Reacties klanten op uitzending Radar schadevrije jaren
Tip een vriend:

Reacties klanten op uitzending Radar schadevrije jaren

Op maandag 7 april was Independer te gast bij Tros Radar om bezwaar te maken tegen het huidige schadevrije jaren beleid van autoverzekeraars. Naar aanleiding van deze uitzending hebben wij de mogelijkheid geboden om via Independer te proberen je schadevrije jaren terug te vragen. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe minder premie je betaalt. Verschillende consumenten hebben hierop gereageerd door op onze website hun gegevens achter te laten. In sommige gevallen waren de schadevrije jaren helaas echt verlopen, maar veel mensen konden we toch nog helpen. Hieronder lees je de reacties van een paar van hen.

In sommige gevallen schadevrije jaren echt verlopen

In een aantal gevallen konden we de klant geen goed nieuws brengen: de schadevrije jaren waren echt verlopen. De verzekeraars kijken maximaal drie jaar terug in de database Roy-data. InShared kijkt zelfs vier jaar terug, maar daarbij houdt het ook op. Ook al is er wél autogereden, bijvoorbeeld in de auto van de zaak of zelfs in de auto van de eigen partner, dan zijn de schadevrije jaren alsnog verlopen en niet meer te gebruiken. Natuurlijk is het vervelend om dat nieuws te brengen. Toch merkten we dat klanten wel erg blij waren met de duidelijkheid en uitleg. Het zal hen in ieder geval niet nog een keer overkomen om zo maar schadevrije jaren te verliezen.

Andere klanten wel geholpen

Andere klanten hebben op tijd aan de bel getrokken. Zo vertelde een mevrouw aan de telefoon het volgende:
“Ik had inderdaad mijn gegevens achtergelaten op jullie website, maar ik heb inmiddels zelf de stoute schoenen aangetrokken en contact opgenomen met mijn verzekeraar over mijn schadevrije jaren. Zij hebben nogmaals in de database gekeken en toch nog schadevrije jaren gevonden. Ik was hier helemaal niet zo bewust mee bezig, maar door de uitzending van Radar heb ik toch wat geld bespaard!”

Een andere klant dacht ook dat zijn schadevrije jaren niet meer te gebruiken waren:
“Voor deze verzekering heb ik meer dan een jaar geen autoverzekering op naam gehad. Hierdoor zijn mijn schadevrije jaren verloren gegaan. Al die 12 jaar voor niets opgebouwd. Nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen van no-claimkorting.”

Na contact te hebben gehad met de verzekeraar van de klant, gaf deze aan de richtlijnen inmiddels aangepast te hebben. Ze hebben nu toch de 12 schadevrije jaren van de autoverzekering in gebruik genomen. Dit scheelt al snel zo’n €20,- per maand!

Mensen begrijpen systeem schadevrije jaren beter

Het belangrijkste van deze actie is dat er meer mensen zijn die nu begrijpen hoe het systeem van schadevrije jaren werkt. Ook begrijpen zij hoe schadevrije jaren worden geregistreerd in Roydata en hoe het kan dat in sommige gevallen schadevrije jaren niet te vinden of onbruikbaar zijn.

Verzekeraars hebben taak om klant goed te informeren

Doordat elke verzekeraar andere regels en richtlijnen hanteert, is het vaak maatwerk als het gaat om schadevrije jaren terug te zoeken. De verzekeraar zal zich in meer gevallen moeten realiseren dat hij een belangrijke taak heeft om de klant eerlijk en duidelijk te informeren. De consument is nu nog vaak de dupe van onduidelijke communicatie van de verzekeraar.

Lees meer over: autoverzekering

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

2 Antwoorden op “Reacties klanten op uitzending Radar schadevrije jaren”

  1. P.Tavares schreef op 

    heb 5 jaren schadevrije in Portugal opgebouwed,
    als ik het kan bewijzen zijn deze 5 schadevrije jaren ook in NL ‘geldig’?

  2. Beste meneer of mevrouw Tavares,

    Bij de meeste verzekeraars worden schadevrije jaren uit Portugal geaccepteerd als u deze kunt aantonen. Aan de verklaring van uw schadevrije jaren worden over het algemeen wel wat eisen gesteld. Het moet bijvoorbeeld een originele verklaring zijn geprint op briefpapier van de verzekeraar. Op de verklaring moeten de begin en einddatum van de verzekering staan en hoeveel schadevrije jaren u heeft opgebouwd. Meestal worden alleen Engelstalige, Nederlandstalige of Duitstalige verklaringen geaccepteerd. U kunt ons altijd een kopie mailen naar info@independer.nl, zodat wij voor u kunnen bekijken of de verklaring aan de eisen van uw verzekeraar voldoet, voordat u het origineel opstuurt.

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Autoverzekering vergelijken en direct afsluiten

Bij Independer staat de beste autoverzekering bovenaan, ook als we die niet verkopen

vergelijk autoverzekeringen

"Nee"

Anoniem uit ELBURG
2 uur geleden, autoverzekering

"Bedankt Tim en Tom"

Anoniem uit ROSMALEN
2 uur geleden, autoverzekering

"Goede service "

Meneer Van Donge uit DE LIER
2 uur geleden, autoverzekering

"prima site die alles meteen uitzoekt voor je"

Anoniem uit VEENENDAAL
6 uur geleden, autoverzekering

"Ik heb gebeld voor informatie en ben geweldig geholpen door de medewerker van independer"

Meneer Bakker uit 'S-GRAVENHAGE
7 uur geleden, autoverzekering

"duidelijk "

Mevrouw SPOELSTRA uit NOORDWIJK ZH
7 uur geleden, autoverzekering

"Het process is heel makkelijker! "

Mevrouw Sreerampura Venkatesh Murthy uit NIJMEGEN
7 uur geleden, autoverzekering

"tot nu toe tevreden"

Mevrouw Boekhorst-Cillessen uit ARNHEM
7 uur geleden, autoverzekering

"overzichtelijk, en riendelijk bij telfonische vragen, bij deze verzekering goed ingedekt tegen schade ."

Anoniem uit SCHIEDAM
7 uur geleden, autoverzekering

"Supersoepel altijd met Independer. Ik ben tevreden."

Mevrouw Oude Voshaar uit AMSTERDAM
8 uur geleden, autoverzekering

"Quickly"

Meneer Palkovic uit BREDA
11 uur geleden, autoverzekering

"Het aanvragen is vrij eenvoudig en overzichtelijk."

Meneer Ozyurek uit LISSE
12 uur geleden, autoverzekering

"Goede website om verzekeringen etc te vergelijken. "

Anoniem uit PURMEREND
2019-08-18, autoverzekering

"Duidelijkheid van de informatie over het afsluiten van de verzekering"

Anoniem uit LEIMUIDEN
2019-08-18, autoverzekering

"Snelle informatie, duidelijke uitleg, concurrerende tarieven. Snelle afhandeling. Top "

Mevrouw Burgers uit WASSENAAR
2019-08-18, autoverzekering