Opinie: Let bij lenen ook op kwaliteit dienstverlening
Tip een vriend:

Opinie: Let bij lenen ook op kwaliteit dienstverlening

Bij Independer.nl merken we dat veel consumenten zich afvragen welke verzekeraars en aanbieders van leningen ‘betrouwbaar’ zijn.

Op zich is dat bij leningen en hypotheken vreemd. Als je geld van iemand leent mag je toch hopen dat ze je vergeten zodat je de lening niet hoeft terug te betalen… “Helaas”, blijkt ook bij DSB weer dat men je echt niet vergeet en je die lening echt moet terug betalen. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Wat wel belangrijk is dat er geen onnodige verzekeringen worden meeverkocht en of het aanvragen soepel verloopt.

De door consumenten gescoorde kwaliteit van kredietverstrekkers ligt ver uit elkaar. 12.000 bezoekers van Independer.nl hebben het afgelopen jaar hun goede of slechte ervaring met hun bestaande kredietverstrekker via een cijfer kenbaar gemaakt. Freo was de winnaar en Primeline de hekkensluiter. De verschillen zijn ten opzichte van vorig jaar wel kleiner geworden. Freo wordt nog steeds het best gewaardeerd door bezoekers van Independer.nl, maar de totaal score is gezakt naar een 8,1. Primeline is het duidelijk beter gaan doen, want zij zijn gestegen naar een 5,7.

Een paar bekende namen zijn tot de top 5 toegetreden. ING Bank veroverde vorig jaar als beste grootbank met een 7,5 de zesde positie, maar is dit jaar ingehaald door Rabobank. Dit komt doordat bezoekers ING minder goed zijn gaan waarderen (-0,3). De top 3 van best scorende kredietverstrekkers bestaat naast Freo uit MoneYou (7,9) en Rabobank (7,2). De 3 leningaanbieders die het slechtst scoren op klanttevredenheid zijn naast Primeline, Arenda (5,8) en NVF Voorschotbank (5,9).

Opvallend is dat prijsvechters Directa.nl en Santander slecht scoren qua dienstverlening. Vorig jaar gold dat ook voor de diverse DSB labels. Ook daar werd de dienstverlening niet hoog gewaardeerd. Blijkbaar kan niet iedere scherpgeprijsde kredietverstrekker prijs én kwaliteit bieden. Je kunt je uiteraard afvragen of dat erg is als je op zoek bent naar de goedkoopste lening, maar gezien de aspecten waar op gescoord wordt kan het veel frustratie voorkomen door ook naar de kwaliteit te kijken:

  • Klaarstaan voor de klant
  • Afspraken nakomen (rente en voorwaarden)
  • Kwaliteit van de administratie en informatie

Kortom, ook bij lenen adviseren wij consumenten niet alleen naar het maximale leenbedrag en de rente te kijken, maar juist ook naar de kwaliteit van de dienstverlening.

Lees meer over: geld lenen

Bron: Column Telegraaf / Overgeld

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Lening? Vergelijk en vraag aan

Geld kan ik je niet geven. Wel al mijn kennis over leningen

vergelijk leningen

"heel te verden"

Dhr. Oosthuizen uit SCHAGEN
2020-02-20, lenen

"Goed te woord gestaan na tel.overleg"

Dhr. Spierenburg uit NIEUWKOOP
2020-02-20, lenen

"fdiifyfififyfi"

Anoniem uit ZWIJNDRECHT
2020-02-20, lenen

"duidelijk helder en behulpzaam"

Dhr. Dekker uit DEN OEVER
2020-02-19, lenen

"Snel ingevuld zonder poespas"

Anoniem uit GRONINGEN
2020-02-19, lenen

"V"

Anoniem uit ZAANDAM
2020-02-19, lenen

"Klantvriendelijk"

Anoniem uit MAASSLUIS
2020-02-19, lenen

"Het is gemakkelijk zonder gedoe"

Anoniem uit ASSEN
2020-02-19, lenen

"De aanvraag liep soepel. Alles was goed te volgen en te vinden"

Anoniem uit ZAANDAM
2020-02-19, lenen

"Alles overzichtelijk en makkelijk in te voeren "

Anoniem uit HEILIGERLEE
2020-02-19, lenen

"makelijk"

Anoniem uit EWIJK
2020-02-19, lenen

"Snel en eenvoudig geregeld."

Anoniem uit WAALWIJK
2020-02-19, lenen

"Duidelijkheid "

Dhr. Nyangolo Azombo uit HEERENVEEN
2020-02-19, lenen

"Primaaaaa"

Anoniem uit BODEGRAVEN
2020-02-19, lenen

"Duidelijk en overzichtelijk "

Anoniem uit BAARN
2020-02-18, lenen