
Grote verschillen in schade-afhandeling reisverzekeraars
Niet alle verzekeraars handelen schades af tot volle tevredenheid van de klant, zo blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Independer.nl. ZLM heeft de meest tevreden klanten en scoort een 8,2. Over Proteq zijn klanten het minst tevreden. Dit uit zich in een score van 6,0. In het algemeen zijn klanten tevreden over hun reisverzekeraar. Gemiddeld scoren zij een 7,2. De regionale verzekeraar ZLM, alleen actief in Zeeland en Noord-Brabant, krijgt van haar klanten de hoogste waardering (gemiddelde van 8,2). De best gewaardeerde landelijke verzekeraar is Centraal Beheer Achmea (7,6). De verzekeraars die de lijst sluiten zijn Delta Lloyd en Proteq met beiden een 6,5. ASR Verzekeringen en Zilveren Kruis Achmea hebben zich ten opzichte van het laatste onderzoek verbeterd (beide + 0,3).
Independer.nl voert sinds 2005 een permanent klanttevredenheidsonderzoek (Independer Consumenten Monitor) uit onder bezoekers die een vergelijking maken van reisverzekeringen op de website. Alle bezoekers wordt gevraagd de dienstverlening van hun verzekeraar te beoordelen. Zij mogen hun een rapportcijfer geven (1-10) voor de aspecten:
• klaarstaan voor klanten
• beloften nakomen
• schadeafhandeling
De resultaten van dit klanttevredenheidsonderzoek hebben betrekking op de periode 17 april 2008 t/m 16 juni 2009. Een aantal verzekeraars is niet in het overzicht opgenomen, omdat er te weinig beoordelingen over hen waren ontvangen.
De resultaten van dit onderzoek kunt u in tabelvorm nalezen.
Lees meer over: reisverzekering
Heb ivm ernstige ziekte schoondochter (borstkanker) een buitenlandse reis moeten annuleren. Bij Mondial (via IZA) bijna 6 mnd moeten wachten op restitutie van aanbetaling. Lange wachttijden aan de telefoon(febr)
dubbele vragenlijsten en onzorgvuldige rekeningnummer van bank etc.
Ronduit een dikke onvoldoende.
Mijn fotocamera gestolen, halve dag op politiebureau in Bolivia gezeten voor bewijs, hele verhaal op A4 moeten zetten, reisbewijzen en labels op moeten sturen naar Centraal beheer Achmea, werd later gebeld om het hele verhaal wat op schrift stond nog eens te vertellen en kreeg 50 euro vergoed omdat ik geen aankoopbon meer had. Waardeloos daar had ik geen vakantiedag voor opgeofferd.