Independer energie: de vijf meest gestelde vragen aan de telefoon
Tip een vriend:

Independer energie: de vijf meest gestelde vragen aan de telefoon

Bij de klantenservice van Independer komen dagelijks veel vragen binnen. Zo ook bij energie. Deze gaan over uiteenlopende onderwerpen, maar een paar vragen komen regelmatig terug. René Elbers, energie expert bij Independer, beantwoordt deze graag voor je.

1. Welke ingangsdatum kies ik bij een verhuizing?

“Bij een verhuizing is er wel eens onduidelijkheid over de ingangsdatum. Wanneer iemand nog moet verhuizen, kun je de datum van de sleuteloverdracht invullen. Ben je al verhuisd en is het doorgeven van de adreswijziging erbij ingeschoten? Kies dan de eerst mogelijke datum. Je energieleverancier start dan zo snel mogelijk met de levering in je nieuwe woning.”

Lees meer over verhuizen en je energiecontract.

2. Waarom is het maandbedrag bij Independer anders dan bij de leverancier?

“Een vraag die veel mensen terecht stellen. Binnen onze energievergelijker maken wij een schatting van het bedrag dat je per maand gaat betalen. Uiteindelijk kan dit bedrag hoger of lager worden, omdat de energieleverancier het maandbedrag berekent op basis van het historisch verbruik in de woning. Sommige leveranciers ronden het verbruik daarna ook nog af.”

3. Waarom biedt Independer andere tarieven dan de energieleverancier zelf?

“We krijgen regelmatig de vraag waarom de tarieven bij Independer anders zijn dan bij de leveranciers zelf. Bij sommige energieleveranciers kun je via Independer een energiecontract afsluiten met korting. De tarieven die op onze website getoond worden, zijn dan ook lager dan op de website van de energieleverancier zelf.”

4. Wordt mijn oude contract automatisch opgezegd bij een verhuizing of overstap?

“Bij een verhuizing moet je zelf je oude energiecontract opzeggen. Tenzij je je huidige contract wilt meenemen natuurlijk, dan moet je alleen de adreswijziging doorgeven. Stap je over naar een andere energieleverancier? Dan zegt de nieuwe leverancier het oude contract voor je op.”

5. Waarom kan ik de datum van de sleuteloverdracht niet invullen?

“De datum van de sleuteloverdracht kan in het verleden liggen. Je kunt dan het beste de eerstvolgende datum invullen. Op basis van de meterstanden bepaalt de leverancier je uiteindelijke verbruik.”

Lees meer over: energie

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Energie vergelijken en direct afsluiten

Check in vijf minuten wat voor jou de beste energieleverancier is

energie vergelijken

"professionel benadering snel en duidelijk"

Anoniem uit WISSENKERKE
31 minuten geleden, lenen

"Zeer makkelijk en duidelijk een overlijdensrisicoverzekering afgesloten."

Anoniem uit URK
59 minuten geleden, overlijdensrisicoverzekering

"adequate service en informatie"

Dhr. Naber uit SOEST
1 uur geleden, reisverzekering

"Goed vergelijken van verzekeren is een lastig karwei als je dit zelf wil of moet doen. Independer neemt je dus een hoop werk uit handen en doet dit naar mijn mening prima."

Meneer Kort uit AMSTELVEEN
1 uur geleden, woonverzekering

"Als oud-Hilversummer al jaren tevreden over dit Hilversums bedrijf. Goede service, fijne klantenservice en je krijgt een gratis Tandartsverzekering van hun."

Meneer Aquina uit NIJMEGEN
1 uur geleden, zorgverzekering

"Snelle duidelijke gegevens."

Anoniem uit VLISSINGEN
2 uur geleden, energie

"Duidelijk omschreven, handig samengevat en snel"

Anoniem uit ZWANENBURG
3 uur geleden, lenen

"Independer, gewoon goed"

Anoniem uit CUIJK
3 uur geleden, autoverzekering

"Overstappen van energieleverancier bij Independer is een fluitje van een cent! ?"

Dhr. Bloem uit SCHAGEN
3 uur geleden, energie

"Toppppp"

Dhr. Taouil uit KROMMENIE
4 uur geleden, energie

"Duidelijke antwoorden. "

Anoniem uit DELFT
4 uur geleden, woonverzekering

"Makkelijk, snel en duidelijk"

Dhr. Dalhuisen uit MAARSSEN
4 uur geleden, energie

"goede informatie"

Meneer Bouwer uit HOOFDDORP
5 uur geleden, woonverzekering

"snelle en persoonlijke behandeling van de vragen ."

Meneer van der Laan uit VUGHT
5 uur geleden, woonverzekering

"Echt super fijn en makkelijk. Wat ik vooral heel fijn vind, is de heldere manier van info zoeken en polissen vergelijke, en dat het systeem je info opslaat als je een stap terug moet doen."

Anoniem uit ZWOLLE
5 uur geleden, overlijdensrisicoverzekering