In nieuwe TV campagne roept Independer ziekenhuispatiënten op om hun ervaringen te delen
Tip een vriend:

In nieuwe TV campagne roept Independer ziekenhuispatiënten op om hun ervaringen te delen

Ziek zijn is natuurlijk vervelend. Helemaal als je naar een ziekenhuis moet. Veel mensen doen op dit moment geen onderzoek voordat zij een bezoek aan een ziekenhuis of kliniek brengen. Dat is eigenlijk gek, want voordat je je vakantie boekt of uit eten gaat, doe je wel eerst wat vergelijkend warenonderzoek.

Met onze nieuwe TV campagne willen we consumenten bewust maken dat het goed is om wel onderzoek te doen waar jij de beste zorg kunt krijgen. Om mensen hierbij te helpen heeft Independer de Ziekenhuis Kwaliteitsscore ontwikkeld. Hiermee is het voor consumenten heel gemakkelijk om (afdelingen van) ziekenhuizen en klinieken met elkaar te vergelijken. Reviews van patienten vormen een belangrijk onderdeel van Independer Ziekenhuis Kwaliteitsscore.

Oproep aan iedereen

Daarnaast roepen we in onze nieuwe TV campagne alle Nederlanders op om hun ervaringen als patiënt met een bepaald ziekenhuis te delen. Door het schrijven van zo’n review helpen patiënten namelijk andere patiënten bij het kiezen van het beste ziekenhuis. Bovendien wordt de gezondheidszorg steeds een beetje beter, want zowel de ziekenhuizen zelf als de verzekeraars kunnen leren van de ervaringen van patiënten.

Twee versies van de commercial

We hebben twee versies van de tv commercial ontwikkeld. In de eerste versie staat de patient centraal waarin de jongen vertelt waarom hij een review belangrijk vindt.

TV commercial Independer december 2014 - versie patient

In de tweede versie speelt de arts een grotere rol. In deze versie laten we zien dat de review niet alleen nuttig is voor de patient maar artsen er ook baat bij hebben als de zorg transparanter wordt. Want als ziekenhuis is het uiteindelijk ook goed om te weten op welke punten je goed scoort en op welke aspecten het ziekenhuis of een afdeling zich nog kan verbeteren.

TV commercial Independer december 2014 - versie dokter

Beide commercials worden om en om ingezet op TV.

TV commercial Independer december 2014 - tag-on

Een echte kliniek

Het oorspronkelijke idee was om een mini documentaire te maken waarin we een werkelijk gebeurd verhaal na zouden vertellen. De film moest daarom worden geschoten in een echt ziekenhuis of kliniek met een echte arts die daar werkzaam is. Zo wilden we consumenten en zorgverleners op een levensechte manier laten zien dat het reviewen van de gezondheidszorg voor zowel patiënten als artsen van toegevoegde waarde is.

Tijdens de voorbereidingen voor de opnames hebben we daarom met 20 ziekenhuizen contact opgenomen; telkens met de vraag of wij in hun ziekenhuis de film op mochten nemen en of een van hun specialisten de hoofdrol in de film zou willen vervullen. Een paar artsen waren wel bereid mee te werken, maar het ziekenhuis waarin zij werkzaam zijn, ging vervolgens niet akkoord. Uit de reactie van ziekenhuizen bleek dat zij niet zitten te wachten op publiciteit door het meewerken aan een commercial.

Uiteindelijk hebben wij de commercials wel in een echte kliniek op kunnen nemen. Noodgedwongen hebben we moeten kiezen voor alleen maar acteurs. Helaas is de arts dus ook een acteur. Dit is jammer want juist een echte arts had het belang van transparantie in de gezondheidszorg kunnen benadrukken. Hopelijk worden ziekenhuizen en zorgverleners door onze TV commercial alsnog aangezet om meer gegevens openbaar te maken.

Foto’s in ziekenhuis

Independer is van mening dat patiënten alleen foto’s of selfies mogen maken in ziekenhuizen als zij goedkeuring hebben van het ziekenhuis en als de patiënt er zorg voor draagt dat er geen andere mensen (geen patiënten noch zorgverleners) per ongeluk op de foto staan.

In de TV commercial vraagt de patiënt goedkeuring aan de zuster. Hoewel de zuster wat verbaasd is, gaat zij wel akkoord met de selfie. De patiënt maakt de foto van alleen hemzelf en de zuster.

Overigens is het op dit moment niet mogelijk om foto’s of filmpjes bij je review op Independer te plaatsen.

Nu.nl

Ook via een banner op de app van Nu.nl – die alleen getoond wordt in en rondom ziekenhuizen – roepen wij patienten op een review over het desbetreffende ziekenhuis te schrijven. Lees meer over dit initiatief via Nu.nl.

Hoe waarborgt Independer de privacy van patiënten?

Als je een review achterlaat kan je ervoor kiezen om je naam achter te laten, maar je mag ook anoniem je mening geven. Wel vragen we je om een geldig e-mailadres om fraude te voorkomen. We gebruiken dit adres nooit voor commerciële doeleinden. Het kan wel zijn dat wij je (eenmalig) benaderen als een zorgverlener daar om vraagt. Bijvoorbeeld in het geval van een negatieve review en hij of zij wil dit met je bespreken. We zullen echter nooit jouw gegevens aan de zorgverlener zelf geven. Het initiatief om contact op te nemen met de zorgverlener ligt verder bij jou. Independer bemiddelt verder niet bij eventuele geschillen.

Lees hier meer over de eisen die wij stellen aan een review over een ziekenhuis. Hier lees je meer over ons privacybeleid.

Meer informatie over reviews.

Lees meer details, bijvoorbeeld hoe wij fraude tegengaan en welke onderdelen van je behandeling je als patiënt kunt reviewen.

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

4 Antwoorden op “In nieuwe TV campagne roept Independer ziekenhuispatiënten op om hun ervaringen te delen”

  1. Friedrich schreef op 

    Wie is die jongen ook al weer in de reclame ???

    Hij was van de gouden kooi of zo iets

    1. Volgens mij heeft de acteur niet in de Gouden Kooi gespeeld. Ik heb even voor je nagekeken waar je hem wel van kan kennen. De patient is ondermeer twee jaar te zien geweest in ‘Onderweg naar morgen’ waar hij de rol van Sytze speelde. Ook speelde hij in de film ‘SINT’ van Dick Maas.

      Groet,
      Maarten

  2. Remco schreef op 

    Beste independer,

    Ik heb mij wel degelijk ingelezen in ziekenhuis recensies.
    Ik heb echter weinig aan deze gehad .
    Ik kwam mensen tegen die allerlei kwalen en klachten hadden maar toch een 8 als cijfer gaven.
    Alles heeft te maken met het verwachtings– patroon van de patient die naar een ziekenhuis gaat .
    Als je naar een gespecialiseerde kliniek gaat mag je verwachten dat je behandelt wordt door een arts met boven gemiddelde ervaring en of kennis van zaken .
    voor een gemiddelde arts ga je immers naar je regionale ziekenhuis . die je dan als het niet lukt doorverwijst naar die kliniek.
    Ik ga voor mijn auto naar een merkloze garage (goedkoper ) soms heeft hij die kennis niet of de onderdelen en ga ik naar de merk dealer .

    neem een regionaal ziekenhuis de arts maakt je weer dicht doet niet veel aan de kwaal en stuurt je door naar in dit geval de SintMaartens kliniek te Nijmegen (nou dat klinkt pittig)

    Echter daar krijg je na een langere duur (het is daar druk) een net afgestudeerde arts
    Dit ligt niet in mijn verwachtingspatroon.
    na een hoop problemen daar hard weggelopen.

    Wat vind ik over de SintMaartensKliniek op independer?

    een hoop niet objectieve zaken de positieve zijn meestal door ervaren artsen behandelt.
    de negatieve meestal door een nieuwe arts . maar ook dit is geen garantie dat dat klopt
    ook ervaren artsen plaatsen daar prothesen die niet passen of waar mensen allergisch voor zijn. Maar o wat is die kliniek goed op independer
    ondertussen heb ik mijn operatie daar afgebeld ik was het zat te wachten op een arts die mijn gegevens weer eens kwijt was .
    en die mijn benen door wil zagen (dat betaalt goed)
    maar geeft niet er staan 20 nieuwe mensen in de wachtkamer idere dag ze hebben me niet gemist. patiënten zat.

    Ik heb verhalen gehoord over uitbehandelde mensen in nederland die in Belgie wel weer gezond worden (ook ex patienten uit nijmegen)

    voor mij is het interresant ziekenhuizen in Belgie erbij te betrekken bij jullie statistieken.
    en bij recenties een reactie te vragen wat je van te voren van een ziekenhuis verwacht en wat de uitkomst was en dat verschil een cijfer te geven.alsmede een eindcijfer

    1. Beste Remco,

      Je geeft aan dat de reviews niet objectief waren. Dat zijn patiëntenoordelen nooit. Dit is altijd een subjectief oordeel van iemand die de zorg daar ervaren heeft. Hoewel één mening op zichzelf staat, geloven wij wel in de kracht van grote hoeveelheden. Inmiddels heeft deze kliniek 115 reviews en daarmee dus een meer dan voldoende aantal om tot een betrouwbaar klantcijfer te komen. Maar het blijft de mening van patiënten en die zullen altijd gekleurd zijn door emotie.

      Daarom hebben wij ook de Idepender kwaliteitsscore. Deze score is niet alleen gebaseerd op de mening van patiënten, maar ook op huisartsenopinies en objectieve kwaliteismetingen (zoals die van de IGZ). Om zo onze bezoekers een betrouwbaar kwaliteitsoordeel te geven.

      Op dit moment tonen wij geen buitenlandse ziekenhuizen in de vergelijking. Het feit dat wij hiervan niet de verschillende kwaliteitsbronnen hebben is daar een van de redenen van. Op dit moment is het nog niet mogelijk om een goede kwaliteitsvergelijknig te maken tussen Nederlandse en buitenlandse ziekenhuizen. Mocht dit in de toekomst wel gaan kunnen, zullen we dit uiteraard dan verder gaan bekijken.

      Vriendelijke groet,
      Angela

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Verzekeringen vergelijken en direct afsluiten

Goedkope verzekering? Independer helpt jou gemakkelijk verzekeringen vergelijken

verzekering vergelijken

"Snel en duidelijk"

Anoniem uit AMSTERDAM
2020-02-20, energie

"Nvt"

Anoniem uit DRIJBER
2020-02-20, energie

"Prima site"

Meneer Levoleger uit AMERSFOORT
2020-02-20, autoverzekering

"omdat ik altijd uitstekend geholpen wordt en ik zeer vriendelijk wordt te woord gestaan."

Meneer Vos uit ENSCHEDE
2020-02-20, autoverzekering

"Service gerichte keuzes, no nonsense en toch gedetailleerd"

Anoniem uit HARDERWIJK
2020-02-20, reisverzekering

"heel te verden"

Dhr. Oosthuizen uit SCHAGEN
2020-02-20, lenen

"Snel duidelijk en makkelijk afsluiten"

Mevrouw Volkers uit VIJFHUIZEN
2020-02-20, autoverzekering

"Prima, duidelijke en heldere informatie. Gemakkelijk af te sluiten"

Anoniem uit BERGEN NH
2020-02-20, rechtsbijstandverzekering

"Top "

Dhr. Al Gereawy uit VLIJMEN
2020-02-20, overlijdensrisicoverzekering

"zeer duidelijk en gemakkelijk"

Dhr. Bilen uit ENSCHEDE
2020-02-20, reisverzekering

"vlot en duidelijk"

Meneer Pleijsier uit ZWOLLE
2020-02-20, autoverzekering

"Gewoon top met alle verzekeringen."

Meneer Kalpoe uit SCHIEDAM
2020-02-20, woonverzekering

"Ik kreeg een medewerker aan de lijn en die heeft mij heel goed geholpen"

Anoniem uit EGMOND-BINNEN
2020-02-20, autoverzekering

"Goede snelle antwoorden op tel. vragen."

Anoniem uit HAARLEM
2020-02-20, reisverzekering

"Goed te woord gestaan na tel.overleg"

Dhr. Spierenburg uit NIEUWKOOP
2020-02-20, lenen