Consument tevreden over digitale communicatie met autoverzekeraar
Tip een vriend:

Consument tevreden over digitale communicatie met autoverzekeraar

Is het traditionele bellen met je autoverzekeraar nog wel van deze tijd? Autoverzekeraars inmiddels steeds vaker een digitaal alternatief. Zo kun je via de persoonlijke ‘mijn omgeving’ communiceren, maar ook via mail, chat en WhatsApp. Sommige verzekeraars bieden daarnaast contactmogelijkheden via social media zoals Twitter en Facebook. De klant waardeert sommige van deze alternatieven vrijwel net zo goed als de telefoon. Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker SKIM, uitgevoerd in opdracht van Independer. Hiervoor gaven 1.500 volwassenen hun mening over dit onderwerp.

Mail en ‘mijn omgeving’ populair

Voor informatie over hun autoverzekering, of voor het doorgeven van een wijziging, maken mensen het liefst gebruik van de “mijn omgeving”. Dit kanaal wordt in 47% van de gevallen als ‘ideaal’ bestempeld. Opvallend is dat 45% van de ondervraagden telefonisch contact ideaal vindt. Voor contact via e-mail is dat 40%. Van communicatie via social media worden mensen minder enthousiast: slechts 16% van de ondervraagden vindt dit ideaal of ‘wel okay’.

Digitale communicatie als volwaardig alternatief

Op de stelling: “Als ik met digitale communicatie voldoende snel antwoord zou krijgen, dan zou ik digitale communicatie als volwaardig alternatief beschouwen voor telefonische bereikbaarheid”, antwoordt 71% met ‘eens’ en 29% met ‘oneens’. Binnen deze twee groepen zijn duidelijke verschillen tussen jongeren en ouderen en tussen laag- en hoogopgeleiden:

  • 83% van de consumenten tussen de 18-35 jaar beschouwt digitale communicatie als een volwaardig alternatief. Bij 65+’ers ligt dat op 59%.
  • 75% van de hoogopgeleiden (HBO/WO) beschouwt digitale communicatie als een volwaardig alternatief.

Lees meer over: autoverzekering

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Autoverzekering vergelijken en direct afsluiten

Bij Independer staat de beste autoverzekering bovenaan, ook als we die niet verkopen

vergelijk autoverzekeringen

"Erg makkelijk online af te sluiten"

Meneer Van Leeuwen uit HARDERWIJK
33 minuten geleden, autoverzekering

"Independer is snel en simpel"

Meneer Dang uit MAASTRICHT
1 uur geleden, autoverzekering

"makkelijk en simpel "

Meneer Pel uit AMSTERDAM
1 uur geleden, autoverzekering

"SNEL EN DUIDELIJK."

Anoniem uit OSS
1 uur geleden, autoverzekering

"omdt alles zo goed geregeld is n overzichtelijk."

Meneer Sen-a-kauw uit ALMERE STAD
2 uur geleden, autoverzekering

"Makkelijk af te sluiten, zeer overzichtelijk."

Meneer Bossink uit ROSMALEN
3 uur geleden, autoverzekering

"Alles is duidelijk"

Meneer Oleksy uit DORDRECHT
4 uur geleden, autoverzekering

"Makkelijk overzicht wat het beste voor je is."

Anoniem uit CASTENRAY
4 uur geleden, autoverzekering

"Altijd de juiste opties en goede service. Erg tevreden met Independer."

Anoniem uit LEEUWARDEN
5 uur geleden, autoverzekering

"Omdat het via Independer gemakkelijk zoeken is en alles is zeer duidelijk."

Meneer Koehoorn uit PRINSENBEEK
5 uur geleden, autoverzekering

"Super eenvoudig goedkope autoverzekering met goede dekking af te sluiten."

Mevrouw Cauberg-van Doorn uit GELEEN
5 uur geleden, autoverzekering

"Duidelijk "

Mevrouw Baldan uit SPIJKENISSE
5 uur geleden, autoverzekering

"Alles wijst vanzelf en zeer vriendelijke mensen aan de telefoon met verstand van zaken. Makkelijk alles zelf te regelen met de mogelijkheid om hulp te vragen."

Mevrouw Barendregt uit ZOETERMEER
6 uur geleden, autoverzekering

"Quick and easy"

Anoniem uit BUGGENUM
7 uur geleden, autoverzekering

"Top service"

Anoniem uit ENSCHEDE
10 uur geleden, autoverzekering