correct. duidelijke communicatie"

Anoniem uit STRIJEN
5 uur geleden, autoverzekering

"Prima, overzichtelijk en professioneel."

Anoniem uit LEIDSCHENDAM
2019-08-20, autoverzekering

"alles is goed en vlot verlopen"

Meneer de Vries uit OUDE PEKELA
2019-08-20, autoverzekering

"Altijd snel geregeld"

Meneer Van Baal uit ETTEN-LEUR
2019-08-20, autoverzekering

"Eenvoudig en overzichtelijk"

Anoniem uit SINT-OEDENRODE
2019-08-20, autoverzekering

"Top!!!"

Anoniem uit ROTTERDAM
2019-08-20, autoverzekering

"Omdat de site zeer duidelijk en overzichtelijk is en alles snel geregeld kon worden."

Anoniem uit HEEMSKERK
2019-08-20, autoverzekering

"Snel en gemakkelijk geregeld!"

Anoniem uit AMSTERDAM
2019-08-20, autoverzekering

"makkelijk geregeld"

Anoniem uit BERGSCHENHOEK
2019-08-20, autoverzekering

"dames en heren van de blije klant-afdeling van INDepender ontzettend bedankt voor de moeilijke opgave mij onder te brengen bij Centraal Beheer, Vele verzekeringen gaven niet thuis bij een -4 schadevrije dagen-aantekening.Dat het jullie wel gelukt is"

Dhr. Hilhorst uit SOEST
2019-08-20, autoverzekering

"zeer tevreden over klantvriendelijkheid, de expertise van de telefonist, de snelheid waarmee gehandeld werd,en de berichtgeving hierover,"

Dhr. Hoveling uit KOOG AAN DE ZAAN
2019-08-20, autoverzekering