Strategische Alliantie Independer.nl – Achmea: de reacties deel 4
Tip een vriend:

Strategische Alliantie Independer.nl – Achmea: de reacties deel 4

Dit is het vervolg van deel 1, deel 2 en deel 3 van ons verslag hoe we bij Independer.nl de afgelopen dagen beleefd hebben.

Vrijdag 30 december
Never a dull moment bij Independer.nl. De rust rondom de “Achmea case” lijkt te zijn wedergekeerd. Een klein stroompje negatieve reacties op weblog en Twitter houdt aan. Die rust wordt déze week verstoord door het hoogtepunt van het zorgverzekeringen seizoen. Zaten we tot eind volgende week qua drukte op 80% van vorig jaar, sinds woensdag is dat ineens omgeslagen in een ruime plus.Vandaag zelfs 150%. Het halve bedrijf zit aan de telefoon nu. De licenties voor de telefooncentrale zijn op, dus we kunnen geen extra werkplekken meer maken. Vandaag gaan we de records van gisteren opnieuw breken. We verwachten 2.200 telefoontjes vandaag. Fijn hoor, om weer lekker met de klanten bezig te zijn. We kunnen veel mensen verder helpen. Horen dat ze er telefonisch bij Ditzo en De Friesland helemaal niet meer doorheen komen. 5 minuten wachten vinden wij lang voor klanten, maar deze klanten vinden dat vandaag geen enkel probleem.

Bij autoverzekeringen hebben we zojuist de 100.000ste autoverzekering van dit jaar gesloten. Mooi nieuw record, dat we zometeen met elkaar gaan vieren.

Toch nog even een trugblik naar de laatste reacties van consumenten, verzekeraars en branchegenoten op het nieuws dat Achmea onze grootste aandeelhouder wordt.

Een oude, die ik nog niet eerder gepubliceerd had. Gevonden op de site van Eyeopen. Beetje flauw maar ook grappig. Ik heb het idee dat het “afzetten tegen Independer.nl” budget bij Eyeopen inmiddels op is. Dus hier nog een gratis publicatiemomentje.

Wel aardig om te vermelden dat wij zelf weinig merken van Achmea, anders dan complimenten over bijvoorbeeld deze serie weblogartikelen, of over het artikel in het AD van vanmorgen. Wij hebben het er niet over. Klanten hebben het er niet over. De eerste gesprekken met de directies van verzekeraars zijn geweest, onder andere over Achmea als aandeelhouder. Over het algemeen waren het prettige gesprekken. Saillant detail was dat bij bespreking in de Raad van Bestuur van een van de grotere verzekeraars door een aantal leden uiterst emotioneel gereageerd was. Wat een eer! Dat denk ik eigenlijk steeds als ik die uiterst boze of emotionele reacties lees. We zijn toch met z’n 150en iets geworden waar heel veel mensen boos, verdrietig, radeloos, teleurgesteld, jaloers etc. op kunnen worden. Gelukkig maken we dagelijks een veel groter aantal klanten gewoon blij.

Nog even terug naar de reacties van klanten en branchegenoten. Die waren niet alleen maar negatief de laatste dagen. Maar er waren echt een paar hele emotionele of grove bij. Die wil ik jullie niet onthouden. Ik heb Suzan Samson (verantwoordelijk voor de reacties op het weblog) gevraagd welke zij het ergst vond:

Maarten schreef op 28 december 2011 om 15:52
@Suzan Samson: Stop nu maar met proberen om deze overduidelijke collaboratie te ontkennen… Je lijkt Bill Clinton wel die zegt “I did not have sex with that woman”! Je zet jezelf en je werkgever alleen maar verder voor schut.

Of de huis-zeikers, die al jaren op elk nieuwsbericht over Independer aanslaan.

Debeurs schreef op 23 december 2011 om 22:27
Heeft Independer eigenlijk ooit wel eens winst gedraaid? Wat las ik een netto-verlies van 3 miljoen op een omzet van 20 in het jaar 2010?

heeft dat niet toevallig iets met de verkoop te maken? Is de investeringsmaatschappij achter Independer, NPM capital, niet eens klaar met de verliezen.

Verder wil ik heer Hilhorst feliciteren met de verkoop van Independer! Hij heeft zich ee goed ondernemer getoond. Van helemaal niets iets opgebouwd en mooi cashen!

Maar er zijn ook mensen die het wel begrijpen:

Daan schreef op 26 december 2011 om 20:06
Ik begrijp de discussie over onafhankelijkheid niet helemaal. Ik zie Independer als een soort Albert Heijn van de financiele dienstverlening.
Appie Happie is niet onafhankelijk (hangt natuurlijk een beetje af van hoe je definieert) maar heeft wel een breed assortiment. Als ik hagelslag wil kopen kan ik bijv. kiezen uit Venz, de Ruiter, enkele inferieure merken of het huismerk. Het lijkt erop dat Achmea het huismerk gaat worden. Allemaal niet veel mis mee, alleen zou je de naam independer wellicht kunnen heroverwegen, het is verwarrend geworden.

Arjan schreef op 28 december 2011 om 22:28
Boris; je zult me vast en dom en naief mannetje vinden, maar je maakt op mij een erg nare indruk. Ik heb (na veeeeel speurwerk) geen betere partij dan independer gevonden- ben erg goed geholpen hier (achmea of achmeenee hihi) Maar ik geef je een kans en ben erg benieuwd welke dienstverlener jij mij zou aanraden.

Philbert schreef op 28 december 2011 om 12:34
Suzan, Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp, gaat het er dus om, om de verzekeringsproducten zélf te veranderen, ten gunste van de verzekerde. Niet zozeer om de matching engine van Independer.
Daar zit wat in.

Of mensen die gewoon beschaafd blijven. Zo kan het ook:

G. Brandsma (21-12-2011) op AMweb.nl:
Conclusie: Onafhankelijk advies heeft nooit bestaan. Elke adviseur eet brood.
Een eerlijk advies naar beste weten is wel mogelijk. En dat kan nog steeds. Een vergelijkingssite is nooit een adviseur. Alleen een hulpmiddel om te kiezen. Ik denk dat een onafhankelijk instituut best kan checken of de vergelijkingen nog eerlijk gaan, dan kan het instrument van een vergelijkingssite nog funktioneren. Dus natuurlijk heb ik ook vraagtekens bij de onafhankelijkheid van Independer, maar van wie niet? Zelfs van mijzelf weet ik dat ik NIET onafhankelijk ben en ook niet kan zijn.
We kunnen allleen maar trachten onze stinkende best te doen en uitgaan wat het beste voor de klant is. Meer niet.
In de reacties lees ik wel eerlijk gezegd wat kinne sinne. Allemaal een beetje jaloers om wat Hilhorst op poten heeft gezet?
En wees eerlijk wie heeft niet op Independer gekeken? Allemaal hoor. Iedereen heeft er dankbaar gebruik van gemaakt en dat zonder te bedanken voor het werk wat er aan zat. Een beetje normaal doen mensen! Maar in een ding ben ik het met iedereen eens:
ONAFHANKELIJKHEID BESTAAT NIET.

Zo. Nu stop ik er voorlopig mee. Zodra er weer interessante ontwikkelingen zijn rondom onze nieuwe aandeelhouder zal ik mij weer melden.

Ik heb er zin in om de komende tijd met alle medewerkers van Independer.nl en met zowel Achmea als andere verzekeraars te werken aan betere financiele producten. Hou ons vooral scherp, blijf mailen, blijf ideeën aandragen en blijf kijken of we waarmaken wat we zeggen

Prettig uiteinde en een spetterende start van 2012!

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Verzekeringen vergelijken en direct afsluiten

Goedkope verzekering? Independer helpt jou gemakkelijk verzekeringen vergelijken

verzekering vergelijken

"Bij verzekeraar duurde het relatief lang voordat we stukken kregen, maar Independer reageerde steeds erg snel op onze vragen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen ."

Anoniem uit ERMELO
1 uur geleden, overlijdensrisicoverzekering

"V"

Anoniem uit ZAANDAM
2 uur geleden, lenen

"lekker makkelijk"

Anoniem uit LICHTENVOORDE
2 uur geleden, overlijdensrisicoverzekering

"gaat zeer gemakkelijk"

Anoniem uit LICHTENVOORDE
2 uur geleden, overlijdensrisicoverzekering

"zeer tevreden omdat de diensten,heel goed worden opgepakt"

Meneer Nirmalsingh uit ROTTERDAM
2 uur geleden, autoverzekering

"Klantvriendelijk"

Anoniem uit MAASSLUIS
2 uur geleden, lenen

"Het is gemakkelijk zonder gedoe"

Anoniem uit ASSEN
3 uur geleden, lenen

"Snel en makkelijk"

Anoniem uit ROTTERDAM
3 uur geleden, energie

"Moet wat "

Anoniem uit BAARN
3 uur geleden, energie

"makkelijk en snel af te sluiten, en de premie bevalt me."

Anoniem uit HEEMSKERK
3 uur geleden, reisverzekering

"Makkelijk en goed vergelijk, telefonisch snel en makkelijk te bereiken, eerlijk gevoel heb ik erbij"

Meneer Karamali uit HAZERSWOUDE-DORP
3 uur geleden, autoverzekering

"Duidelijk en snel geregeld."

Anoniem uit BARNEVELD
4 uur geleden, energie

"Zeer service gericht Alles zeer snel af te wikkelen !"

Meneer Wind uit HAREN GN
4 uur geleden, autoverzekering

"De aanvraag liep soepel. Alles was goed te volgen en te vinden"

Anoniem uit ZAANDAM
4 uur geleden, lenen

"Alles overzichtelijk en makkelijk in te voeren "

Anoniem uit HEILIGERLEE
4 uur geleden, lenen