Consument tevreden over digitale communicatie met autoverzekeraar
Tip een vriend:

Consument tevreden over digitale communicatie met autoverzekeraar

Is het traditionele bellen met je autoverzekeraar nog wel van deze tijd? Autoverzekeraars inmiddels steeds vaker een digitaal alternatief. Zo kun je via de persoonlijke ‘mijn omgeving’ communiceren, maar ook via mail, chat en WhatsApp. Sommige verzekeraars bieden daarnaast contactmogelijkheden via social media zoals Twitter en Facebook. De klant waardeert sommige van deze alternatieven vrijwel net zo goed als de telefoon. Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker SKIM, uitgevoerd in opdracht van Independer. Hiervoor gaven 1.500 volwassenen hun mening over dit onderwerp.

Mail en ‘mijn omgeving’ populair

Voor informatie over hun autoverzekering, of voor het doorgeven van een wijziging, maken mensen het liefst gebruik van de “mijn omgeving”. Dit kanaal wordt in 47% van de gevallen als ‘ideaal’ bestempeld. Opvallend is dat 45% van de ondervraagden telefonisch contact ideaal vindt. Voor contact via e-mail is dat 40%. Van communicatie via social media worden mensen minder enthousiast: slechts 16% van de ondervraagden vindt dit ideaal of ‘wel okay’.

Digitale communicatie als volwaardig alternatief

Op de stelling: “Als ik met digitale communicatie voldoende snel antwoord zou krijgen, dan zou ik digitale communicatie als volwaardig alternatief beschouwen voor telefonische bereikbaarheid”, antwoordt 71% met ‘eens’ en 29% met ‘oneens’. Binnen deze twee groepen zijn duidelijke verschillen tussen jongeren en ouderen en tussen laag- en hoogopgeleiden:

  • 83% van de consumenten tussen de 18-35 jaar beschouwt digitale communicatie als een volwaardig alternatief. Bij 65+’ers ligt dat op 59%.
  • 75% van de hoogopgeleiden (HBO/WO) beschouwt digitale communicatie als een volwaardig alternatief.

Lees meer over: autoverzekering

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Autoverzekering vergelijken en direct afsluiten

Bij Independer staat de beste autoverzekering bovenaan, ook als we die niet verkopen

vergelijk autoverzekeringen

"duidelijk en goed!!!!"

Mevr. A.A.M. De De Bruin van Bergen uit CUIJK
16 minuten geleden, autoverzekering

"Ik heb gewoon geen op- of aanmerkingen op Independer. Ja, misschien toch een klein minpuntje: moest vrij lang wachten tot ik een medewerker aan de telefoon had. Maar dat ervaar ik niet echt als een probleem. Is gebruikelijk bij call centers."

Anoniem uit RAALTE
21 minuten geleden, autoverzekering

"Yes"

Mevr. T. Van de gier uit ALPHEN AAN DEN RIJN
22 minuten geleden, autoverzekering

"ik hooop het"

Dhr. E. Mellani uit AMSTERDAM
33 minuten geleden, autoverzekering

"Gewoon goed"

Mevr. E. Peerdeman uit ZWAAG
1 uur geleden, autoverzekering

"Snel en overzichtelijk"

Anoniem uit GRONINGEN
1 uur geleden, autoverzekering

"N"

Dhr. H.J. Bode uit RIDDERKERK
2 uur geleden, autoverzekering

"Goede service"

Mevr. J.M.G. van der Linden uit GROESBEEK
3 uur geleden, autoverzekering

"Makkelijk overstappen "

Mevr. D.G. Sieben uit RHOON
3 uur geleden, autoverzekering

"In 5 minuten autoverzekering geregeld, en klaar om te rijden"

Anoniem uit AMERSFOORT
3 uur geleden, autoverzekering

"Een zeer behulpzame website"

Mevr. S. Kazmierczak uit ROTTERDAM
4 uur geleden, autoverzekering

"ik ben zeer tevreden omdat het super gaat om de verzekering af te sluiten"

Mevr. M. Karst -schimmel uit EMMEN
4 uur geleden, autoverzekering

"Makkelijk Snelheid Overzichtelijk"

Anoniem uit AMSTERDAM
5 uur geleden, autoverzekering

"Duidelijke website, snel en voldoende informatie, zowel naar prijs/kwaliteit, alsookpolisvoorwaarden."

Dhr. T.H.W.M. Hoeks uit LEIDEN
5 uur geleden, autoverzekering

"GOOOOOOOOOD"

Dhr. A. Al Ibrahim uit ERMELO
11 uur geleden, autoverzekering