Independer energie: de vijf meest gestelde vragen aan de telefoon
Tip een vriend:

Independer energie: de vijf meest gestelde vragen aan de telefoon

Bij de klantenservice van Independer komen dagelijks veel vragen binnen. Zo ook bij energie. Deze gaan over uiteenlopende onderwerpen, maar een paar vragen komen regelmatig terug. René Elbers, energie expert bij Independer, beantwoordt deze graag voor je.

1. Welke ingangsdatum kies ik bij een verhuizing?

“Bij een verhuizing is er wel eens onduidelijkheid over de ingangsdatum. Wanneer iemand nog moet verhuizen, kun je de datum van de sleuteloverdracht invullen. Ben je al verhuisd en is het doorgeven van de adreswijziging erbij ingeschoten? Kies dan de eerst mogelijke datum. Je energieleverancier start dan zo snel mogelijk met de levering in je nieuwe woning.”

Lees meer over verhuizen en je energiecontract.

2. Waarom is het maandbedrag bij Independer anders dan bij de leverancier?

“Een vraag die veel mensen terecht stellen. Binnen onze energievergelijker maken wij een schatting van het bedrag dat je per maand gaat betalen. Uiteindelijk kan dit bedrag hoger of lager worden, omdat de energieleverancier het maandbedrag berekent op basis van het historisch verbruik in de woning. Sommige leveranciers ronden het verbruik daarna ook nog af.”

3. Waarom biedt Independer andere tarieven dan de energieleverancier zelf?

“We krijgen regelmatig de vraag waarom de tarieven bij Independer anders zijn dan bij de leveranciers zelf. Bij sommige energieleveranciers kun je via Independer een energiecontract afsluiten met korting. De tarieven die op onze website getoond worden, zijn dan ook lager dan op de website van de energieleverancier zelf.”

4. Wordt mijn oude contract automatisch opgezegd bij een verhuizing of overstap?

“Bij een verhuizing moet je zelf je oude energiecontract opzeggen. Tenzij je je huidige contract wilt meenemen natuurlijk, dan moet je alleen de adreswijziging doorgeven. Stap je over naar een andere energieleverancier? Dan zegt de nieuwe leverancier het oude contract voor je op.”

5. Waarom kan ik de datum van de sleuteloverdracht niet invullen?

“De datum van de sleuteloverdracht kan in het verleden liggen. Je kunt dan het beste de eerstvolgende datum invullen. Op basis van de meterstanden bepaalt de leverancier je uiteindelijke verbruik.”

Lees meer over: energie

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Energie vergelijken en direct afsluiten

Check in vijf minuten wat voor jou de beste energieleverancier is

energie vergelijken

"Super "

Anoniem uit ALBLASSERDAM
8 minuten geleden, energie

"Super service"

Anoniem uit HEERLEN
1 uur geleden, lenen

"Nee"

Anoniem uit ELBURG
2 uur geleden, autoverzekering

"Bedankt Tim en Tom"

Anoniem uit ROSMALEN
2 uur geleden, autoverzekering

"Goede service "

Meneer Van Donge uit DE LIER
2 uur geleden, autoverzekering

"Mooie site"

Anoniem uit ZWAAG
3 uur geleden, lenen

"Makkelijke service, snel geregeld. Enige bezwaar is de terugkoppeling van kosten waarbij die per maand en per jaar door elkaar werden gehaald."

Anoniem uit BARENDRECHT
3 uur geleden, reisverzekering

"Gebruiksvriendelijke site. "

Anoniem uit TYNAARLO
4 uur geleden, woonverzekering

"super handig en recht door zee "

Dhr. Schriekenberg uit SOEST
5 uur geleden, lenen

"Goede informatie, overzichtelijke site, heldere duidelijke uitleg, goed invulbaar, en eenvoudige schermen."

Anoniem uit WARNSVELD
5 uur geleden, energie

"gaat snel"

Mevr. van Halderen uit TERWOLDE
5 uur geleden, lenen

"Ik moet eerst ervaren hoe het geleverde product (reisverzekering) van kwaliteit is."

Dhr. van Hout uit DRUTEN
5 uur geleden, reisverzekering

"Goed geregeld "

Dhr. Dietz uit AMSTERDAM
6 uur geleden, rechtsbijstandverzekering

"Duidelijk"

Anoniem uit HEEZE
6 uur geleden, overlijdensrisicoverzekering

"Makkelijke aanvraag"

Meneer Post uit ROTTERDAM
6 uur geleden, zorgverzekering