Vijf vragen aan Ruud Martens over het nieuwe Independer.nl
Tip een vriend:

Vijf vragen aan Ruud Martens over het nieuwe Independer.nl

Independer.nl hoopt zijn marktaandeel te vergroten door een nieuwe doelgroep aan te spreken: de gemakszoekers. De vergelijker beperkt het aantal getoonde zoekresultaten in de nieuwe opzet tot drie. Niet de prijs, maar de prijs-kwaliteitverhouding is leidend.
Twinkle stelde vijf vragen aan Ruud Martens, directeur van Independer.nl.

Vanwaar deze strategiewijziging?
‘Tot op heden mikten we vooral op wat we hier de “inspecteurs” noemen, mensen die zich willen verdiepen in verzekeringen en vervolgens zelfstandig een keuze willen maken. Ongeveer 30 tot 40 procent van de Nederlanders kun je onder deze groep scharen. Omdat de kredietcrisis niet aan ons voorbij is gegaan, zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe doelgroep voor groei. Dat zijn de mensen die ook het internet opgaan voor de meeste verzekeringen, maar die niet alles uit willen pluizen. Ze letten iets minder op prijs en vertrouwen op bewezen deskundigheid. Deze groep gemakszoekers is ongeveer even groot als de groep inspecteurs. De rest van de mensen doet niet aan doe-het-zelven en vertrouwt op de traditionele intermediair. Op Jansen Assurantiën op de hoek bij wijze van spreken.’

Wat verandert er aan de site?
‘Dat hangt voor een belangrijk deel af van de feedback die we krijgen van bezoekers. Momenteel loopt er een test met autoverzekeringen. Uitgangspunt is dat we nog maar drie zoekresultaten tonen, niet op basis van prijs, maar op basis van de prijs-kwaliteitverhouding. We willen de gemakszoekers gemoedsrust geven door meteen die top-3 voor te schotelen. Wij doen het speurwerk, zij kunnen met een paar kliks direct de beste deal maken. Natuurlijk hebben inspecteurs nog alle ruimte om verder te grasduinen, maar ook zij zullen uiteindelijk vaak uitkomen bij een verzekeraar uit de top-3. Verder krijgt de site voor de gemakzoekers een wat warmere uitstraling – inspecteurs kijken alleen naar de functionaliteit – en gaan we meer adviezen van experts bieden om snel een goede keus te kunnen maken.’

Hoe ziet het stappenplan eruit?
‘Met inachtneming van de feedback die we nu van consumenten verzamelen gaan we de module autoverzekeringen volgende maand echt lanceren. In juli volgt nog een update en krijgen alle productgroepen een ander jasje. Daarna gaat ook een tv-campagne lopen. Vervolgens gaan we sleutelen aan serviceaspecten als het melden van een schade en pas daarna gaan we aan de slag met andere productgroepen.’

Waarom gaan jullie al breed communiceren als pas één categorie om is?
‘Autoverzekeringen vormen onze belangrijkste productgroep. De campagne zal daar ook voor een belangrijk deel op gericht zijn. Daarnaast willen we die gemakszoeker naar Independer.nl trekken, want onze strategie en filosofie zijn al om. Als we zouden wachten tot alle productgroepen zijn gemigreerd naar de nieuwe koers zijn we misschien wel een paar jaar verder.’

Er komt ook een Independer.nl Garantie. Wat houdt die in?
‘Ook die is gericht op de gemakszoeker. Als een verzekering de Independer.nl Garantie draagt, weet de klant dat het goed zit zonder zelf de kleine lettertjes te hoeven lezen. De verzekering voldoet dan aan een twintigtal punten die wij hebben gecheckt. Om die garantie gaan we nog een heel concept heen bouwen.’

Bron: Twinkle

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

Één reactie op “Vijf vragen aan Ruud Martens over het nieuwe Independer.nl”

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Verzekeringen vergelijken en direct afsluiten

Goedkope verzekering? Independer helpt jou gemakkelijk verzekeringen vergelijken

verzekering vergelijken

"Super service zelfs even gebeld. goed en netjes geholpen. "

Dhr. van Lunenburg uit LELYSTAD
18 minuten geleden, rechtsbijstandverzekering

"Altijd goed bereikbaar en goede tips. "

Anoniem uit LEIDSCHENDAM
24 minuten geleden, reisverzekering

"we hebben net een nieuwe auto verzekering afgesloten,dat ging heel vlot."

Anoniem uit NUMANSDORP
26 minuten geleden, autoverzekering

"makkelijk, snel geregeld"

Mevrouw Demir uit AMSTERDAM
46 minuten geleden, autoverzekering

"overzichtelijk"

Anoniem uit ENSCHEDE
1 uur geleden, lenen

"Makkelijk en snel een verzekering vergelijken en afsluiten"

Anoniem uit SCHAGEN
1 uur geleden, rechtsbijstandverzekering

"klaar en duidelijk"

Anoniem uit NAARDEN
2 uur geleden, autoverzekering

"Makkelijk in gebruik en overzichtelijk"

Meneer Rodermond uit BILTHOVEN
2 uur geleden, autoverzekering

"laatste ster na afwikkeling van de aanvragen toch?"

Meneer Rayan uit REEUWIJK
2 uur geleden, woonverzekering

"overstappen gaat makkelijk"

Anoniem uit MEERSSEN
3 uur geleden, energie

"Overzichtelijk en snel geregeld"

Anoniem uit HAREN GN
3 uur geleden, energie

"Website duidelijk, whatsapp maakt het af wat betreft eventuele vragen."

Anoniem uit NIEUWLEUSEN
3 uur geleden, energie

"4"

Anoniem uit ARNHEM
3 uur geleden, autoverzekering

"All necessary information is sufficiently explained. The whole process was very fast and simple"

Dhr. Stosic uit LEIDEN
3 uur geleden, overlijdensrisicoverzekering

"Prima"

Mevr. Shi uit BEST
3 uur geleden, energie