Aflevering 4: ‘Mijn gebit is mijn duurste hobby’
Tip een vriend:

Aflevering 4: ‘Mijn gebit is mijn duurste hobby’

Deze aflevering is onderdeel van de serie: Wat doen de medewerkers van Independer met hun zorgverzekering? Een aantal eerlijke verhalen van de medewerkers van Independer. Een bonte verzameling acties en motieven. In aflevering 4: Karlijn Moll (Merkmanager)

Karlijn Moll: ‘Mijn gebit is mijn duurste hobby’

‘Net als mijn collega Mieke ga ik ook niet overstappen dit jaar. Vorig jaar ben ik overgestapt naar PNO omdat ik veel tandartskosten verwachtte. Want net als de rest van mijn familie heb ik een beroerd gebit. Mijn kiezen breken af op broodkorsten, er is geen kies waar nog een levende wortel in zit en mijn eerste kroon heb ik al een jaar of 15 geleden gekregen. Anderhalf jaar geleden brak er een kroon af en die nam het resterende stuk kies mee. Er zat dus niets anders op dan een implantaat ‘te nemen’. Een brug was geen goed idee aangezien de tanden naast het gat ook een vulling of een kroon waren.

Een implantaat kost net zo veel als een leuke zomervakantie, dus ik ben vorig jaar op zoek gegaan naar een tandartsverzekering die hoger was dan de variant die ik daarvoor had.  Zo kwam ik uit bij PNOzorg. Zij hadden vorig jaar een tandverzekering van 1100 euro zonder medische keuring. Bij een duurdere verzekering met een keuring zou ik niet geaccepteerd worden omdat ik al met het implantaattraject begonnen was. Wel heb ik even doorgerekend of de extra premiekosten niet hoger zouden zijn dan de vergoeding voor mijn tandartskosten. In september is mijn implantaat geplaatst en had ik weer een mooi gebit.

Tot afgelopen november. Tijdens een weekendje Madrid met de familie brak er een kroon af op een dropje van de Hema. Ik heb zo vaak tandproblemen op vakantie (wortelontsteking op Malta, losse kroon in Londen, afgebroken kies in Australië) dat dit drop/kroon-incident niet helemaal onverwacht kwam. Dus naar de drogist voor mondspoel om de boel goed schoon te houden en eenmaal thuis weer naar de tandarts. Helaas was de kroon te ver afgebroken om terug te plaatsen. Dus nu loop ik weer rond met een gat in mijn mond en ga komend jaar in de molen voor implantaat nummer 2… Mijn dure tandartsverzekering hou ik dus nog even, die heb ik hard nodig.’

Lees ook aflevering 3: ‘Jan Jacob Helder: ‘Ik hoop dat ik nog thuis mag komen met Kerst’

Lees meer over: zorgverzekering

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

Één reactie op “Aflevering 4: ‘Mijn gebit is mijn duurste hobby’”

  1. Dennis schreef op 

    Heel vreemd dat je al weet dat je problemen hebt en daarvoor je verzekeringsgeld ‘eruit’ wilt halen… Volgens mij heeft deze “aflevering” niets met zorgverzekeren te maken. Een dergelijke instelling zorgt ervoor dat het hele systeem niet werkt! Beter zorgen voor je gebit lijkt mij logischer en een veel betere verzekering… Sorry!

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Vergelijk & bespaar snel op je zorgverzekering

In 5 makkelijke stappen een betere & goedkopere dekking

zorgverzekering vergelijken

"geen"

Anoniem uit BRÜGGEN
2020-02-25, zorgverzekering

"Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice. Ik ben daar zeer tevreden geholpen. En al mijn vragen zijn beantwoord. Top!"

Meneer Karssies uit HAAKSBERGEN
2020-02-25, zorgverzekering

"100% kan nooit; er is altijd ruimte voor verbetering."

Anoniem uit HOOGLANDERVEEN
2020-02-25, zorgverzekering

"wat ze aanbieden ziet er goed uit "

Anoniem uit PURMEREND
2020-02-25, zorgverzekering

"IS GOED"

Anoniem uit DEVENTER
2020-02-25, zorgverzekering

"heel overzichtelijk, precies wat ik wil van een vergelijk-site"

Anoniem uit WAALWIJK
2020-02-25, zorgverzekering

"Het is simpel en het werkt perfect "

Meneer Majewski uit 'S-GRAVENHAGE
2020-02-24, zorgverzekering

"Ging gemakkelijk en ben blij met het resultaat, maar snapte niet volledig hoe ik een aanvullende verzekering toe moest voegen. Na even zoeken lukte het toch :)"

Anoniem uit MIDDELSTUM
2020-02-24, zorgverzekering

"Snel en makkelijk"

Mevrouw Peters uit APELDOORN
2020-02-24, zorgverzekering

"Good"

Anoniem uit MAASTRICHT
2020-02-24, zorgverzekering

"Zeer makkelijk en simpel"

Mevrouw Marcu uit 'S-GRAVENHAGE
2020-02-24, zorgverzekering

"Hell goed"

Mevrouw Martins uit MAASTRICHT
2020-02-22, zorgverzekering

"Zeer waardevolle en uitgebreide vergelijking, waardoor de keuze gemakkelijk wordt gemaakt."

Meneer Luijkx uit RUCPHEN
2020-02-22, zorgverzekering

"henkie"

Anoniem uit LINSCHOTEN
2020-02-22, zorgverzekering

"Goed en duidelijk alles "

Meneer Oehlers uit ROTTERDAM
2020-02-21, zorgverzekering