Slechts zes autoverzekeraars voldoen aan nieuw keurmerk
Tip een vriend:

Slechts zes autoverzekeraars voldoen aan nieuw keurmerk

Independer.nl lanceert keurmerk voor autoverzekeringen

Vanaf vandaag lanceert Independer.nl een nieuw keurmerk voor autoverzekeringen. De ‘Independer.nl Garantie’ kan alleen toegekend worden aan verzekeraars die onder andere voldoen aan punten als: bij total loss altijd voldoende vergoeding om een gelijkwaardige auto te kopen en ruim bereikbaar zijn voor de verzekerde. Ook moet de verzekeraar Independer.nl toestaan jaarlijks voor de consument te checken of hij nog wel goed zit. De voorwaarden en dienstverlening van de meeste autoverzekeraars voldoen op dit moment nog niet aan de ‘Independer.nl Garantie’. Op dit moment krijgen alleen enkele producten van Allsecur, ASR verzekeringen, Delta Lloyd, Gerust Op Weg (label van Aegon), Nationale Nederlanden en Onna-onna deze garantie. Independer.nl wil met de lancering van dit keurmerk autoverzekeraars op scherp zetten. Autoverzekeraars zijn uitgenodigd om de komende maanden de kwaliteit van hun dienstverlening en productvoorwaarden te verbeteren, zodat de Independer.nl Garantie aan meerdere partijen toegekend kan worden.

De kwaliteitstoetsing is tot stand gekomen met hulp van het Independer.nl-panel. Aan dit panel (zo’n 2.000 consumenten) is gevraagd wat zij belangrijk vinden aan hun autoverzekering. De meest genoemde punten vormen de basis van de Independer.nl Garantie. Ook leesbare voorwaarden en beperkte premieverhoging bij schade staan op het verlanglijstje van veel consumenten. Independer.nl blijft daarom de komende maanden in gesprek met alle verzekeraars om ook deze punten te verbeteren. Binnen enkele maanden hoopt Independer.nl de leesbare voorwaarden en beperkte premieverhoging bij schade toe te kunnen voegen aan de Independer.nl Garantie om zo de consument nog beter van dienst te zijn.

Suzan Samson, product manager bij Independer.nl: “Met de garantie willen we mensen echt gemoedsrust geven. We willen dat onze klanten kunnen vertrouwen op hun verzekering op het moment dat dat nodig is. We hopen met de Independer.nl Garantie een bijdrage te leveren aan het terugwinnen van het consumentvertrouwen in verzekeringen.”

Johan van den Neste, marketing manager bij Allsecur: “Allsecur vindt een Independer.nl Garantie een goed initiatief. Wij willen zo veel mogelijk tevreden klanten en dit keurmerk helpt de consument om een nog betere autoverzekering te kiezen.

Criteria voor toekenning keurmerk ‘Independer.nl Garantie’:

  • Bij total loss: altijd voldoende vergoeding om een gelijkwaardige auto te kopen;
  • Geen hoge kosten voor polisopmaak, wijzigingen of beëindigen;
  • Vervangend vervoer bij reparatie;
  • Jaarlijkse check van je polis of je nog wel goed zit;
  • Verzekeraar is goed bereikbaar, ook telefonisch, en kent ruime openingstijden;
  • Dagelijks opzeggen of wijzigen is mogelijk;
  • De polis en groene kaart binnen drie werkdagen in huis.

Meer over de Independer.nl Garantie is te lezen op onze website of in ons Feuilleton.

Lees meer over: autoverzekering

iedere maand de beste
artikelen in je mailbox?

meld je aan voor de nieuwsbrief

Reacties

21 Antwoorden op “Slechts zes autoverzekeraars voldoen aan nieuw keurmerk”

  1. Trudie de Jong schreef op 

    Prima initiatief. Misschien ook nog een puntje van aandacht: de verschillen tussen ANWB/autoroute ed. en autoverzekeringen, die ook steeds meer vervangingen etc. in de polis onderbrengen.
    En ook de verplichting om bij evt schade je auto “verplicht” bij een bepaalde garage te brengen omdat anders een vergoeding vervalt vind ik eigenlijk niet juist.

    1. Joop schreef op 

      Het systeem van een verplichte garage (o.a. Schadegarant)heeft voordelen: lagere kosten voor de verzekeraar (dus gunstig voor premie), geen eigen risico,gratis vervangend vervoer en garantie op reparatie. Mensen willen graag de auto naar de dealer brengen. Die besteedt de reparatie weer uit. Werkt kostenverhogend.

    2. Herman schreef op 

      Je moet offertes opvragen bij meerdere schadeherstelbedrijven en deze vergelijken met de prijsopgave van het door de verzekeringsmij geadviseerde bedrijf. Dan zul je zien, ik praat uit eigen ervaring, dat er grote prijsverschillen inzitten. Soms wel 50%!

  2. Gerard Geurts schreef op 

    Prima initiatief, echter er ontbreekt m.i. ook nog een solvabiliteits toets van de verzekeraars

  3. Chris Smit schreef op 

    Vraagje; hebben jullie Polis Direct ook beoordeeld of ervaring mee?

  4. @ Trudie,
    Bedankt voor je suggesties. We zullen deze zeker meenemen in de volgende fases en kijken of het te realiseren is. De verplichting je auto bij bepaalde herstellers te laten repareren hebben wij wel meegenomen in het onderzoek wat mensen belangrijk vinden in een autoverzekering. Daaruit bleek dat veel mensen daar geen probleem mee hebben. Voor nu is dit item dan ook niet meegenomen.

  5. Gert schreef op 

    Prima initiatief.
    Suggestie:neem ook de snelheid van een schade afhandeling/betaling op in de criteria.
    Ga zo door.

  6. @ Gerard,
    Deze informatie is helaas niet openbaar momenteel. Overigens is dit wel een onderwerp waar wij ons mee bezig houden. Meer informatie kun je in dit artikel lezen. Als we op het gebied van solvabiliteit actuele informatie hebben is dat ook zeker een item wat binnen de Independer.nl-Garantie zou kunnen thuishoren.

  7. @ Chris,
    Polis Direct staat bij ons in de vergelijkingen. Helaas kunnen wij daar geen verzekeringen afsluiten dus hebben verder ook geen ervaring met deze verzekeraar.

  8. hans doves schreef op 

    zeer subjectieve beoordeling, alleen verzekeraars met Independer als tussenpersoon worden beoordeeld.Tevens zijn mijn ervaringen met een van de aanbevolen verzekeraars nl.All Secur zeer negatief.

  9. Iwan Staritsky schreef op 

    3 aangemelde schades bij centraal beheer [ ook sterretje in ruit ] binnen 5 jaar dan wordt de premie aanmerkelijk verhoogd.
    Is dit in het onderzoek bij andere verzekeraars ook opgenomen.

    1. Willeke Hoeksema schreef op 

      Inderdaad Iwan, wij hebben dezelfde ervaring met Centraal Beheer. We hadden 1 schade, 1 sterretje en een ongeval wat niet onze schuld was en vervolgens vindt Centraal Beheer blijkbaar dat wij maar moeten betalen voor een schade die niet onze schuld is, daardoor zitten we nu op 3 schades en moeten we flink meer betalen.

  10. @ Iwan en Willeke,
    Helaas is het erg gebruikelijk dat je behoorlijk meer gaat betalen na 1 of meerdere schades. Al heeft een ruitschade geen invloed op je premie, schades waar jij schuld aan hebt of dit niet op iemand anders verhaald kunnen worden hebben wel invloed op je premie. Uit ons onderzoek naar wat mensen belangrijk vinden in hun verzekering blijkt ook dat mensen dit vervelend vinden. Dit staat dus zeker op de agenda voor de volgende fase van de Independer.nl-Garantie. Voor deze fase was dat nog niet te realiseren.

  11. René Kerstens schreef op 

    Interresant allemaal! Moet binnenkort verzekering verlengen cq overstappen naar een andere. In 2008 hadden wij een schade buiten onze schuld (hagelschade);daarvoor vele jaren schadevrij gereden.
    In hoeverre beïnvloed dit de premiehoogte en is dat bij elke Mij. hetzelfde?
    Een antwoord zou welkom zijn.

  12. @ René,
    Hagelschade heeft gelukkig geen invloed op je schadevrije jaren en dus ook niet op je korting of premie. Dit is bij alle verzekeraars zo voor zover ik weet.

    1. René Kerstens schreef op 

      Suzan, dank voor je antwoord.
      Goed nieuws dus, maar een probleem blijft dan nog wel dat je bij aanvraag voor een nieuwe verzekering via het net vaak slechts gelegenheid krijgt het aantal schadervrije jaren in te vullen, zonder dat daarbij ruimte gegeven wordt voor opmerkingen zoals die in mijn geval van belang zijn.Vrees dus dat er dan toch uitgegaan wordt van een ‘eigen schuld schade’.
      Ben ik te pessimistisch denk je?
      Vr. groet,
      René.

  13. @ René,
    Bij een aanvraag voor een nieuwe verzekering kun je meestal alleen de schadevrije jaren opgeven. Wel is het zo dat de verzekeraars de schadevrije jaren tegenwoordig registreren in een landelijke database. Ook schades kunnen ze allemaal terugvinden in een database. Uiteindelijk krijg je dus altijd wel het juiste aantal schadevrije jaren op de nieuwe verzekering.
    Om een goede vergelijking te kunnen maken is het natuurlijk wel belangrijk dat u het juiste aantal schadevrije jaren weet. Dat staat soms op de polis en kan anders worden nagevraagd bij de verzekeraar.

  14. peter beelen schreef op 

    Wat een misleideNd initiatief!!
    Jullie hebben alleen een oordeel over bedrijven waar jullie als tussenpersoon zaken mee doen. GEEN ENKELE DIRECT WRITER DUS. Independer is een gote misleiding in het belang van Independer zelf als tussenpersoon.

    1. @ Peter
      Independer.nl vergelijkt vrijwel alle aanbieder, ook de meeste Direct Writers zoals Ohra, FBTO, ANWB, Ditzo, Allsecur, Zelf.nl etc. Bovendien verzamelen we ook van al deze Direct Writers de oordelen van consumenten en tonen we die in de vergelijking. T.a.v. het Garantielabel voldoen momenteel een paar intermediaire verzekeraars en een paar direct writers (Allesur en Onna Onna). We begrijpen dus niet waarop je bovenstaande uitspraak baseert.

  15. jack de jong schreef op 

    ik ben al +/- 3 weken aan het bellen voor een groenekaart voor mijn caravan dat is iets langer dan de 3 dagen die indpender zecht ik heb hem overigs nog steeds niet

    1. Beste Jack,
      Dat zoeken we natuurlijk graag voor u uit want dat is niet de bedoeling, zelf niet bij verzekeringen zonder het Independer.nl Keurmerk. Wilt u mij een e-mail sturen via webcare@independer.nl? Als u daar uw gegevens en die van de verzekering in zet dan zoeken we het uit.

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Autoverzekering vergelijken en direct afsluiten

Bij Independer staat de beste autoverzekering bovenaan, ook als we die niet verkopen

vergelijk autoverzekeringen

"heb nog geen ervaring met idepender"

Anoniem uit STEYL
2019-07-15, autoverzekering

"Goed"

Meneer Kaplan uit VENLO
2019-07-15, autoverzekering

"Snel geregeld "

Anoniem uit OUDENBOSCH
2019-07-15, autoverzekering

"omdat de invulsite goed was in te vullen en telefonisch gestelde vragen werden ruim voldoende beantwoord"

Mevrouw Pastoor-Oudman uit HUIZEN
2019-07-15, autoverzekering

"5 sterren zijn voor onze lieve heer! Snel en simpel de verzekering voor mijn auto afgesloten. Kan ik aanbevelen!"

Meneer de Wit uit OUDEWATER
2019-07-15, autoverzekering

"Goed geregeld "

Mevrouw Sahin uit 'S-GRAVENHAGE
2019-07-15, autoverzekering

"Omdat alles snel en makkelijk geregeld is"

Meneer Schipper uit AMSTERDAM
2019-07-15, autoverzekering

"Niks bijzonders"

Anoniem uit ROTTERDAM
2019-07-15, autoverzekering

"Omdat het duidelijk is, overzichtelijk en omdat ik minder ga betalen per maand ;-)"

Meneer Kind uit PIJNACKER
2019-07-15, autoverzekering

"Snel en overzichtelijk "

Anoniem uit ROTTERDAM
2019-07-14, autoverzekering

"goede en duidelijke site, met afspraken die nagekomen worden. snelle service"

Meneer Cheret uit SIDDEBUREN
2019-07-14, autoverzekering

"Makkelijk en simpel "

Mevrouw Bakker-Hovius uit GRONINGEN
2019-07-14, autoverzekering

"Makkelijke te regelen en goede vergelijkingen."

Mevrouw Kuijpers uit UDENHOUT
2019-07-14, autoverzekering

"Zeer duidelijke en vriendelijke service. E.e.a. is tevens snel geregeld!"

Mevr. van den Hoogenband uit RIJSWIJK ZH
2019-07-13, autoverzekering

"Duidelijk en snel"

Anoniem uit DRIEZUM
2019-07-13, autoverzekering