Aflevering 18: Commercial is af…of toch niet?
Deel met een vriend:

Aflevering 18: Commercial is af…of toch niet?

We krijgen te horen dat de commercial af is. Stan en Arco van Etcetera komen de (hopelijk) definitieve versie in Hilversum laten zien. Vol spanning zitten we klaar. Hij is inderdaad bijna af. Nog een paar puntjes op de i. Het klikken loopt nog niet goed van de man die Indy op z’n hand krijgt. Het lijkt alsof er wat extra klikken in het geluid zitten. Verder is het paarse blok (een variant op ons logo) niet vierkant en de kleur lijkt erg af te wijken van de officiële kleur van ons logo. Jammer! Etcetera moet er toch nog even mee aan de slag.

De tag-on is nog lang niet klaar, die staat nog in de steigers.

Indy online
Tot slot bekijken we de eerste versie van de Indy die we online (op de site en in banners) willen gebruiken. Ook die is nog lang niet klaar. Zowel qua uiterlijk als qua bewegingen is deze Indy nog niet dezelfde als die in de commercial. Nu blijkt hoe goed het werk van de Belgen, is. De digitale versie van Indy wordt door Baked Beans gemaakt. Zij moeten nog wat thuis raken in het uiterlijk en het karakter van Indy. Stan en Gido van Etcetera gaan er achteraan. Het kost veel tijd en moeite, maar uiteindelijk lukt het om een goed beeld van Indy te krijgen.

Indy Still

Het lukt ook om een aantal mooie bewegende beelden (wij noemen ze “moods”) van Indy te maken.

Indy moods

We kunnen nu aan de slag om Indy ‘in te bouwen’ op onze website.

De tijd begint te dringen. We hebben de commercial met tag-on nodig voor de pre-test die we nog willen doen. SSI gaat een pre-test doen onder 360 respondenten. Doel van het onderzoek is om te kijken of de boodschap overkomt. Het budget voor de commercial is wel ongeveer op, dus hopelijk wordt hij goed beoordeeld. We kunnen qua budget alleen nog aanpassingen in de voice-over doen. Gelukkig pakt het onderzoek goed uit. We besluiten om geen wijzigingen meer aan te brengen. We zijn blij met het eindresultaat.

Cross-media experiment
Intussen bereiden we ook een forse online campagne voor. Dat doen we samen met Google en Gfk. Google, GfK, Heineken en KPN hebben het initiatief genomen om via een single source methode de effecten van online en offline campagnes te kunnen bepalen. Wij gaan als één van de eerste klanten de ontwikkelde methodiek inzetten om tijdens de eerste flight (augustus) en tweede flight (september/oktober) van de campagne het (cross)effect van online en televisie te bepalen. Voor de online campagne werkt Etcetera een huisstijl uit voor de banners. De Franse Kamer gaat die vormgeven. De uiteindelijke banners worden gemaakt door D-tail, en ingezet in het Google netwerk. Google helpt ons met het bepalen van het plan wanneer welke banners worden ingezet. Het is krap maar het lukt toch om alles op tijd klaar te hebben. De nulmeting voor het onderzoek door GfK kan de week voor de lancering van de tv-campagne plaatsvinden.

Intussen zijn we druk in de weer om zendtijd in te kopen voor de commercial. We zijn daar helemaal niet in thuis. Lukt het ons om mooie deals af te sluiten? Lees er meer over in de volgende aflevering van dit feuilleton.

Aflevering gemist? Bekijk het volledige overzicht.

Geschreven door: Mieke van Os,

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Verzekeringen vergelijken en direct afsluiten

Goedkope verzekering? Independer helpt jou gemakkelijk verzekeringen vergelijken

verzekering vergelijken

"Het klopt allemaal "

Anoniem uit OKKENBROEK
2017-09-01, autoverzekering

"Makkelijk af te sluiten verzekering. "

Anoniem uit OLDEHOVE
2017-08-25, autoverzekering

"het aanvragen / invoeren van de gegevens is niet geheel logisch. bv opzeg hulp gebruiken (dus verzekering blijft lopen) maar wel einde looptijd op moeten geven. verder prettig."

Anoniem uit LENT
2017-10-07, autoverzekering

"Heel soepel!"

Anoniem uit LEIDEN
2017-09-16, autoverzekering

"goede service en snel"

Dhr. B. Altay uit SCHIEDAM
2017-09-19, autoverzekering

"Omdat ik tevreden ben"

Anoniem uit AMSTERDAM
2017-09-19, zorgverzekering

"Afsluiten ging makkelijk en snel "

Dhr. van Delden uit UITHOORN
2017-10-13, overlijdensrisicoverzekering

"Prima service en goede informatie."

Dhr. R.J. ten Bos uit MAARSSEN
2017-08-23, autoverzekering

"Werkt prima en wekt een eerlijke indruk"

Anoniem uit VLAARDINGEN
2017-09-06,

"Snelle verwerking en automatisch verzekering vorige auto opzeggen"

Dhr. K.W. Duighuisen uit OVERASSELT
2017-09-23, autoverzekering

"makkelijk"

Anoniem uit PURMEREND
2017-10-14, autoverzekering

"Vond het een zeer goede service "

Dhr. T.U. Leerdam uit MAARSSEN
2017-08-24, autoverzekering

"Eenvoudig een keuze kunnen maken"

Anoniem uit ROSMALEN
2017-09-18, autoverzekering

"Duidelijke vergelijking en duidelijke dekkinguitleg"

Anoniem uit NIEUWE NIEDORP
2017-09-28, reisverzekering

"Ik vind het makkelijk om alles te kunnen vergelijken"

Dhr. W.I.M. Ragghoe uit VLEUTEN
2017-10-04, reisverzekering