Consument tevreden over digitale communicatie met autoverzekeraar
Tip een vriend:

Consument tevreden over digitale communicatie met autoverzekeraar

Is het traditionele bellen met je autoverzekeraar nog wel van deze tijd? Autoverzekeraars inmiddels steeds vaker een digitaal alternatief. Zo kun je via de persoonlijke ‘mijn omgeving’ communiceren, maar ook via mail, chat en WhatsApp. Sommige verzekeraars bieden daarnaast contactmogelijkheden via social media zoals Twitter en Facebook. De klant waardeert sommige van deze alternatieven vrijwel net zo goed als de telefoon. Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker SKIM, uitgevoerd in opdracht van Independer. Hiervoor gaven 1.500 volwassenen hun mening over dit onderwerp.

Mail en ‘mijn omgeving’ populair

Voor informatie over hun autoverzekering, of voor het doorgeven van een wijziging, maken mensen het liefst gebruik van de “mijn omgeving”. Dit kanaal wordt in 47% van de gevallen als ‘ideaal’ bestempeld. Opvallend is dat 45% van de ondervraagden telefonisch contact ideaal vindt. Voor contact via e-mail is dat 40%. Van communicatie via social media worden mensen minder enthousiast: slechts 16% van de ondervraagden vindt dit ideaal of ‘wel okay’.

Digitale communicatie als volwaardig alternatief

Op de stelling: “Als ik met digitale communicatie voldoende snel antwoord zou krijgen, dan zou ik digitale communicatie als volwaardig alternatief beschouwen voor telefonische bereikbaarheid”, antwoordt 71% met ‘eens’ en 29% met ‘oneens’. Binnen deze twee groepen zijn duidelijke verschillen tussen jongeren en ouderen en tussen laag- en hoogopgeleiden:

  • 83% van de consumenten tussen de 18-35 jaar beschouwt digitale communicatie als een volwaardig alternatief. Bij 65+’ers ligt dat op 59%.
  • 75% van de hoogopgeleiden (HBO/WO) beschouwt digitale communicatie als een volwaardig alternatief.

Lees meer over: autoverzekering

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Autoverzekering vergelijken en direct afsluiten

Bij Independer staat de beste autoverzekering bovenaan, ook als we die niet verkopen

vergelijk autoverzekeringen

"Eerlijkheid in vergelijkingen met netto bedragen ten opzichte van andere vergelijkings sites"

Meneer van Doorn uit DE MEERN
1 uur geleden, autoverzekering

"Verzekering verliep snel en gemakkelijk"

Meneer Zweep uit VALTHERMOND
1 uur geleden, autoverzekering

"Duidelijk overzicht en snel af te sluiten"

Mevrouw Bochem uit ALMERE
2 uur geleden, autoverzekering

"Altijd goed bevallen"

Meneer Strengers uit HAAKSBERGEN
5 uur geleden, autoverzekering

"5 Independer geeft duidelijke informatie"

Anoniem uit ZOETERMEER
13 uur geleden, autoverzekering

"helder advies, goede vergelijkingsmogelijkheid."

Meneer van Dijk uit UTRECHT
2018-12-15, autoverzekering

"Maandelijks een flink bedrag bespaard, ging makkelijk."

Anoniem uit ROTTERDAM
2018-12-15, autoverzekering

"SNEL, OVERZICHTELIJK EN HELDER IN DE UITLEG"

Meneer Stigter uit BREDA
2018-12-15, autoverzekering

"SUPERRR !! binnen 5 min mijn verzekering afgesloten ! oh wat ben ik blij met deze site !"

Anoniem uit AMSTERDAM
2018-12-15, autoverzekering

"Duidelijke informatie en vergelijkingen. Gemakkelijk om mijn polissen terug te vinden. Goede service aan de telefoon. Tonen ook verzekeringen die zij zelf niet in portefeuille hebben."

Anoniem uit DELFT
2018-12-15, autoverzekering

"Independer werkt prima en is erg duidelijk."

Meneer de Vries uit LOOSDRECHT
2018-12-15, autoverzekering

"Ik ben zeer tevreden."

Meneer Rogowski uit WANSSUM
2018-12-15, autoverzekering

"Gaat snel en goed Ook bij opzeggen verzekering"

Meneer Bouma uit ZANDHUIZEN
2018-12-15, autoverzekering

"Vlotte afwerking"

Meneer van den Bosch uit 'T HARDE
2018-12-15, autoverzekering

"Omdat de aanvraag helder en duidelijk is verlopen"

Meneer Giling uit HILVERSUM
2018-12-15, autoverzekering