Bril, gehoorapparaat of kunstgebit? Zo verzeker je ze
Deel met een vriend:

Bril, gehoorapparaat of kunstgebit? Zo verzeker je ze

De basisverzekering vergoedt de belangrijkste zorg in Nederland. Overige zorg moet je zelf betalen of je sluit er een aanvullende zorgverzekering voor af. We krijgen bij Independer veel vragen over specifieke vergoedingen. Worden ze vergoed uit de basisverzekering, de aanvullende verzekering of moet je ze zelf betalen? We zetten de drie meest voorkomende specifieke vergoedingen voor je op een rij.

Gehoorapparaten

Een gehoorapparaat krijg je voor 75% uit de basisverzekering vergoed. De overige 25% moet je zelf betalen of kun je aanvullend verzekeren. Kijk goed wat het gehoorapparaat kost. Omdat het grootste gedeelte uit de basisverzekering komt, is het misschien niet nodig een aanvullende verzekering met een hoge vergoeding af te sluiten.

Brillen en lenzen

Veel Nederlanders hebben een bril of dragen lenzen. Deze krijg je niet vergoed uit de basisverzekering. Het is daarom verleidelijk er een aanvullende verzekering voor af te sluiten. Maar dit is vaak niet het voordeligst. Sluit je een aanvullende verzekering af speciaal voor de vergoeding van brillen en lenzen? Dan betaal je meestal meer premie dan je uit de verzekering vergoed krijgt.

Kunstgebit

Ook het kunstgebit wordt voor 75% uit de basisverzekering vergoed. 25% van de rekening betaal je dus zelf. Je kunt een aanvullende verzekering afsluiten om deze kosten vergoed te krijgen. Kijk wel goed naar de prijs van het kunstgebit. Omdat het grootste gedeelte uit de basisverzekering vergoed wordt, hoef je misschien niet een hele dure aanvullende verzekering af te sluiten.

Zorgverzekering vergelijken 2017

Lees alles over de veranderingen in 2017 en maak een vergelijking om te zien wat voor jou de beste zorgverzekering voor 2017 is.

Lees meer over: zorgverzekering

Reacties

Geef een reactie

Lees onze huisregels.

Waarschuw me bij nieuwe reacties op dit artikel. (Je kan je hiervoor ook apart aanmelden.)

Vergelijk & bespaar snel op je zorgverzekering

In 5 makkelijke stappen een betere & goedkopere dekking

zorgverzekering vergelijken

"PRIMA SERVICE!"

Dhr. F. Tucconi uit AMSTERDAM
3 uur geleden, zorgverzekering

"HET WAS GOED TE DOEN HET WAS ALLEEN EVE STRESSEN BIJ HET INVULLEN VAN DE BURGERSERVICE NUMMER,OMDAT HET EEN FRANSE DOCUMWNT IS"

Anoniem uit AMSTERDAM
2017-11-05, zorgverzekering

"As Expat it is really difficult to understand bad translation thru Google. Would be great if you can provide details in English as well. "

Anoniem uit AMSTERDAM
2017-11-05, zorgverzekering

"Omdat alles goed en duidelijk was."

Dhr. D.J.R. Werkzam uit AMSTERDAM
2017-11-04, zorgverzekering

"TOP"

Mevr. B. .A. Gorecka uit HEUKELUM
2017-11-04, zorgverzekering

"Ik ben tevreden"

Anoniem uit ZUTPHEN
2017-11-03, zorgverzekering

"lekker gemakkelijk"

Anoniem uit LUTTEN
2017-11-03, zorgverzekering

"In het verleden jaren terug had ik deze verzekering al. En het was goed. Groetjes E.N.E. Koeiman"

Dhr. E.N.E. Koeiman uit ALMERE
2017-11-03, zorgverzekering

"snel en eenvoudig"

Anoniem uit POELDIJK
2017-11-02, zorgverzekering

"Snel en overzichtelijk "

Mevr. T. Van Wandelen uit DRIEBERGEN-RIJSENBURG
2017-11-02, zorgverzekering

"heel overzichtelijk"

Anoniem uit AMSTERDAM
2017-11-02, zorgverzekering

"Heemaal tevreden"

Dhr. L. .M. Petelski uit HEUKELUM
2017-11-01, zorgverzekering

"goed overzicht"

Anoniem uit VLAARDINGEN
2017-11-01, zorgverzekering

"Er wordt geen prijs gegeven als de verzekering halverwege een jaar wordt afgesloten. Nu werd alleen het totale bedrag getoond terwijl het gaat om 2 maanden. Maar bij het contacten via Facebook werd mij verteld dat slechts 2 maanden wordt berekendTOP"

Mevr. M.J. Schuijling uit HAARLEM
2017-11-01, zorgverzekering

"Omdat het duidelijk is ."

Mevr. A. RODRIGUES uit ZUTPHEN
2017-11-01, zorgverzekering