Met de nieuwe denkwijze ‘Beter voor elkaar’ onderstreept Independer haar ambitie om samen met consumenten, verzekeraars en zorgverleners de wereld van verzekeren en gezondheidszorg steeds beter te maken. Dit gaat Independer doen via een online platform waarop deze partijen ervaringen en kennis kunnen delen. Daarnaast wil Independer een actieve rol innemen bij het opzetten van nieuwe initiatieven, het doorvoeren van verbeteringen én bij het aankaarten van misstanden.

Een nieuwe aanpak

Ruud Martens, Algemeen Directeur Independer: “Tot nu toe probeerden we vooral op eigen kracht de wereld voor de consument te verbeteren. Dit doen we door te vergelijken, waarmee we producten en diensten transparant maken. En daarnaast door zelf onderzoek te doen, zelf misstanden aan te kaarten en verzekeraars daar zelf op aan te spreken. We realiseren dat deze werkwijze zijn beperkingen heeft. Ook omdat onze rol als belangenbehartiger voor de consument vaak onbekend is voor de buitenwereld. We kunnen meer voor de consument bereiken als we krachten bundelen. Daarom gaan we de consument meer betrekken bij het blootleggen van problemen. En we betrekken consumenten, verzekeraars en zorgverleners bij het vinden en implementeren van oplossingen. Pas dan zullen de werelden van financiën en zorg sneller veranderen. Wij denken dat iedere consument daarvan zal profiteren.”

Onze ideale wereld

Vijftien jaar geleden ging Independer van start met de droom om de verzekeringswereld transparanter en eerlijker te maken voor de consument. Er zijn grote stappen gemaakt, maar onze ideale wereld is nog niet gerealiseerd. Voor de volgende stap, die zich ook uitstrekt tot het transparant maken van de gezondheidszorg, vraagt Independer de hulp van alle belanghebbenden.

  • consumenten
  • verzekeraars
  • hypotheekadviseurs
  • huisartsen
  • specialisten
  • fysiotherapeuten
  • tandartsen

Hoe meer partijen kennis delen op het Independer-platform, hoe beter consumenten worden geadviseerd over de kwaliteit van verzekeringen, hypotheken en gezondheidszorg.

De consument aan het woord

Voor een goed advies zijn de ervaringen van consumenten en experts van groot belang. Deze ervaringen vormen criteria in de vergelijking, net zoals bijvoorbeeld polisvoorwaarden en prijs. De praktijk leert dat mensen ervan uitgaan dat Independer haar advies puur baseert op basis van prijs. Dit terwijl de mening van de consument juist een belangrijk element vormt voor het uiteindelijke advies. Daarom roept Independer consumenten op om hun ervaringen massaal te delen op haar website en forum.

Verbetering van dienstverlening

Door heldere uitwisseling van informatie worden misstanden sneller zichtbaar. Ervaring leert dat het transparant maken van dienstverlening aanbieders stimuleert om hun producten te verbeteren. Voorbeeld: Sinds Independer de kwaliteit van hypotheekadviezen transparanter maakte, is de kwaliteit van hypotheekadviezen over het algemeen verbeterd.

Hetzelfde heeft Independer voor ogen ten aanzien van de kwaliteit van ziekenhuizen en klinieken. Hoe meer consumenten hun ziekenhuis beoordelen, hoe transparanter de kwaliteit van ziekenhuizen wordt en hoe beter het advies aan de consument.

Verbeteringen bij Independer?

Ook Independer wil graag feedback ontvangen, zodat ook zij haar dienstverlening verder kan verbeteren. Dat kan door onderaan dit artikel een reactie plaatsen of door te reageren op ons forum. Met de nieuwe denkwijze legt Independer zichzelf de verplichting op haar droom van de afgelopen 15 jaar te blijven nastreven.

Meer informatie:

Meer informatie over onze nieuwe denkwijze ‘Beter voor Elkaar’ kun  je hier lezen. De komende tijd werkt Independer er verder aan om haar platform uit te breiden zodat het steeds gemakkelijker wordt voor zowel de consument als andere belanghebbenden om relevante informatie te delen.

Aanstaande vrijdag start een nieuwe communicatiecampagne op televisie en radio om mensen in beweging te krijgen en elkaar te helpen.

Praat mee5 Reacties op “Independer slaat brug tussen consument, financiële wereld en zorg”
  1. Michiel schreef op 

    Ik zou het bijna geloven. En op zich een goed streven. Wat netjes zou zijn als jullie echt tot de laatste comma narekenbare argumentatie zouden geven hoe jullie top 3 tot stand komt en wat jullie beoordelingen zijn van producten. Het klinkt allemaal erg mooi als je het leest, maar er zit nog teveel achter allerlei parameters wat volgens mij gowoon door jullie commerciele doelstellingen, afspraken en verplichten. Op dit moment blijft het vooral een heel commercieel verhaal, dat hoor je ook overal in de markt van verzekeraars over jullie werkwijze.

  2. consument, doe je mond eens open schreef op 

    Een passend citaat van de onafhankelijke en kritische econoom Ewald Engelen:

    “Als niemand machthebbers meer de waarheid durft te zeggen, duurt de ‘sociale stilte’ onverminderd voort en komen elites met alles weg”.

    Independer biedt ons per meteen nu een open platform…….verzekeraars snappen de klant niet,
    dan moeten we het de verzekeraars duidelijker vertellen wat we verwachten……hier op dit forum!

    Ik verwacht dat ze me geen voorgeschreven standaardpolissen vol eenzijdige voorwaarden meer aanbieden, maar een persoonlijke checklijst voorleggen, waarop ik kan aan- en uitvinken wat voor mij van toepassing is. Wanneer de conservatieve verzekeringsbranche mij met voorwaarden op de oren blijft slaan, verwacht ik, dat Independer niet meer “het beste uit deze verzekeraars gaat halen”, maar het beste voor de consument helpt creëren…….persoonlijke checklijsten, die 100% met mijn eigen voorstelling en situatie gaan matchen. De huidige praktijken zijn echt niet meer van deze tijd…….

    Ik wil dat dit elitaire gedoe ophoudt en de klantvriendelijke acties toekomstig omgebogen worden naar de visie: de klant als uitgangspunt……..en dat dan natuurlijk ook klantvriendelijk! Ik verwacht dus veel van Independer……en ze zullen wel naar de verzekeringsklanten moeten luisteren om marktleider te worden/blijven. Dat is de participatiemaatschappij die onze koning ooit bedoelde…..zelfredzaam niet meer alles door de elite bedrijven en bestuurders laten voorkauwen. Marktwerking ten gunste van de consument.

    Doe mee!

  3. zwartepieten……is ìn! schreef op 

    Het lijkt wel een aanstekende ziekte. Naast de zwarte Piet discussie is het klaarblijkelijk trendy om publiekelijk elkaar, de concurrentie of de journalisten voor rotte vis uit te schelden.

    Independer is momenteel zo’n doelwit. Daar probeert een organisatie consumenten handvatten aan te bieden om niet urenlang te hoeven surfen bij het zoeken naar een geschikte verzekering, bouwt de organisatie uit tot meer dan 200 met passie werkende mensen en dan krijg je steeds maar weer een emmer koud water over je heen.

    Het is hot, erop te wijzen, dat Independer onderdeel van Achmea is, maar daarmee is nog niet gezegd, dat Independer niet onafhankelijk kan werken.Toch wordt dit thema ondanks uitleg steeds weer opgerakeld. De bestuursleden en toezicht voorstellen en het systeem uitleggen helpt niet. Het slechte verhaal houdt de overhand. Er worden Independer namaakfilmpjes gemaakt, de SNS Bank snuffelt sinds kort net zo door de SNS Bank als de kleine één-oog-robot bij Independer en Anno12, de nieuwe coöperatieve zorgverzekeraar kat Independer net zo niet-coöperatief af als ixorg die een soort tandartsverzekering probeert te slijten aan consumenten die niet rekenen kunnen.

    Nu Independer de discussie met het publiek en professionals zal aangaan (morgen start de promotie), is te verwachten dat alle jaloerse partijen naar hobbels gaan zoeken, naar de oude bekende en naar nieuwe hobbels. Als oud(e) -marketeer wil ik graag alle hardwerkende Independermedewerk(st)ers een hart onder de riem steken, met mijn eigen ervaringen: het is een prettig gevoel om in de branche de locomotief te zijn en te weten dat jullie de richting en de snelheid bepalen, terwijl de rest alleen maar als wagons moeten volgen…….Met het nodige zelfvertrouwen en de teamgeest en de wetenschap dat een wagon de locomotief nooit kan inhalen zal het best allemaal goedkomen, zolang jullie wèten waar de reis heen gaat!

  4. hans de kritikaster schreef op 

    Een waarachtig zéér moedig initiatief om op dit platform open alle “criticasters” tot discussies uit te nodigen, want de maatschappij wordt er echt niet leuker op, maar ver-compliceerd geweldig.

    Sàmen en publiek constructief bezig zijn is een dimensie meer dan een container voor neuzelaars en oninteressante individuele problemen te zijn. Op bestaande fora en community’s ontbreekt het de moderators vaak aan moed om “de altijd aanwezigen” stevig contra te bieden en de off-topic-gevallen na een waarschuwing te verwijderen, zelfs beledigende deelnemers te bannen.
    Veel vragen die niet tot discussie uitnodigen, kunnen vaak ook gewoon via de webcare afgehandeld worden. Ik wens jullie dat het etiket op deze nieuwe container maatschappelijke-INSPIRATIE zal worden!
    Sàmen beter worden was altijd al mijn eigen motto. Ik ben erg benieuwd.

    Héél véél succes………..en een bruisende deelname gewenst!

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Dit vinden onze klanten van ons
9,2
Op basis van 375.630 klantbeoordelingen hoe we dit berekenen bekijk ze allemaal
Snel afgesl
10