Nieuwe commercial Independer
Tip een vriend:

Nieuwe commercial Independer

Sinds afgelopen dinsdag hebben wij onze nieuwe denkwijze ‘Beter voor elkaar’ gelanceerd. Met ‘Beter voor elkaar’ onderstreept Independer haar ambitie om samen met consumenten, verzekeraars en zorgverleners de wereld van verzekeren en gezondheidszorg steeds beter te maken.

Independer commercial oktober 2014


Vanaf vandaag is onze nieuwe TV commercial ‘Beter voor elkaar’ op TV te zien. Hierin laten wij consumenten zien hoe makkelijk en fijn het is om een ander te helpen. Dat kan door iemand te helpen bij het doen van de boodschappen of bijvoorbeeld als iemand haar tas open heeft staan (eerste twee scenes).

Dit gemak waarmee je iemand kunt helpen, geldt niet alleen voor simpele dagelijkse zaken. Ook bij ingewikkeldere zaken als verzekeringen en zorgverlening kan je gemakkelijk iemand helpen. In de laatste scene van de commercial proberen we dit te illustreren: Een jongen komt in zijn surfpak bij de spoedeisende hulp omdat hij pijn heeft aan zijn hand. De zuster die achter de balie staat adviseert de jongen om naar de huisartsenpost te gaan die om de hoek zit. Want als de jongen naar de huisartsenpost gaat, kost hem dit geen eigen risico. Als hij zijn hand laat verbinden bij de spoedeisende hulp kost het hem wel eigen risico.

Origami

De commercial sluiten we af met een soort origami. Deze losse ‘wiebertjes’ in de origami staan symbool voor de input die wij vanuit allerlei partijen (verzekeraars, consumenten en specialisten) krijgen. Al deze kennis komt samen op ons platform en nemen wij mee in een advies dat wij aan een ander geven. In de toekomst zullen wij dit op andere plekken in onze communicatie terug laten komen.

Independer tag-on oktober 2014

Jouw ervaring telt

Jij hebt misschien wel ervaring met een een ziekenhuis, een medisch specialist , tandarts of fysiotherapeut. Als je jouw ervaringen hierover op ons platform deelt, kunnen wij dit meenemen in het advies dat we aan een ander geven. Zo helpen we samen een ander. Plaats je review.

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

30 Antwoorden op “Nieuwe commercial Independer”

  1. Henri Flokker schreef op 

    Ziet er goed uit.

  2. Rob Bruin schreef op 

    Weet iemand welk nummer er in deze reclame is gebruikt? Alvast dank! :)

      1. rob Bruin schreef op 

        SUPER! :D Enorm bedankt! :)

  3. MIKA schreef op 

    Uw reclame op TV is niet reeel. Mensen helpen elkaar totaal niet, het merendeel althans. Niemand doet iets voor je! Iedereen is druk met zich zelf! Ik heb het vragen, als beperkte, om mij heen opgegeven. In 2020 is de helft van de bevolking Eenzaam! Elke leeftijdsgroep. Te verwachten als eerste in de grote steden. De BV-Nederland heeft goed met ons voor gelukkig, in vergelijk met de wereld, maar de mens in het algemeen pfff. Ik heb lieve naasten goddank

    1. Beste Mika,

      Vervelend te horen dat je het gevoel hebt dat mensen elkaar niet willen helpen. Ik zie in mijn eigen omgeving een hoop mensen die elkaar helpen. Met de reclame willen we mensen aanzetten om dit nog meer te doen, ook op gebied van verzekeringen en gezondheidszorg. Want als iedereen een ander helpt, gaan we er samen op vooruit.

  4. Hans schreef op 

    Beste mensen,
    Een verzekeringsmaatschappij zorgt enkel voor zich zelf.
    Verder vind ik het gebruik van het liedje van Birdy misplaatst, krijgt ze haar royalty’s wel ?

    1. Independer is geen verzekeringsmaatschappij. We zijn juist opgericht om misstanden aan te kaarten, vergelijken diensten en producten en we helpen mensen met kiezen. Lees ons verhaal op deze pagina.

      De rechten van het in de reclame gebruikte beeld en geluidsmateriaal worden uiteraard gerespecteerd.

  5. hans de kritikaster schreef op 

    (off-topic) @Hans…….maar welke Hans nu?

    Er komen meer Hansen op dit forum, waardoor ik mezelf al ‘hans de kritikaster’ ben gaan noemen. Hans de Bruin (Independer.nl) is ook duidelijk, maar wanneer er nu nòg een hans bijkomt wordt het onoverzichtelijk omdat er ook een ‘normale hans’ hierboven is verschenen (een royalty-hans)!

    Technisch is mij opgevallen, dat het systeem soms aangeeft, dat een naam al in gebruik is. Je zou dan dus jezelf anders dan hans kunnen noemen, Hans of HANS…….of er nog iets extra achterplakken, zoals hans2.

    VRAAG: @Hans de bruin (Independer.nl) Waarom zegt het systeem niet altijd en overal dat de naam al in gebruik is? Ik kan je aanbieden wanneer het systeem protesteert, hiervan een melding te maken om dit eens nader te onderzoeken. Misschien weten de programmeurs ook meteen waarom dit niet strak geïmplementeerd is. M.a.w. hoe vermijd je dat de namen teveel en dus verwarrend gaan voorkomen.
    Theoretisch zou ik de nu de royalty-hans iets ‘in de mond kunnen leggen’! en omgekeerd.

    NB. Momenteel is het nog best overzichtelijk, maar overmorgen? Schaakspelers denken enkele stappen in het vooruit…….en hans(..), hij zou best eens een schaakspeler kunnen zijn!

    1. @Hans de Kritikaster Op ons forum zijn namen uniek, daarom krijgt u daar deze melding. Op ons weblog (waar dit bericht is verschenen) wordt deze melding niet gegeven.

      Los van de gebruikte techniek of getoonde meldingen gaan we er vanuit dat iedereen onder zijn eigen identiteit schrijft of dat deze bekend is bij de redactie. Er zijn huisregels, maar hopen hier niet op terug te hoeven vallen.

      1. hans de kritikaster schreef op 

        @Hans de Bruin. Bedankt voor de uitleg. ik registreerde het verschil tussen het forum en de weblog niet. Zoiets als je te moeten herinneren of je het laatste nieuws over bij voorbeeld de zorgpremie op RTL of via de NOS hebt gezien……..voor de ‘zender’ een groot verschil, voor de ontvanger eerder onbelangrijk!

  6. Barend schreef op 

    Wij vinden de nabrander van het spotje het leukst. De voice-over verdringt de stem van de blonde assistente, dan zien we het volgende: Gewonde man komt bij de spoedeisende hulp. Blondie stuurt hem met een resoluut gebaar weg. Opzouten! Heel tevreden met haarzelf gaat ze verder met haar hoofdtaak: formulieren invullen.

  7. Barend schreef op 

    @Hans de Bruin. We zien hierboven in een reactie van uw hand, dat Independer een consumentenorganisatie pretendeert te zijn. Het zou toch veel transparanter zijn als jullie gewoon duidelijk melden dat jullie als tussenpersoon optreden en honderden miljoenen aan provisie vangen. Provisie die we uiteindelijk allemaal zelf moeten betalen.

  8. Barend schreef op 

    @ Hans de Bruin We hadden het niet over geheim, maar over transparant. We citeren je eigen woorden, die je hierboven bezigde: “We zijn juist opgericht om misstanden aan te kaarten, vergelijken diensten en producten en we helpen mensen met kiezen.” Het eerlijke verhaal luidt dat jullie bedrijf is opgericht om geld te verdienen. Daar is natuurlijk niets verkeerd aan, maar kom daar gewoon vooruit.

    1. Hallo Barend, via de genoemde links probeer ik duidelijk te maken dat we daar juist heel transparant in zijn. Ik snap je argwaan, want commercie en idealisme lijken elkaar tegen te spreken. Wij denken echter dat deze goed samengaan en elkaar misschien juist wel nodig hebben.

      We hebben namelijk inkomsten nodig om de kosten voor onze complexe website te betalen. En van onze meer dan 100 experts die advies geven en schades afhandelen. Daarnaast gebruiken we de inkomsten om markten transparant te maken. Hieraan verdienen wij vrijwel niets, maar we vinden het wél enorm belangrijk. Zo stoppen we veel energie, tijd en geld in het meten van de kwaliteit van hypotheekadviseurs. Dat doen we ook in het beoordelen van ziekenhuizen, tandartsen en huisartsen. Het doel: de consument meer inzicht geven en hem helpen bij het maken van een goede keus.

  9. Ron schreef op 

    Wie doet de voice-over eigenlijk? Is dat dezelfde vrouw die de vice-over voor de reclame over de blindengeleider honden deedt?

    Ron

    1. Maarten (Independer.nl) schreef op 

      Beste Ron,

      Ik zal dit voor je navragen, kom ik binnenkort op terug.

      1. Maarten (Independer.nl) schreef op 

        Beste Ron,
        ik heb het voor je nagevraagd maar de voice over in onze commercial is een andere dan die in de commercials van KNGF.

  10. Rogier de Jongh schreef op 

    Beste Independer,

    Dat ziet er allemaal sprankelend uit en ik vind de basis ‘Beter voor elkaar’, dat jullie innovatief willen zijn en het ‘graag anders willen doen’ erg goed.

    Ik neem aan dat dat in de breedste zin geld. Geldt dat ook voor een bedrag dat jullie nog te vorderen hebben op iemand die ‘het even niet heeft’ of hebben jullie daar harde lijnen en wordt er standaard niet naar de situatie van een persoon gekeken om ook daar op maat een oplossing voor te zoeken.
    Want dat lijkt me jullie kracht! Ook dat is zorg verlenen voor (potentiële) klanten en jullie positie in de maatschappij.
    Kunnen jullie bevestigen dat ik dit correct weergeef of zie ik iets over het hoofd?

  11. Beste Rogier,

    Sorry voor mijn late reactie. Fijn dat u enthousiast bent over onze nieuwe richting.
    Ik heb het even voor u nagevraagd. Alleen bij hoge uitzondering geven we wel eens een paar dagen uitstel van betaling. De reden dat we dit niet zo snel doen is enerzijds dat we merken dat veel mensen hier misbruik van maken en anderzijds we ook de belangen van de verzekeraar behartigen.
    Omdat we mensen die in het verleden betalingsproblemen hadden toch graag willen helpen, hebben we een speciale regeling opgezet. Wanneer zij de premie vooruit betalen krijgen mensen zo regelmatig een tweede kans.

  12. Christmas schreef op 

    Wie is die knappe man die in de reclame de arts/dokter speelt met zijn grijze haren?

    1. Beste Christmas,

      Helaas kan ik de naam van de persoon die de arts speelt in de commercial niet met u delen. Dit is privacygevoelig informatie.

  13. Erik Verwaaijen schreef op 

    Ik erger me aan de foute uitspraak van het woord review in jullie reclames. De klemtoon hoort op “view” te liggen, niet op “re”.
    Vervang het door het woord “beoordeling” (niet eens zo’n gek idee) en dan met de klemtóón op “déling”.
    Dat zou net zo dom zijn.
    Typisch Nederlandse arrogantie: “Ons Engels is zo goed, dat hoeven we niet door een native-speaker na te laten kijken.”

    1. Beste Erik,

      vervelend dat u zich stoort aan de uitspraak van het woord ‘review’. We hebben hierover zelf ook geaarzeld en het daarom ook aan een groep consumenten gevraagd. Zij begrepen beter wat wij bedoelen met ‘review’ op deze manier uitgesproken dan ‘review’ op zijn engels uitgesproken. Dit komt doordat de meeste mensen dit woord kennen van het reviewen van hotels, reataurants etc.
      Door review te vervangen door beoordeling begreep men ook minder goed wat wij met de reclame bedoelen. Ik hoop dat deze achtergrondinformatie er voor zorgt dat u zich minder stoort aan de uitspraak.

  14. Astrid van Bezel schreef op 

    Hoe heet de acteur die als cliënt/patiënt het ziekenhuis keurt! Ik ken hem van een serie maar weet niet meer welke.

    1. Beste Astrid,

      Ik heb even voor je nagekeken waar je hem wel van kan kennen. De patient is ondermeer twee jaar te zien geweest in ‘Onderweg naar morgen’ waar hij de rol van Sytze speelde. Ook speelde hij in de film ‘SINT’ van Dick Maas.

  15. paul schreef op 

    Wie is die blonde verpleegster achter de balie in het ziekenhuis.

  16. Joris schreef op 

    Hallo,

    Mijn complimenten voor deze commercial. Het weergeeft misschien geen representatief beeld van Nederland, maar dat is een subjectieve beoordeling. Met deze commercial onderstrepen jullie zeker jullie ambitie. Mijn complimenten gaan ook uit naar het acteerwerk van de verpleegster achter de balie. Ik heb in tijden niet zo’n eerlijk gezicht gezien. Ze is zeker een goede aanwinst geweest voor de commercial. Goede keuze!

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Verzekeringen vergelijken en direct afsluiten

Goedkope verzekering? Independer helpt jou gemakkelijk verzekeringen vergelijken

verzekering vergelijken

"Sluit altijd makkelijk en snel een verzekering af .."

Meneer Jansen uit VENLO
23 minuten geleden, autoverzekering

"Super service zelfs even gebeld. goed en netjes geholpen. "

Dhr. van Lunenburg uit LELYSTAD
59 minuten geleden, rechtsbijstandverzekering

"Altijd goed bereikbaar en goede tips. "

Anoniem uit LEIDSCHENDAM
1 uur geleden, reisverzekering

"we hebben net een nieuwe auto verzekering afgesloten,dat ging heel vlot."

Anoniem uit NUMANSDORP
1 uur geleden, autoverzekering

"makkelijk, snel geregeld"

Mevrouw Demir uit AMSTERDAM
1 uur geleden, autoverzekering

"overzichtelijk"

Anoniem uit ENSCHEDE
1 uur geleden, lenen

"Makkelijk en snel een verzekering vergelijken en afsluiten"

Anoniem uit SCHAGEN
2 uur geleden, rechtsbijstandverzekering

"klaar en duidelijk"

Anoniem uit NAARDEN
3 uur geleden, autoverzekering

"Makkelijk in gebruik en overzichtelijk"

Meneer Rodermond uit BILTHOVEN
3 uur geleden, autoverzekering

"laatste ster na afwikkeling van de aanvragen toch?"

Meneer Rayan uit REEUWIJK
3 uur geleden, woonverzekering

"overstappen gaat makkelijk"

Anoniem uit MEERSSEN
3 uur geleden, energie

"Overzichtelijk en snel geregeld"

Anoniem uit HAREN GN
3 uur geleden, energie

"Website duidelijk, whatsapp maakt het af wat betreft eventuele vragen."

Anoniem uit NIEUWLEUSEN
4 uur geleden, energie

"4"

Anoniem uit ARNHEM
4 uur geleden, autoverzekering

"All necessary information is sufficiently explained. The whole process was very fast and simple"

Dhr. Stosic uit LEIDEN
4 uur geleden, overlijdensrisicoverzekering