Telefoongesprekken zorgverzekeraars kunnen beter
Tip een vriend:

Telefoongesprekken zorgverzekeraars kunnen beter

Uit onderzoek in opdracht van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) blijkt dat de kwaliteit van telefonische antwoorden van zorgverzekeraars nog beter kan. Op dit moment wordt op acht van de tien telefonisch gestelde vragen een juist antwoord gegeven.

Kleine verzekeraars doen het beter

De NZA zegt het volgende over het onderzoek: “In een optimale situatie worden vragen uiteraard altijd goed beantwoord. Uit het onderzoek is door de score van twee zorgverzekeraars gebleken dat het haalbaal is dat ten minste 90 procent van de telefonische vragen juist worden beantwoord”. Opvallend is dat het onderzoek laat zien dat kleinere zorgverzekeraars het beter doen dat de grote verzekeraars.

Reactie van minister Schippers

Minister Edith Schippers heeft het onderzoek aangeboden aan de Tweede Kamer. Later geeft de minister een reactie op de uitkomsten.

Update 15 januari 2016: Een aantal zorgverzekeraars is naar aanleiding van het onderzoek naar de rechter gestapt. Zowel de NZA, de verzekeraars als de rechter hebben het onderzoek niet, dus zijn de vragen en antwoorden niet te controleren. Daarnaast is de rechter het niet eens met welke antwoorden fout zijn gerekend. Zo werden doorverwijzingen of het niet kunnen geven van een antwoord als onjuist gerekend. De rechter heeft daarom het onderzoek van de NZA in de prullenmand gegooid. 

Lees meer over: zorgverzekering

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Vergelijk & bespaar snel op je zorgverzekering

In 5 makkelijke stappen een betere & goedkopere dekking

zorgverzekering vergelijken

"Goed vergelijken en makkelijk afsluiten"

Anoniem uit GOUDA
2020-01-21, zorgverzekering

"vlotte reactie via whatsapp."

Meneer Kramer uit BALK
2020-01-21, zorgverzekering

"Als oud-Hilversummer al jaren tevreden over dit Hilversums bedrijf. Goede service, fijne klantenservice en je krijgt een gratis Tandartsverzekering van hun."

Meneer Aquina uit NIJMEGEN
2020-01-21, zorgverzekering

"altijd goede service makkelijk en snel geregeld."

Meneer Borg uit DEN HELDER
2020-01-20, zorgverzekering

"overzichtelijke website"

Meneer Zayzaoui uit DIEMEN
2020-01-20, zorgverzekering

"eenvoudiger kan niet"

Meneer van den Biggelaar uit LIEMPDE
2020-01-20, zorgverzekering

"Goed"

Anoniem uit HOOFDDORP
2020-01-20, zorgverzekering

"Geen 5 sterren omdat informatie over dekking beter kan denk ik. Wel erg fijn dat deze site bestaat!"

Anoniem uit HENGELO OV
2020-01-20, zorgverzekering

"Ben hét beu om teveel te betalen voor dingen die ik niet nodig hebben dat doe ik al 4 jaar lang en tegen mij zeggen ze dat ik kan waarschijnlijk een zorgverzekering vanuit de Gemeente kan krijgen maar ze laten niks van zich horen"

Meneer Fransen uit BREDA
2020-01-19, zorgverzekering

"Thanks"

Meneer Parab uit AMSTELVEEN
2020-01-19, zorgverzekering

"Helder en overzichtelijk!"

Anoniem uit BREDA
2020-01-19, zorgverzekering

"Makkelijk invullen en goede collectiviteit aanbieding. Wat ik miste: op osteopathie te kunnen zoeken. Dit kon wel bij een andere zorgvergelijker. Drie verzekeringen selecteren en naast elkaar zetten om te vergelijken, kon vroeger wel bij independer."

Mevrouw Sluis uit LEUSDEN
2020-01-19, zorgverzekering

"GOOD"

Mevrouw Osinska uit TILBURG
2020-01-19, zorgverzekering

"Gratis tandongevallenverzekering"

Anoniem uit NIEUWEGEIN
2020-01-18, zorgverzekering

"Makkelijk, duidelijk, snel, binnen een paar minuten gepiept. Makkelijker dan zelf alle websites afgaan. Gratis tandongevallenverzekering is ook een mooie bijkomstigheid."

Anoniem uit UTRECHT
2020-01-18, zorgverzekering