Scores Independer Consumenten Monitor Hypotheken
Tip een vriend:

Scores Independer Consumenten Monitor Hypotheken

Deze resultaten horen bij het persbericht ‘Matige service levensverzekeraars in hypotheekmarkt‘.

Duidelijkheid van de geboden informatieBeloften nakomenKlaarstaan voor de klantGemiddeldeGemiddelde vorige meting
Centraal Beheer Achmea7,37,47,57,47,1
Van Lanschot7,17,37,57,37,4
MoneYou7,37,37,47,37,2
Philips Pensioenfonds7,37,37,27,37,8
OBVION7,27,27,37,27,1
Argenta7,17,27,27,27,0
Syntrus Achmea Vastgoed (voorheen PVF Achmea)7,17,07,37,17,1
Robeco Direct7,07,17,07,17
Friesland Bank6,97,17,07,06,6
BLG6,97,07,17,07,0
Bank of Scotland6,87,07,07,07,0
DBV6,87,07,06,96,7
De Hypotheker6,87,06,96,97,0
Rabobank6,76,96,96,96,9
Woonfonds6,86,86,96,86,7
Florius6,86,86,86,86,5
GMAC*6,76,76,86,86,6
Zwitserleven6,66,86,86,76,5
CVB Bank6,56,86,86,76,9
Hypotrust6,76,76,86,76,7
UCB Hypotheken (BNP)6,56,76,86,76,5
WestlandUtrecht6,66,66,66,66,5
ING Bank6,56,56,56,56,5
Direktbank6,56,56,56,56,2
Albank6,36,66,46,46,2
Avéro Achmea6,36,56,46,46,3
REAAL Verzekeringen6,36,56,56,46,5
Fortis Bank6,36,56,46,46,2
SNS Bank6,46,46,46,46,5
ABN AMRO6,36,36,46,36,3
Interpolis6,16,26,56,36,7
AEGON6,16,36,36,26,2
De Goudse*6,16,16,36,26,0
MNF Bank6,16,36,26,26,0
Delta Lloyd6,06,36,36,26,4
Allianz6,06,36,36,26,0
AXA (REAAL Verzekeringen)6,06,36,26,26,0
GENERALI*6,06,06,36,16,5
Nationale-Nederlanden5,86,06,16,06,0
Falcon Leven*5,96,06,06,06,2
Fortis ASR5,75,95,95,86,1
ELQ*5,35,65,45,4n.a.
Gemiddeld6,56,66,76,66,6

Periode: Voorjaar 2008 t/m voorjaar 2009
Aantal respondenten: 30.536
*Verstrekt geen nieuwe hypotheken meer

Bovengemiddeld
Ondergemiddeld

Lees meer over: hypotheek

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

4 Antwoorden op “Scores Independer Consumenten Monitor Hypotheken”

  1. Kees schreef op 

    Vreemde manier van weergeven. Gemiddelde van 1e kolom is 6,5. 6,6 lijkt me dan bovengemiddeld en 6,4 ondergemiddeld. In plaats daarvan is er een bandbreedte die niet overal niet even groot is (o,4 en 0,5). Wordt er met 2 maten gemeten? Ook in de breedte kloppen de gemiddelden niet en wordt er met 2 maten gemeten. Waarom heeft Robeco 7,1 terwijl het gemiddelde slechts 7,0 is? Idem Bank of Scotland 6,9 ipv 7,0. Ook de Rabobank kreeg op die manier 0,1 teveel. Mag ik raden wie het onderzoek hebben gefinancierd?

  2. @Kees,
    Dank voor je scherpe reactie. Er wordt niet met twee maten gemeten en we financieren het onderzoek zelf.

    De bandbreedte die wij aanhouden is 0,4. Een score vanaf 0,4 boven het gemiddelde noemen we “bovengemiddeld” (groen), vanaf 0,4 onder het gemiddelde “ondergemiddeld” (rood). Er zat inderdaad een fout in de kleuring van de cellen. BLG had een 7,1 voor het aspect “klaarstaan voor de klant”. Deze cel had groen moeten zijn. We hebben dat inmiddels gecorrigeerd.

    Het gemiddelde is inderdaad niet exact te construeren uit de getallen in de tabel. Wij rekenen zelf met meer cijfers achter de komma dan één, zoals in de tabel.

  3. Martijn van Gils schreef op 

    Waarom is DSB Bank niet meegenomen in het onderzoek? Vorig jaar stonden ze wel in de lijst. Heeft dit iets te maken met de nauwe samenwerking van Independer met DSB Bank (bij met name doorlopend krediet en persoonlijke leningen)? Waarschijnlijk zouden ze -indien in de lijst opgenomen- als allerlaatste (net als vorig jaar) zijn genoteerd.

  4. @Martijn van Gils: DSB is niet in de resultaten van dit onderzoek opgenomen omdat we te weinig beoordelingen over deze bank hebben ontvangen. Overigens geldt dit niet alleen voor DSB, maar ook voor bijvoorbeeld Acadium Bastion. Deze aanbieder komt om dezelfde reden niet in de lijst voor.

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Zelf online je hypotheek regelen?

Bij Independer kies je zelf je hypotheek, met deskundige begeleiding van ons

online hypotheek regelen

"Alle producten kun je goed vergelijken"

Meneer Bahceci uit 'S-GRAVENHAGE
2019-12-08, hypotheek

"Invullen is zeer goed te doen. Duidelijk en overzichtelijk met uitleg naast moeilijke begrippen."

Meneer van der Vaart uit IJSSELSTEIN UT
2019-11-29, hypotheek

"Zeer heldere informatie en duidelijke omschrijving."

Meneer Bergers uit EINDHOVEN
2019-11-25, hypotheek

"Telefonisch uitstekend. Pensioen niet aan te geven; weer opbellen "

Meneer Steyerberg uit SOEST
2019-11-25, hypotheek

"Omdta het heleproces bijzonder prettig en informatief verloopt. "

Meneer Ritsema uit 'S-GRAVENHAGE
2019-11-21, hypotheek

"De aanvraag verloopt soepel en overzichtelijk"

Anoniem uit KORTENHOEF
2019-11-19, hypotheek

"overzichterlijk en duidelijk"

Mevrouw Van Haren uit LEIDEN
2019-11-17, hypotheek

"Duidelijke eerste informatie bij tel contact"

Meneer Bais uit GROOTEBROEK
2019-11-15, hypotheek

"Helderheid, structuur, volledigheid."

Meneer Beunis uit 'S-HERTOGENBOSCH
2019-11-15, hypotheek

"Mega chill dit "

Anoniem uit HAARLEM
2019-11-14, hypotheek

"Makkelijk zelf te doen"

Anoniem uit MEERSSEN
2019-11-14, hypotheek

"Fijne tool om hypotheek te berekenen!"

Meneer Siebenga uit MOORDRECHT
2019-10-30, hypotheek

"Efficiente site"

Meneer Mol uit AMSTERDAM
2019-10-28, hypotheek

"Super fijn dat je op deze manier zelf een hypotheek kunt afsluiten."

Meneer Tijbout uit HEEMSKERK
2019-10-25, hypotheek

"OVERZICHTELIJK EN DUIDELIJKE WEBSITE EN PROCEDURE. AL EERDER MET JULLIE GEWERKT VOOR EEN OVERLIJDENSRISICOVERZEKERING"

Meneer GERRITSEN uit VOORSCHOTEN
2019-10-25, hypotheek